ciamek87 0 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Witam, Mam pytanie czy jest możliwość włożenia do A4 silnika od A6 C4 2.5 tdi 140KM oznaczenie AEL. Jeżeli ktoś słyszał lub może coś takiego zrobił to proszę o odpowiedź Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
yamahayzfr13 1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Witaj. Teoretycznie wszystko jest możliwe W C4 był 1.9 TDi 90PS to 2.5 R5 do B5 może może.. Mi sie wydaje że bez przeróbek łap itd nie podejdzie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SotoM 20 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 wolał bym te pieniadze przeznaczyc na osprzet i miec na luzie ponad 140km. po za tym nie wiadomo czy skrzynia bedzie ci pasowała do silnika a jesli bedzie pasowała to niewiadomo jak przełozenia skrzyni bedą sobie radziły z silnikiem... szkoda pradu na to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweu1 0 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Nie wiadomo czy R5 zmieści się na długość, pod maską. Gra nie warta świeczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
songo 2 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 też przemyślałem nad takim rozwiązaniem w poprzednim moim 1z ale moja dobra rada to zapomnij o tym wątku a wszelkie fundusze przeznaczone na modyfikacje odłóż na kupkę na inny model taki który cię będzie satysfakcjonował bo tak jak pisze kolega paweu gra rzeczywiście nie warta świeczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kowi87 162 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 jak 4,2 mieszczą do b5 czy choćby 5,0 tfsi, to co taki mały r5 sie nie zmieści :gwizdanie: tylko jaki w tym sens, jesli swap ma na celu podniesienie mocy to nie tędy droga, lepiej już pomyśl o AWX/AVF :gwizdanie: jesli zalezy Ci na mocniejszej bazie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armi 2 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Myślę, że tu może chodzić nie tylko o moc. Silnik - legenda. Rzędowe 2.5, na pompie v-37. Podobno są jeszcze bardziej pancerne niż 1.9 Samym softem robisz 170KM :gwizdanie:[br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 20:17_________________________________________________Szkoda, że tych silników nie było w B5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vauxhall95 1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 bardziej one nie sa pancerne niz 1.9.Ale kultura pracy i moc jest lepsza niz w 1.9 VP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armi 2 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 bardziej one nie sa pancerne niz 1.9.Ale kultura pracy i moc jest lepsza niz w 1.9 VP Nie chcę się kłócić 2.5 R5 (AEL) jest uważany za najbardziej wytrzymały silnik diesla koncernu Audi :gwizdanie: Silnik, w przypadku którego nawet handlarze nie boją się wpisać przebiegu 300k km Link to comment Share on other sites More sharing options...
vauxhall95 1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Zdania sa podzielone,ale wedlug mnie 1Z jest bardziej bezawaryjny,i tanszy w eksploatacji,ale 2.5 R5 to tez bardzo dobry silnik.Ze wzgledu na bezawaryjnosc i moc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yamahayzfr13 1 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Ja bym postawił jednak na AEL'a i jego odpowiednik 115 konny.. Tak jak kolega wyżej pisze, silnik legenda. Ostatnio robiłem rozrząd własnie w 115PS, jest całkiem inaczej niż w 1.9. Pompa jest napedzana paskiem "z tyłu silnika" Reszta na przodzie. Miał na liczniku 729 tyś Zużycie? Nie zauwazyłem zbytnio.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armi 2 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Zdania sa podzielone,ale wedlug mnie 1Z jest bardziej bezawaryjny,i tanszy w eksploatacji,ale 2.5 R5 to tez bardzo dobry silnik.Ze wzgledu na bezawaryjnosc i moc. Dla mnie ogólnie dziwne jest przyjęcie 1Z jako wzoru bezawaryjności. Przecież konstrukcja 1Z i AFN jest identyczna. Różnica to wtryski i turbo (osprzęt). Dlaczego AEL miałby być mniej pancerny niż 1Z? Bo ma dwumasa i turbo ze zmienną geometrią? Mówimy o silniku a nie osprzęcie Przerabiałem temat bo mój kolega kupił a6 z tym silnikiem, upierałem się że 1.9 to najlepszy TDI. Niestety tak nie jest. AEL to silnik marzenie: Wtryski 210, turbina ze zmienną geometrią, pompa vp-37, skrzynia 6. Program i 170KM pęka. Jest moc, ekonomia i bezawaryjność. Do tej pory nie wiem dlaczego audi poszło wyłącznie w stronę 2.5 V6 zamiast montować R5 i V6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandzior 0 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Silnik, w przypadku którego nawet handlarze nie boją się wpisać przebiegu 300k km To mówi samo za siebie! A jak wyglądał by swap z AFB lub AKN. Opłacalne ? Polifty w 2.5 można już dorwać za niecałe 10k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciamek87 0 Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 dzieki za pomoc Nad wymianą trzeba sie bedzie jeszcze zastanowic ale wolałbym 2.5 AEL niz 2.5 V6 Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kowi87 162 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 dzieki za pomoc Nad wymianą trzeba sie bedzie jeszcze zastanowic ale wolałbym 2.5 AEL niz 2.5 V6 Pozdrawiam a ja mimo wszystko wolał bym AWXa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Damian A4 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 A może włoż 2.5tdi v6? sprzedam Ci Link to comment Share on other sites More sharing options...
trepek 140 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Co do swapa 1Z na AEL. Skrzynia będzie pasować z 1Z jak również możesz się pokusić o zamontowanie skrzyni od AEL w swoim samochodzie, chociaż nie wiem ile w b5 jest miejsca między skrzynią a karoserią w miejscu, w którym drążek łączy się ze skrzynią. W B4 nie szło wsadzić skrzyni 6 gang z C4 bez ingerencji w karoserię. Patrząc na wielkość AEL'a (długość słupka) może istnieć możliwośc przeniesienia chłodnicy z przodu silnika na bok (zobacz jak to było w audi 90 bądź w audi 80 b4 z silnikami R5). Ostatnio kolega wkładał AEL'a do Coupe B4 i łapy chyba zostawił od silnika R4 a więc Twoje z 1Z mogą podpasić. Co do kwestii elektronicznej - wiązki są podobne, niewielkie zmiany kostek mogą Cię czekać ale kompa oczywiście musisz mieć od AEL'a Zostawiając swoją skrzynię nie będziesz musiał zmieniać przegubów ani półosi. Co do przełożeń to odpowiednik w b5 skrzyni BAA (B4 TDI) ma bardzo podobne przełożenia co do 6 gang z AEL'a ale będzie brakować 6 biegu i szykuj się, że prędkość maksymalna będzie wynosić ok 180 km/h może troszkę mniej. Ktoś pisał aby włożyć wersję 2.5 TDI 115KM ale nikt nie wziął pod uwagę tego, że tam jest pompa wtryskowa z nastawnikiem potencjometrycznym a nie indukcyjnym, czyścić się tego nie da, a napewno na początku takie były pompy, nie wiem jak po 1994r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
g1zm0 0 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 hmmm.... a robił ktoś taki myk AKN/AFB na AEL ??? czy to jest możliwe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
trepek 140 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 hmmm.... a robił ktoś taki myk AKN/AFB na AEL ??? czy to jest możliwe? Oczywiście, że się da ale najtaniej dla Ciebie byłoby kupno jakiejść C4 dawcy organów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
verus 0 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Chyba trudno zdobyć AEL w dobrym stanie ... ;( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now