Grzesiekkbc Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Witam Koledzy mam pytanie o ciśnienie oleju. Ile powinno ono wynosić w silniku 1z? Pytam bo jestem ledwo co po wymianie rozrządu, popychaczy, uszczelniaczy i wałka rozrządu. Zrobiłem 1000km i popychacze znowu klepią i silnik zaczyna się znowu wieszać. Popychacze dałem INA. Proszę o odpowiedź bo mam ten manometr tylko nie wiem ile powinien on wskazywać.
Grzesiekkbc Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 Mobil 10w40 Diesel, był wymieniany podczas naprawy razem z filtrem.
Dev Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Olej nieciekawy, jajie cisnienie masz teraz ?
domjenick Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 tylko nie wiem ile powinien on wskazywać. od 3 do 5 barów przy 3 tys. ob/min
SotoM Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 ciśnienie włączenia - 0,75-1,05Bar Kontrolna prędkość obrotowa: przy 2000rpm - co najmniej 2bar powyżej 3000rpm - najwyżej 7Bar Taki ładny zestaw i go zalałes takim szlamem... jak juz zapodałes nowe hydro to sie smaiło leje 5w40 lepiej dodac pare zlotowek i zalac go motulem lub Valvoline albo jeszcze czyms innym... a po za tym skad pewnosc ze to hydro klepie a nie np wtryskiwacz klepie...??
Grzesiekkbc Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 Nie klepie a wiesza się silnik do tego momentu że gaśnie. Po tym nie idzie go odpalić bo nie chce kręcić. Czekam chwilę aż mu przejdzie i odpalam go. Oliwe dałem taką bo mi olej brał i chciałem zobaczyć czy mu przeszło czy nie. Przy następnej daję 5w40.[br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 11:48_________________________________________________Dzięki koledzy, jutro sprawdzę co się dzieje u mnie. Jak by się okazało że cisnienie mam za wysokie to misa w dół i pompa do wymiany?
domjenick Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 najpierw porządnie pompę przeczyść i smoka-potem sprawdź ciśnienie
Grzesiekkbc Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 Sprawdzić nie zaszkodzi przed, zawsze to taniej niż od razu rwać misę. [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 22:03_________________________________________________Koledzy sprawdziłem ciśnienie i mam na wolnych 3 bary natomiast przy 3000obr brakło skali bo zegar był do 6 barów a pokazało chyba więcej niż 7 barów, czyli przy prędkości obrotowej na trasie jadąc średnio 140km/h to silnik chyba kwiczy z nadciśnienia. Co robić? Misa w dół i co dalej? Pompa nowa czy da się starą jakoś naprawić?
trepek Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 W układzie smarowania znajduje się zaworek bezpieczeństwa, który puszcza zbyt wysokie ciśnienie oleju na dodatkowy "tor". Na forum audi 80 chłopak wymieniał ten zaworek, gdzieś w okolicy podstawki filtra oleju on był. Jak znajdę to powklejam zdjęcia. 1
Grzesiekkbc Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 No ok, czekam na foto bo jeśli to będzie powodem tego to jesteś mistrzem [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 12:59_________________________________________________http://www.audi80.pl/1z-b4-uszkodzona-panewka-glowna-niskie-cisnienie-oleju-vt39793,60.htm tutaj jest coś o zaworku ciśnienia, czyżby to ten mam sprawdzić?
trepek Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 No ok, czekam na foto bo jeśli to będzie powodem tego to jesteś mistrzem [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 12:59_________________________________________________http://www.audi80.pl/1z-b4-uszkodzona-panewka-glowna-niskie-cisnienie-oleju-vt39793,60.htm tutaj jest coś o zaworku ciśnienia, czyżby to ten mam sprawdzić? Dokładnie to ten temat, nawet widać, że brałem udział w tej rozmowie Poczytaj sobie o układzie smarowania z tej strony: Chodzi mi o zawór nadciśnieniowy, musi być gdzieś w pompie oleju albo w jej pobliżu.
Grzesiekkbc Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 Czyli pompa oleju (smok) do wymiany tak? Nie ma co szukać w tej podstawie filtra oleju? Kolejne pytanie da się to naprawić czy nowa pompa? oraz ile może kosztować wymiana tego wszystkiego bo nie chce zapłacić jak za woły.[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 17:29_________________________________________________Koledzy pomóżcie, gdzie szukać tego zaworu?
GOLI Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zawór o którym mowa znajduje się w pompie oleju a pompa jak wiadomo w misce olejowej.Zdemontować ją nie jest łatwo z powodu umieszczenia silnika(przeszkadza kołyska). Zanim jednak zaczniesz ją demontować Przeprowadź jeszcze raz próbę na rozłączonym układzie dolotowym.Miałem identyczny przypadek w silniku AVF (golf IV) problemem okazała się turbina.Po zwiększeniu obrotów na postoju do 3000-3500obr. silnik zawieszał się i nie dało się go uruchomić przez kilkanaście sekund.Po odkręceniu opaski i zdjęciu rury z kolektora ssącego problem znikał. Co ciekawe,podczas jazdy nie wchodził w tryb awaryjny...
Grzesiekkbc Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 Czyli mówisz żeby odpiąć węża od kolektora ale nie muszę już podpinać zegara do sprawdzania ciśnienia oleju tak? Pytam bo nie mam go już - oddałem. [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 21:37_________________________________________________Tyle że ja wymieniłem turbo bo myślałem że to jego wina i dalej to samo mam a w logach turbina daje dobre ciśnienie.
GOLI Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Nie twierdzę,że u Ciebie na bank to.W moim przypadku tak było więc podałem Ci tylko pomysł...
Grzesiekkbc Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 Znalazłem w okolicy używkę pompę tyle że z Golfa IV ale po nr jak sprawdzałem to powinna podejść. Pchać się w to czy szukać nowej, tyle że te z allegro to jakieś badziewia a'la GERMANY.
SotoM Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 zawór jest w pompie i z nim nic nie zrobisz. wymień pompę na nowa i problem się zakończy.
GOLI Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Z tego co się orientuje,to golf IV pompę napędzaną ma łańcuchem więc na bank ci nie podejdzie. Bodajże golf III miał taką pompę ale tam będa już kosmiczne przebiegi więc i zużycie znaczne
Grzesiekkbc Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 Hans Pries to będzie dobra forma pompy?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2012, 22:24_________________________________________________Mam pompę nową z Meyle za 170zł, którą wziąć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się