mcm Opublikowano 26 Marca 2008 Opublikowano 26 Marca 2008 Kiedy "sztanga" ( o ile to http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65586aea0f1c25d7.html sie tak nazywa) powinna się poruszać i czym ona steruje w tym konkretnym modelu turbiny (silnik AHU)
Rogalotti Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Witaj W przypadku Twojego sterowania (typ silnika oraz sterownika silnika) ta sztanga bedzie poruszać się tylko podczas jazdy. Upraszczając steruje ona klapką przez którą wydobywa się nadmiar spalin. Jeżeli doładowanie rośnie ponad wymagany przez sterownik silnika poziom wtedy sztanga (sterownik silnika) wypycha klapke wypuszczając spaliny kanałem bocznym omijając przy tym łopatki wirnika strony ciepłej (wydechowej). Co jest jednoznaczne ze spadkiem prędkości obrotowej wirników turbiny-kompresora i obniżeniem doładowania do wymaganego poziomu. Pozdrawiam
mcm Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 a czy można ją poruszyc ręcznie i czy powinna chodzić lekko czy ciężko ??
leoncjo Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Można poruszyć ją ręcznie, mi się to udało po wyjęciu obudowy filtra powietrza, sztanga chodzi z pewnym oporem, o ile dobrze pamietam wypychasz sztangę z gruszki sterującej. Jeżeli przyjmiemy skalę typu lekko - ciężko ...to ona chodzi ciężko (jaby trzymana przez sprężyne) . Może to dlatego że sterowana jest nadcisnieniem. Chyba bardziej nie potrafie tego opisać .... .
baskecior Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Kiedy "sztanga" ( o ile to http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65586aea0f1c25d7.html sie tak nazywa) powinna się poruszać i czym ona steruje w tym konkretnym modelu turbiny (silnik AHU) Obejrzyj sobie ten film, powinno Ci się nieco rozjaśnić. http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/b5_afn_obserwacja_sztangi_turbiny_na_vag_silniku_w_silnikach_19_tdi_vid-t16358.0.html;msg191468#msg191468 Resztę dokładnie opisał Rogal.
mcm Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 a jeszcze jedno pytanie: jeśli by się nie poruszała w żadnej sytuacji, co by się stało ??
baskecior Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 a jeszcze jedno pytanie: jeśli by się nie poruszała w żadnej sytuacji, co by się stało ?? Nastąpi gwałtowne przeładowanie i notlauf.
mcm Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 właśnie zaobserwowałem zgodnie z filmem, i co dziwne nie porusza sie ?? ale notlaufa nie łapie [br]Dopisany: 27 Marzec 2008, 11:43 _________________________________________________http://www.youtube.com/watch?v=lLG8t4xlLDA[br]Dopisany: 27 Marzec 2008, 11:59 _________________________________________________http://www.youtube.com/watch?v=8cFatW2vE44
leoncjo Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 A nie chodzi tu przypadkiem o to że MCM ma silnik AHU . W tym motorku (pisałem wyżej) jest inne sterowanie upustem turbiny niż w AFN-ach. Zakasaj kolego rękawy i sprobój pociągnać na dzwignię zaworu. W razie problemu warto odchylić obudowę filtra powietrza. Ja też kiedyś nie wierzyłem że to sie porusza .... . Rogalotti napisał "ta sztanga bedzie poruszać się tylko podczas jazdy" .
mcm Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 Rogalotti napisał "ta sztanga bedzie poruszać się tylko podczas jazdy" . właśnie to chyba o to chodzi
kry2503 Opublikowano 16 Lipca 2008 Opublikowano 16 Lipca 2008 Witam, a jak u mnie powinna sie poruszać, bo na postoju nie chula, czy powinna tylko podczas jazdy?, zaznaczam że nie łapie notlaufa, a gdyby ktoś mu robił przygazówke na postoju a ja bym obserwował to powinna się poruszać? pozdr.
spanky Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Witam, a jak u mnie powinna sie poruszać, bo na postoju nie chula, czy powinna tylko podczas jazdy?, zaznaczam że nie łapie notlaufa, a gdyby ktoś mu robił przygazówke na postoju a ja bym obserwował to powinna się poruszać? pozdr. zrob 011 BS i bedziesz widzial ... u ciebie sztanga steruje kierownicami turbulum a nie zaworem upustowym ...
boseron Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 ostatnio mój mechanik czyściłi turbinke to wiem ze sprawdzał tą sztange i pryskał ja wd-40 kazał mi odpalac samochód i robic przegazówke a czy sie ruszała nie wiem, natomiast później wział węza z pompką podpiał i jak pompował to sie ruszała, sam chciałem nia poruszać na postoju nie jest to możliwe.( przynajmniej u mnie)
kry2503 Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Dzięki spanky, no właśnie jak wagowałem na spocie i na postoju mi chodziła to wtedy chyba było robione 011, a już myślałem że się coś spieprzyło pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się