Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż elektrycznych szyb tył.


krzysztof198919891989

Rekomendowane odpowiedzi

ale tu przy zielonej kostce też było coś łatane widać na zdjęciu izolację. A pytam o to bo naprawdę nie zgadzają się mi kolory przewodów np jak kiedyś pisałeś rozpiskę pinów i kolorów tego przekaźnika/sterownika szyb to tam z pin9 wychodzi przewód biało/żółty i taki sam kolor powinien być w tej zielonej kostce a tam zamiast tego koloru dochodzi brązowo/czerwony...... dziwne.... z pin8 tego przekaźnika wychodzi u ciebie przewód czerwono/szary a do zielonej kostki dochodzi czarny..... czy tam nikt nic nie namieszał????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pospinasz kostkę czerwoną i niebieską zgodnie z rozpiską jak napisał ci BROMCHIT to jest tylko część zabawy ale ruszy to dopiero po prawidłowym spięciu przewodów kostki zielonej. Jak napisałem wcześniej jest troszkę zamieszania z tymi kolorami ale już tłumaczę jak spiąć kostkę zieloną.

1. przewód brązowo/żółty z instalacji starej 2 szyby spinasz z przewodem czarnym instalacji nowej 4 szyb jest to "+ po kluczyku" i te przewody idą tylko do silników drzwi przednich

2. przewód brązowo/czerwony z instalacji starej 2 szyb spinasz z przewodem czerwono/brązowym instalacji nowej 4 szyb jest to przewód sterujący domykaniem szyb

3. NAJWAŻNIEJSZY przewód czarny instalacji starej 2 szyb łączysz z przewodem czarno/żółtym nowej instalacji 4 szyb i na tym przewodzie jest podświetlenie przycisków oraz jest to + na sterowanie otwieraniem i zamykaniem szyb

4. pozostaje w zielonej kostce nowej instalacji 4 szyb jeden przewód czerwono/czarny to jest przewód sterujący otwieraniem szyb w funkcji komfort ale ten przewód pozostawiasz wolny

DO DZIEŁA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pospinasz kostkę czerwoną i niebieską zgodnie z rozpiską jak napisał ci BROMCHIT to jest tylko część zabawy ale ruszy to dopiero po prawidłowym spięciu przewodów kostki zielonej. Jak napisałem wcześniej jest troszkę zamieszania z tymi kolorami ale już tłumaczę jak spiąć kostkę zieloną.

1. przewód brązowo/żółty z instalacji starej 2 szyby spinasz z przewodem czarnym instalacji nowej 4 szyb jest to "+ po kluczyku" i te przewody idą tylko do silników drzwi przednich

2. przewód brązowo/czerwony z instalacji starej 2 szyb spinasz z przewodem czerwono/brązowym instalacji nowej 4 szyb jest to przewód sterujący domykaniem szyb

3. NAJWAŻNIEJSZY przewód czarny instalacji starej 2 szyb łączysz z przewodem czarno/żółtym nowej instalacji 4 szyb i na tym przewodzie jest podświetlenie przycisków oraz jest to + na sterowanie otwieraniem i zamykaniem szyb

4. pozostaje w zielonej kostce nowej instalacji 4 szyb jeden przewód czerwono/czarny to jest przewód sterujący otwieraniem szyb w funkcji komfort ale ten przewód pozostawiasz wolny

DO DZIEŁA

Robert coś mi nie pasuje Twój opis, a dokładnie chodzi mi o przewód czarny ( ten konkretnie ma taką samą funkcję przy 2 szybach i przy 4 szybach i to jest plus po stacyjce w jednej i w drugiej aplikacji). A co do przewodu brązowo-żółtego to zerknij na schemat 2 elektryczne szyby i napisz proszę czemu akurat tak ma to być podłączone :eusathink::

Elektr_szyby2.jpg

Elektr_szyby3.jpg

Pamiętaj, że dwie elektryczne szyby działały Krzysztofowi bez problemu więc połączenia były OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy ja niedawno co wrodziłem z podpinania el szyb i d*pa przody działają a tył nie :(

a i jeszcze przycisk blokady drzwi bark światełka ale zauważyłem ze jak jest wyciśnięty to nic się nie świeci z tyłu a jak wciśnięty to guziki się podświetlają i po wciśnięciu przycisku słychać takie cyk z mechanizmu a podpiąłem według schematu :(:(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy ja niedawno co wrodziłem z podpinania el szyb i d*pa przody działają a tył nie :(

a i jeszcze przycisk blokady drzwi bark światełka ale zauważyłem ze jak jest wyciśnięty to nic się nie świeci z tyłu a jak wciśnięty to guziki się podświetlają i po wciśnięciu przycisku słychać takie cyk z mechanizmu a podpiąłem według schematu :(:(:(:(

Jak chodzi Ci przód, i to już coś, bo Krzysztofowi nic działa.

Według którego schematu bo było i kilka :wink:, z którego roku masz auto,(bo dokładane wiązki są z '97r. jak wcześniej pisałeś), fabryka wprowadzała zmiany w schematach ze cztery razy.

Ten opis co ja podałem był zrobiony na podstawie tego co podał Krzysztof. W Twoim przypadku może być trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska

:eusathink:Krzysiek też ma auto z '95r. i Tobie przód działa, a u Niego nie.

Sprawdź jeszcze raz podłączenie tej blokady i przy okazji spisz kolory przewodów, jakie tam występują. U Ciebie może być właśnie problem z odpowiednim podłączeniem tej blokady dlatego tył nie chodzi.

Ale gdyby to był problem blokady, to tył z przycisków w drzwiach kierowcy powinien działać :eusathink:

Mam nadzieję, że stały plus do tylnych podnośników podłączyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie w przekaźnik się nie podpinałem no ja będę miał chwile to wstawię

---------- Post added at 09:14 ---------- Previous post was at 09:10 ----------

ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska

:eusathink:Krzysiek też ma auto z '95r. i Tobie przód działa, a u Niego nie.

Sprawdź jeszcze raz podłączenie tej blokady i przy okazji spisz kolory przewodów, jakie tam występują. U Ciebie może być właśnie problem z odpowiednim podłączeniem tej blokady dlatego tył nie chodzi.

Ale gdyby to był problem blokady, to tył z przycisków w drzwiach kierowcy powinien działać :eusathink:

Mam nadzieję, że stały plus do tylnych podnośników podłączyłeś.

a powiedz mi stały plus to który pin w kostce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie w przekaźnik się nie podpinałem no ja będę miał chwile to wstawię

---------- Post added at 09:14 ---------- Previous post was at 09:10 ----------

ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska

:eusathink:Krzysiek też ma auto z '95r. i Tobie przód działa, a u Niego nie.

Sprawdź jeszcze raz podłączenie tej blokady i przy okazji spisz kolory przewodów, jakie tam występują. U Ciebie może być właśnie problem z odpowiednim podłączeniem tej blokady dlatego tył nie chodzi.

Ale gdyby to był problem blokady, to tył z przycisków w drzwiach kierowcy powinien działać :eusathink:

Mam nadzieję, że stały plus do tylnych podnośników podłączyłeś.

a powiedz mi stały plus to który pin w kostce

Gruby przewód czerwono-czarny. Pin 8 w czerwonych kostkach przy słupkach tylnych drzwi, ma być podłączony do bezpiecznika S43, którego u Ciebie nie ma (może już jest z dokładaną instalacją), jest tylko S37 od przednich szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz sprawdzę i dam znać bo wiem ze te bezpieczniki miałem przepalone bo coś w nich latało i włożyłem 30A zwykłe mam nadzieje ze się nic nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrzcie na kolory kabli bo to nie ma sensu. Wiązka w drzwiach ma inne kolory i wiązka w podłodze też ma inne kolory. Dałem rozpiskę wcześniej, probówka, miernik w rękę i sprawdzać po kolei czy na danym pinie jest napięcie. Wszystko sterowane jest masa albo plusem innych sygnałów nie ma.

Przód lewy (kierowcy)

Kostka czerwona 6 pinowa

pin

1 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

2 domykanie (masa) funkcja komfort

3 plus - stały

4 masa - stały

5 plus po kluczyku

6 otwieranie (masa) funkcja komfort

Przód lewy (kierowcy)

Kostka niebieska 10 pinowa

pin

1

2 zamykanie prawy przód (pasażera)

3 otwieranie prawy przód (pasażera)

4

5 plus sterujący dla tylnych szyb

6 zamykanie tył lewy

7 otwieranie tył lewy

8

9 zamykanie tył prawy

10 otwieranie tył lewy

Przód prawy (pasażera)

Kostka czerwona 10 pinowa

pin

1 masa - stały

2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

3 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

4 domykanie (masa) funkcja komfort

5 plus po kluczyku

6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

7 otwieranie (masa) funkcja komfort

8 plus - stały

9

10

Tył lewy

Kostka czerwona 10 pinowa

pin

1 masa - stały

2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

3 plus sterujący (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

4 domykanie (masa) funkcja komfort

5 otwieranie (masa) funkcja komfort

6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

7 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

8 plus - stały

9

10

Tył Prawy

Kostka czerwona 10 pinowa

pin

1 masa - stały

2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

3 plus sterujący (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

4 domykanie (masa) funkcja komfort

5 otwieranie (masa) funkcja komfort

6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

7 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

8 plus - stały

9

10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz sprawdzę i dam znać bo wiem ze te bezpieczniki miałem przepalone bo coś w nich latało i włożyłem 30A zwykłe mam nadzieje ze się nic nie stanie

Właśnie one mają mieć 30A.

Bardzo czytelną rozpiskę podał wam Szymoonk, spróbujcie z niej skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na tym grubym czerwono czarnym kabelku nie ma napięcia właśnie sprawdziłem

No to trzeba go podłączyć do stałego plusa, i to pewnie jest przyczyną niedziałania tylnych szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BROMCHIT... powiem ci że ta moja teoria może brzmieć dziwnie i sam zachodzę w głowę jak to powinno działać ale prawdą jest to co napisał SZYMOONK że kolory kabli są różne i ta rozpiska co podał jest prawdziwa. Postaram się wytłumaczyć dlaczego tak napisałem z tymi podłączeniami tej zielonej kostki. Co prawda posługiwałem się instalacją auta nowszego gdzie nie ma przekaźnika/sterownika szyb tylko dodatkowymi funkcjami steruje moduł centralnego zamka no i jest tak ....prosiłem aby KRZYSZTOF rozpinał pojedynczo przewody z zielonej kostki i sprawdzał co nie działa i ja podobny eksperyment tez przeprowadzałem.

Wyniki eksperymentu KRZYSZTOFA

1. "wyciągasz przewód brązowo/zółty spinasz kostkę i sprawdzasz co nie działa " - przyciski szyb się podświetlają, szyby otwierają i zamykają. jest domykanie szyb

2. "wyciągasz przewód brązowo/czerwony spinasz kostkę i sprawdzasz co nie działa " - przyciski szyb się podświetlają, szyby otwierają i zamykają. natomiast brak domykania szyb

3. "rozpiołem przewód czarny w kostce zielonej. straciło podswietlenie oraz działanie szyb"

A to wyniki mojego eksperymentu

1. wyciągam przewód czarny - jest podświetlenie szyby działają otwieranie i domykanie komfortu działa

2. wyciągam przewód czerwono/brązowy - jest podświetlenie szyby działają brak domykania szyb

3. wyciągam przewód czarno/żółty - straciło podświetlenie oraz szyby nie działają

4. wyciągam przewód czerwono/czarny - jest podświetlenie szyby działają brak otwierania funkcji komfort.

Punkt 4 mojego eksperymentu KRZYSZTOFA nie dotyczy bo przekaźnik/sterownik szyb nie ma tej funkcji tylko instalacja elektryczna 4 szyb ta która włożył ma przewody ale nie ma impulsu sterującego tej funkcji. No i przypatrz się kolorystyce przewodów rozpiętych i temu co nie działa i chyba do tego samego wniosku dojdziesz. Logika by nakazywała że czarny trzeba spiąc z czarnym ale z tych eksperymentów wychodzi że jednak nie. U KRZYSZTOFA w starej instalacji auta 2 szyb przewód czarny jak rozepnie straci wszystko czyli ten przewód to +12V który to jest napięciem sterowniczym na przełączniki szyb i na podświetlanie tych przełączników i się fachowo nazywa "plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)". Natomiast w instalacji aut nowszych (97 wzwyż) z których to pochodzi instalacja 4 szyb elektrycznych czarny przewód to jest całkiem inna funkcja a dokładnie to "plus po kluczyku" a przewód czarno/żółty to właśnie ta funkcja "plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)"

Patrzyłem na te schematy co je zamieściłeś no i nikaj kolorystyka przewodów nie odpowiada temu co KRZYSZTOF ma w swoim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko że rozpiskę robiłem sam, bo nie miałem żadnej elektryki w aucie a zakładałem 4 szybki w prądzie. Instalacje i ramki miałem z auta po lifcie. Moja pompka nie obsługuje el. szyb dlatego dokupiłem ori przekaźnik który mi tym steruje. Pozdro

---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 14:16 ----------

dokładnie od tej daty "załączaniem" el.szyb zajmowała się pompka centralnego zamka czyli w mojej rozpisce był to pin oznaczony jako "plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)"[h=2]Modelljahr 1997 (7/96 - 7/97)[/h]

B9 - sw/ge - 0,35 mm² - Beleuchtung/Freigabe/Sperrung von Fensterhebern und Schiebedach

kolor przewodu odpowiedzialny za "włączanie" i wychodzący z pompki to czarno-żółty, ale w wiązce w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...