Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Proszę o analizę logów. Coś z turbiną, przepływomierzem lub podciśnieniem.


kuba-gubin

Recommended Posts

Czasami audi jedzie jakby turbo nie działało. Dzisiaj odkryłem, że gruby wąż - rura od IC poluzował się na łączeniu - zatrzasku metalowym i mogło tam uciekać ciśnienie. Trochę to zacisnąłem tak na szybko i zrobiłem LOGi. Po zaciśnięciu tego jest jeszcze trochę luzu ale samochód jedzie normalnie.

Przy okazji można sprawdzić pozostałem LOGi które wrzuciłem, bo nigdy tego nie robiłem i może coś też trzeba wyregulować.

Dynamiczne:

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67600.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67601.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67602.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67603.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67604.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67605.html

Statyczne:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67606.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67607.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67608.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67609.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67610.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67611.html

Dziękuje z góry i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witaj, wg mnie turbo dobrze pommpuje, przepływka dobrze wskazuje (patrząc na te logi)

Lecąc po kolei statyczne:

Grypa 001 kolumna 2 i 3 wartości nie mieszczą sie w normie kolumna nr 2 dawka wtryskiwanego paliwa zbyt wysoka mimo temp 90C powinna byc miedzy 3.0 mg do 9.0mg a jest nawet 11.0 mg.... przy okazji pytanie ile średnio pali Twoja bestia??

Grupa 004 kolumna 3 i 4 tutaj podobnie, kąt wtrysku oraz kąt synchronizacji rorządu jest rozjechany z deka, nalezalo by to poprawić - kiedy rozrząd był wymieniany???

Grupa 003 - EGR nie działa albo celowo wyeliminowany

Grupa 013 - dawki korekcyjne na poszczególnych cylindrach również nie bardzo w normie

Jeśli napisałem coś błędnie to proszę mądrzejesze głowy o wyprosotwanie mojego komentarza.

Jeśli chodzi o turbine to wg mnie jest ok, przepływka tez ok.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie.

Czyli jednak pomogło dociśnięcie węża od IC.

Wczoraj miałem też takie błędy jak niżej, ale dzisiaj po naprawie zatrzasku od węża już się nie pojawiły.

17964

16485.

Ile pali bestia to nie mam pojęcia bo nie wyświetla mi (uboga wersja), a muszę jeździć dużo więc tego nie sprawdzam tylko tankuje - teraz zwrócę na to uwagę.

Rozrząd wymieniałem chyba około 65 000 km temu.

Jak sprawdzić ten zawór EGR?

Jaką wartość ustawić dla mojego silnika jeżeli będę chciał to zrobić wg tej instrukcji:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=74986.0

i co oprócz tego jeszcze muszę wyregulować ?

Link to comment
Share on other sites

rozrząd ustawić na "0" to może i korekcje na pompkach się poprawią

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie.

Czyli jednak pomogło dociśnięcie węża od IC.

Wczoraj miałem też takie błędy jak niżej, ale dzisiaj po naprawie zatrzasku od węża już się nie pojawiły.

17964

16485.

Ile pali bestia to nie mam pojęcia bo nie wyświetla mi (uboga wersja), a muszę jeździć dużo więc tego nie sprawdzam tylko tankuje - teraz zwrócę na to uwagę.

Rozrząd wymieniałem chyba około 65 000 km temu.

Jak sprawdzić ten zawór EGR?

Jaką wartość ustawić dla mojego silnika jeżeli będę chciał to zrobić wg tej instrukcji:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=74986.0

i co oprócz tego jeszcze muszę wyregulować ?

Najpierw zrób to co w instrukcji masz, potem przejdziesz dalej a być moze jak kolega wyzej pisze, coś innego sie poprawi.

Link to comment
Share on other sites

Grupa 003 - EGR nie działa albo celowo wyeliminowany

E tam... nie wiadomo co z EGR em ... :wink4:

rozrząd ustawić na "0" to może i korekcje na pompkach się poprawią

.. i od tego bym zaczął... :)

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Dzisiaj ustawiłem kąt synchronizacji - waha się w granicach 0.0 - 0.6.

Z tego co widzę poprawiły się niektóre parametry.

Oto nowe logi:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67745.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67746.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67747.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67748.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67749.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67750.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_67751.html

EGR nawet działa :-)

Grupa 013 - tam dużo się nie zmieniło, niby w normie ale wczoraj napisano mi że jest coś źle.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Czekam jeszcze na Waszą opinię nowych LOGów.

Link to comment
Share on other sites

Widzisz, teraz jest gitara :)

Jesli chodzi o 013 to fakt nie zmienilo to za wiele, wiec albo paliwo albo zasyfione pompki albo po prostu CI sie szykuje naprawa pompek :przebiegly:

Pewien znachor mi mówił że przeważnie pompki wytrzymuja jakies 200-250tyś i lecą do naprawy lub złomu.

PzdR

Link to comment
Share on other sites

Pewnie że można, czekania nie polecam, są odpowiednie maszyny do sprawdzania ale to już do specjalnego warsztatu trzeba sie udać :)

Ten log z grupy 013 nie jest całkowicie miarodajny, nie koniecznie jesli sa duze odchyłki swiadczy to o pomkach, wartosci wskazuja ilosc paliwa podawanego na jeden obrót wału na poszczegolny cylinder.

Jeśli odchyłka jest na "+" to znaczy ze komp podaje wiecej paliwa - (przyczyną może być słabsza kompresja na cylindrze),

jeśli jest na "-" oznacza to że komp "ujmuje" dawke żeby wyrównać obroty, to po aby silnik chodził równo na jałowym.

Na forach piszą ze jednemu ten płyn pomaga, drugiemu nie, najlepiej dać do solidnego czyszczenia przez odpowiednia maszyne.

PZDR

Link to comment
Share on other sites

co do samej grupy 13 to wpływ na nią mogą miec tez np poduszki silnika. Jeżeli beda wyrobione to sterownik silnika bedzie próbował korygowac drgania zmieniając dawki

Link to comment
Share on other sites

co do samej grupy 13 to wpływ na nią mogą miec tez np poduszki silnika. Jeżeli beda wyrobione to sterownik silnika bedzie próbował korygowac drgania zmieniając dawki

Nie sądze zeby wywalone poduchy mialy wpływ na odczyty w 013... poczytaj troche o mechanizmie stabilizacji biegu jałowego w silniku TDi.. zrozumiesz dlaczego.

Link to comment
Share on other sites

co do samej grupy 13 to wpływ na nią mogą miec tez np poduszki silnika. Jeżeli beda wyrobione to sterownik silnika bedzie próbował korygowac drgania zmieniając dawki

czyli jadac bo polnej drodze gdzie lata cale auto razem z silnikiem tez sterownik wyrownuje dawki ? :wink4:

Link to comment
Share on other sites

czyli jadac bo polnej drodze gdzie lata cale auto razem z silnikiem tez sterownik wyrownuje dawki ?

nigdy się w to za bardzo nie zagłębiałem, usłyszałem to od mechanika. Czyli poduszki w ogóle nie mają wpływu na wskazania w grupie 13?

Link to comment
Share on other sites

To sa dawki korekcyjne ale na biegu jałowym/wolnych obrotach - bo podczas jazdy to po co ECU ma Ci wyrównywać obroty?

Uważam żę poduszki nie mają nic do grupy 013, do drgań może i mają, moja jedna ostatnio sie rozerwała i przez drgania silnika przenosiło sie na karoserie co odczuwałem będąć w środku auta, czułem jak telepie mi gdzieś w okolicy pedałów, ale nie zauważyłem żeby w grupie 013 coś strasznego sie działo - wymieniłem poduszkę i jest ok.

Więc ECU Ci nie uspokoi silnika, tylko jego obroty na biegu jałowym.

PzDr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...