wiktorsam Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Poszukaj pompy z forum z świeżo rozbieranego albo po dużych szrotach. U nas takie rzeczy schodzą na bieżąco więc wiadomo że części świeże. Inna sprawa stan takiej pompy i jej przebieg - dlatego najlepiej popatrz na forum może coś się znajdzie.
augustA4 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Poszukaj pompy z forum z świeżo rozbieranego albo po dużych szrotach. U nas takie rzeczy schodzą na bieżąco więc wiadomo że części świeże. Inna sprawa stan takiej pompy i jej przebieg - dlatego najlepiej popatrz na forum może coś się znajdzie. albo znajdz dobrego sprawdzonego tzw pompiarza ktory sprzedaje pompy po regeneracji. Powodzenia
lasken Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 Jutro podjadę zobaczyć na tą pompę bo mam blisko. Czy myślicie że będzie dobra do mojej audi? http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi-a3-1-9-tdi-038130107d-i2005474622.html . Proszę o jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę i co sprawdzić przy kupowaniu jej
trepek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 a chodzil leciutko jak sie palcem ruszylo to by sie krecil sam kilka razy a teraz to palcem nie idzie ruszyc Nie mógł tak chodzić. Wałek ten to pierścien dawkujący i to on odmierza dawkę paliwa. On chodzi delikatnie z malutkim oporem, ponieważ szczelnie przysłania (bądź częściowo odsłania) otworek zwrotny w tłokorozdzielaczu. Podejrzewam, że przy tak wysokich obrotach główne sprężyny w pompie nie nadążały z stawianiem dostatecznego oporu i fala oderwała się od rolek przez co mógł się poprzestawiać środek pompy. Z tego co piszesz mogło dojść do mechanicznych uszkodzeń tłokorozdzielacza oraz głowiczki. Jak chcesz to możesz do mnie przyjechać kiedyś i przy Tobie rozbiorę pompę i powiem Ci co nadaje się z niej do dalszego użytkowania. Mogę również, jak masz obawy przy kupnie pompy, rozebrać to co kupisz i ocenić. Środek pompy nie rdzewieje praktycznie, ponieważ zrobiony jest albo z aluminium (korpus) albo z tak twardej stali, że tokarz nie będzie miał ostrzy aby w tej stali cokolwiek zrobić. Środek pokrywa się brązowym nalotem, trudnym w czyszczeniu. Co do pompy z allegro to jest to 10mm z silnika AGR , ALH manual 110/90PS, pasować będzie ale nie wiem co z kołem napędu pompy, szkoda, że na aukcji też go nie ma ale powinny być takie same. Ale ja tej pompy bym nie kupował, ma zeszlifowaną tabliczkę znamionową, pewnie robiona.
lasken Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udało mi się dziś kupić pompę do mojego 1.9tdi 1Z z golfa 1998rok 180tys przebiegu. Jest jakby oryginalnie zalakowana tą farbą na śrubach i elementach (wygląda jak nowa, kabelki niepoprzecierane jak to miało miejsce u mnie). Gość dał mi gwarancję rozruchową, także jutro bedę ją wkładał i zobaczymy co wyjdzie. Zdam relację. Dzięki za dotychczasową pomoc. Jutro biorę się do dzieła. Proszę jeszcze o jakieś wskazówki przy zakładaniu ? czy wygląda ta procedura tak jak przy wymianie rozrządu + ustawianie dawki paliwa i kąta wtrysku czy jeszcze coś tam jest na co zwrócić uwagę. Co poznaczyć ewentualnie. Rozrząd wymieniałem już kilkakrotnie ale pompa pierwszy raz także muszę brać się do tego pomału z głową POZDRAWIAM
trepek Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Z pompą nie ma żadnego problemu. Oznacz sobie ma żeliwnej obudowie rozrządu od strony pompy położenie jakiegoś charakterystycznego punktu pompy i już będziesz miał punkt odniesienia co do kąta wtrysku. Tak to pompa trzyma się na 4 śrubach - 3 śruby z przodu (dwie łebek mają od strony koła pasowego, jedna po przeciwnej stronie), czwarta śruba znajduje się pod sekcją wysokiego ciśnienia. Do tego podłaczenie nastawnika, przewody wysokiego ciśnienia i dwa przewody paliwa, większej filozofii brak Później rozrząd na znaki ustawiasz. Koło pompy wtryskowej dokręcam zwykle na zapiętym rozrządzie i wbitym biegu, wielu NM do dokręcenia tej śruby nie ma także spokojnie Koło zębate napędzające pompę trzyma się na śrubie i klinie, jest problem by to zrzucić. Lepiej zainwestować (pożyczyć) ściągacz z trzema ramionami do łożysk 100/125mm i wsadzić go w wewnętrzne otworki koła. Trochę siły trzeba przyłożyć ale wystarczy by pykło i po problemie. Nie zgób klina Przed założeniem pompy możesz zdjąć nastawnik albo czapkę nastawnika i wlać paliwo do środka, po co pompa ma chodzić na sucho. Po odpaleniu na nowej pompie będzie nieco dymił i nawet przy dobrym kącie wtrysku po przygazowaniu puści niebieskiego dyma, nie ma się czym przejmować, jak tylko ciśnienia w pompie się ułożą to i N108 zacznie pracować jak należy Pozdrawiam.
lasken Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 Super Teraz to już jestem bardziej spokojny. Jutro wieczorem dam znać jak poszło. POZDRAWIAM i Dzięki jeszcze raz [br]Dopisany: 09 Styczeń 2012, 17:37_________________________________________________Dziś pompa została wymieniona. Ustawiona dawka paliwa i kąt wtrysku. Wszystko idealnie. Dziękuję wszystkim za pomoc. POZDRAWIAM SERDECZNIE
augustA4 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Super Teraz to już jestem bardziej spokojny. Jutro wieczorem dam znać jak poszło. POZDRAWIAM i Dzięki jeszcze raz [br]Dopisany: 09 Styczeń 2012, 17:37_________________________________________________Dziś pompa została wymieniona. Ustawiona dawka paliwa i kąt wtrysku. Wszystko idealnie. Dziękuję wszystkim za pomoc. POZDRAWIAM SERDECZNIE :good: :oklaski: :oklaski:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się