Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zwykły płyn chłodniczy zamiast G12


novwy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się nad taką kwestią czy jest jakaś różnica między stosowaniem płynu zalecanego w grupie VW tzw G12 a zwykłym płynem do układów chłodzenia :cool1:. Czy stosowanie tego ostatniego spowoduje jakieś zakłócenia w pracy np termostatu lub inne usterki. Co sądzicie na ten temat? Czy można stosować zwykły płyn chłodniczy bez obawy o swoje Audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jestem przekonany ze jakis dynagellub cos podobnego bedzie ok.

sam wlewalem g12, a potem uzupelnialem braki dynagelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie też zalałem 'zwykłym' płynem i padł mi termostat i się zastanawiam czy ma to jakiś związek i czy może coś jeszcze nie wysiądzie przez to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie też zalałem 'zwykłym' płynem i padł mi termostat i się zastanawiam czy ma to jakiś związek i czy może coś jeszcze nie wysiądzie przez to?

Zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w radarze element aluminiowy chłodzony BORYGO (różowy) po 6 latach zaczęły się problemy, borygo zrobiło sobie dziurkę przez 15mm aluminium.

Potem była akcja zmiany na Petrygo (zielony) i problem ustał.

WNIOSEK: Trzeba uważać co się leje!

Na marginesie najbardziej agresywna jest woda... demineralizowana. Prowadzi się instalacje z kwasiaka 316L, nierdzewkę wyjada z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zalałem jakimś ze sklepu nie ma różnicy już 3 lata. g12 jest dla bogaczy :)

Można lać różne płyny byle by były do chłodnic aluminiowych. Polecam te lepsze ale że G12 dla bogaczy to :polew: uśmiałem się do łez. Może jest ciut droższy ale ten text mnie rozwalił. Za 1.5l koncentratu w ASO płaciłem coś około 30zł więc za 60zł masz wymieniony płyn i jeszcze na jakąś dolewkę zostanie.

Tak jak mój przedmówca napisał to raczej też wolałbym uważać na to co tam się leje. 10-20zł oszczędności na wymianie chyba się średnio opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "sam naprawiam" coś raczej pisali o płynie chłodzącym i o bloku silnika (różne stopy - różne płyny). Chłodnice to chyba wszystkie są alu.

W moim był różowy, kupiłem koncentrat i czekam jak będzie poniżej -25 to zrobię dolewkę 0,5l i wtedy skoczy do -37 stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...