Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wyciek na bloku silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Sprawdzajac dzisiaj miarka olej, zobaczylam drobny wyciek. Auto stalo 2 dni.

Ktory jest widoczny na bloku pod uszczelka glowicy pomiedzy 2-3 cylinderm od strony miarki oleju.

Nie wiem czy to olej czy plyn. Co to moze byc i co z tym zrobic?

Zostawic i jezdzic dalej...czy...?

Sorry za moze naiwne pytanie.

Pozdrawiam Dana :)

ps. mysle ze to jednak moze byc plyn, choc nie jestem pewna.

ps. oleju i plynu oczywiscie ubywa w minimalnych ilosciach.

ps. auto ma moc i weze nie wygladaja na twarde, zbiorniczek czysty bez plam oleju.

Cos jeszcze...?

Opublikowano

sprawdź dokładnie co to jest czy olej czy płyn , czysta szmatka lub chusteczka pomoże w sprawdzeniu , ale na 99%do sprawdzenia króciec plastikowy dosyć często pękają

Opublikowano

Probowalam, i nie wloze tam reki... :facepalm: masakra.

Ale widze ze slady sa na uszczelce glowicy i potem w dól...

Nie jest tego duzo, ale zawsze cos.

ps. nie widzialam tam zadnego plastikowego króca, goly blok. Zaraz obok (powyzej-glowica) jest numer chyba silnika wybity.

ps. wyglada tak jakby z uszczelki... ale zeby tak odrazu w Nowy Rok...?

Opublikowano

Hej... Mlodyy :)

Probowalam, i nie wloze tam reki... :facepalm: masakra.

Ale widze ze slady sa na uszczelce glowicy i potem w dól...

Nie jest tego duzo, ale zawsze cos.

ps. nie widzialam tam zadnego plastikowego króca, goly blok. Zaraz obok (powyzej-glowica) jest numer chyba silnika wybity.

ps. wyglada tak jakby z uszczelki... ale zeby tak odrazu w Nowy Rok...?

no w mediach cały czas mowia ze ten rok ma byc ciezki :tongue4:

Opublikowano

no w mediach cały czas mowia ze ten rok ma byc ciezki :tongue4:

No jasne, ale myslalam ze to tylko aptek dotyczy, a nie mnie... :>

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Jeżeli nie ubywa Ci płynu ani oleju to olej to ;) To, że auto stało nie ma nic do rzeczy, bo jakby leciało na zgaszonym silniku podczas tego postoju to jakbyś odpaliła silnik to sikałoby na wszystkie strony. Sprawdź dokładnie stan płynu i oleju, pojeździj i obserwuj, wydaje mi się, że nie jest to uszczelka. Spróbuj ów wyciek wytrzeć do zupełnie suchego (jakąś szmatką czy gąbką na kiju czy jak jak ciężko dojść, przejedź się dobre parę kilometrów dając mu po garach i wtedy sprawdź czy znowu się coś pojawiło. Będzie dobrze. Jeżeli nie ubywa szybko płynu ani oleju to nie może być to przez ten wyciek bo mały wyciek od razu by odparował (chociaż nie olej, ten by nie odparował)

Opublikowano

No wiec wlasnie, jak silnik rozgrzany to nic nie widac. Bo jest to natyle maly wyciek ze odparowuje.

Wiec to raczej bedzie plyn.

Jak auto postoi i silnik wystygnie to widac ze cos wycieka. Wyglada mi to na plyn chodz nie moge tam wlozyc reki zeby sprawdzic. Plynu troszke mi ubywa a wszystkie weze szczelne i nigdzie wiecej nie widac wycieku. Na 1000 kilometrow musze dolac tak ze 100 gram. I tym bym sie nie martwila.

Martwi mnie tylko czy to nie uszczelka i nie pusci wiecej, albo do srodka cylindra.

Podobno jest tam gdzies jakas zaslepka z ktorej moze delikatnie cieknac. Czytalam o tym na forum Passata. Ale ja tam nic nie widze. A wyciek ktory widze jest doklanie na granicy uszczelki pod glowice i idzie w dol po bloku.

No tak to wyglada, dlatego pytam bo wole sie zabezpieczyc niz potem miec wieksze problemy.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Jak to płyn to raczej leciałby do cylindra niż na zewnątrz. Upewnij się czy to na pewno nie z króćca z tyłu silnika, bo może z niego cieknąć, po uszczelce powoli płynąć i dopiero pomiędzy 2 i 3 cylindrem spadać na blok, obejrzyj to dokładnie, albo nawet porób zdjęcia i wstaw tutaj, również tyłu silnika.

Opublikowano

chodziło mi o ten króciec gdzie znajduję sie czujnik temperatury płynu chłodzącego , one pękają i płyn powoli kapie u mnie tak było ze kapało właśnie na uszczelkę głowicy

Opublikowano

Jak to płyn to raczej leciałby do cylindra niż na zewnątrz. Upewnij się czy to na pewno nie z króćca z tyłu silnika, bo może z niego cieknąć, po uszczelce powoli płynąć i dopiero pomiędzy 2 i 3 cylindrem spadać na blok, obejrzyj to dokładnie, albo nawet porób zdjęcia i wstaw tutaj, również tyłu silnika.

Kolega dobrze radzi przypadłość tego silnika. Króciec wydaje się być cały a jednak ma pęknięcie z którego się leje płyn. Zacznij od sprawdzenia go :wink4:

Opublikowano

Kolega dobrze radzi przypadłość tego silnika. Króciec wydaje się być cały a jednak ma pęknięcie z którego się leje płyn. Zacznij od sprawdzenia go :wink4:

OK, rozumiem. Sprawdze to. Ale ma ktos zdjecie lub schemat gdzie to dokladnie jest. Bo az tak dobra nie jestem w te klocki....

Naprawde jest to mozliwe zeby gdzie indziej sie lało, a gdzie indziej bylo to widac...?

1983271861.jpg

A co to jest za otwor z prawej strony w glowicy...

Bo wyciek widze miedzy 2 a 3 cylindrem, tam wsrodku gdzie jest to zgrubienie.

Opublikowano

Z tego co pamiętam to tam właśnie mocuje się króciec w afn-ie z którego wychodzą węże termostat jest z dołu silnika.

Opublikowano

Z tego co pamiętam to tam właśnie mocuje się krociec w afn-ie z którego wychodzą węże termostat jest z dołu silnika.

No wlasnie, dzis obejrzalam sobie to jeszcze raz. Wczesniej popstrykalam to miejsce plynem do czyszczenia hamulcow. Pojezdzilam i zostawilam auto na pare godzin.

Zdjelam plastik z gory silnika. Dojscia tam nie ma, ale cos widac.

Wiec ten otwor w glowicy to musi byc od wody. Bo odchodzi od niego rura plastikowa i potem chyba wąż gumowy w kierunku dolu. Calkiem mozliwe, ze jest tam termostat. Tego juz nie wiem.

Ale niestety nie widac, zeby cieklo z tej rury plastikowej... tylko troszke do przodu. Widac, ze uszczelka jest mokra miedzy 2 a 3 cylindrem... a potem w dol po bloku.

Ale nie jest tego duzo. Pare kropel na uszczelce i cienka smuzka po bloku.

Wiec to chyba bedzie spod tego plastikowego kroćca cieklo. Ciekawe tylko dlaczego z tylu plyn leci do przodu... Przeciez pęd powietrza jest od przodu do tylu. I silnik tez wydaje mi sie jest z przodu wyzej niz z tylu.

No dobrze, a jesli to tam to, co nalezy zrobic. Wymienic caly krociec, czy jest tam jakas uszczelka?

I jeszcze gdzie to kupie, czy tylko w ASO?

Na razie dziekuje i pozdrawiam Dana :)

Opublikowano

Pod króćcem jest oring, ale wymień cały króciec bo to groszowa sprawa zamiennik 14zł kosztuje a zazwyczaj mikropęknięcie w króćcu jest winowajcą pocenia się i odparowywania śladowych ilości płynu. Przypilnuj też żeby dali Ci w sklepie dobrej grubości oring pod czujnik temperatury bo też znajduje się w tym króćcu i zdarza się że dana uszczelka pod czujnik jest troszkę za wąska i leci później z pod czujnika. :)

Opublikowano

Artur... dziekuje bardzo za odpowiedz i informacje.... :hi:

Jak tylko znajde czas to postaram sie to zrobic.

Pozdrawiam :)

ps. Czy musze liczyc sie rowniez z wymiana plynu? Bo rozumiem ze jak sie to odkreci to plyn ucieknie.

ps. Czy mozna z tym jezdzic, czy moze to sie powiekszyc.

Opublikowano

Możesz śmiało śmigać, ale często bywa ze króciec całkiem pęknie i płyn wycieknie, płyn spuszcza sie tylko do poziomu króćca czyli około 2l . Co do samego króćca koszt około 15zł oring powinien byc w zestawie, przed montażem trzeba przetrzeć dobrze miejsce gdzie oring styka sie z głowica i najlepiej przesmarować lego silikonem i nie dokręcać za mocno bo pęknie ustrojstwo, ogólnie robótka na 15min jesli ktoś ma sprawne 2 raczki

Opublikowano

ogólnie robótka na 15min jesli ktoś ma sprawne 2 raczki

Dobry jestes... moze masz w planach przeprowadzke na Slask...?

Czy plyn wystarczy spuscic tylko z chlodnicy? Czy na przewodach?

Z tego co widze po zdjeciu przykrywy silnika, to tam sa przewody do wtryskiwaczy i jeszcze cos tam.

Nalezy to wszystko zdemontowac?

Pytam, bo jak pojade z tym do mechanika to chce wiedziec co i jak.

A nie ze mi powie ze musi... przod do tego zrzucic :> Co u naszych mechanikow jest mozliwe.

Pozdrawiam :)

20090416470.jpg

Artur... wiesz gdzie to jest...? To jest tam gdzies nic nie widac... masakra :facepalm:

ps. ze zdejmowaniem przodu zartowalam, ale wiesz "dobry mechanik" moze to zaproponowac... :cool1:

Opublikowano

Żadnego porzodu nie sciągamy, ani wtryskiwaczy, ani świec żarowych nic! Tylko potrzebne urządzonko do zdejmowania tych cholernych opasek sprężystych i grzechotka z końcówką 10mm i małą przedłużką żeby odkręcić tą nakrętke pod króćcem. Nic oprócz pokrywy silnika nie demontujesz. Ja druciarsko bym nic nie silikonował. Delikatnie miejsce gdzie głowicy dotykał krócieć przelecieć papierkiem ściernym, odtłuścić, oring w króciec i jazda na auto. To nie traktor tam jest oring i nie ma prawa się pocić żeby silikonem smarować! Płynu 1L max 2 na dolewkę i to wszystko. mechanik 15min/zapaleniec bez kombinerek do opasek sprężystych może i z godzine się męczyć :P

Opublikowano

robiłem to kilka naście razy, i te zamienniki nie sa idealne i lepiej przesmarować żeby znów nie rozbierać, ogólnie są potrzebne szczypce klucz 10 ja odpinałem kostki od wtrysku sterującego i od pompy bo ta blaszka na której one sa przymocowane ściąga sie po odkręceniu 2 nakrętek z króćca, dokręcanie króćca bez grzechotki bo pęknie.

Dobry jestes... moze masz w planach przeprowadzke na Slask...?

Mam w planach Żory bo chyba będę tam otwierał sklep :wink4: ale to za jakieś 2 miesiące, na razie szukam odpowiednich ludzi do pracy.Jak cos to zapraszam do lublina warszawy lub łodzi :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...