Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Zwykły płyn chłodniczy zamiast G12


novwy

Recommended Posts

Witam, zastanawiam się nad taką kwestią czy jest jakaś różnica między stosowaniem płynu zalecanego w grupie VW tzw G12 a zwykłym płynem do układów chłodzenia :cool1:. Czy stosowanie tego ostatniego spowoduje jakieś zakłócenia w pracy np termostatu lub inne usterki. Co sądzicie na ten temat? Czy można stosować zwykły płyn chłodniczy bez obawy o swoje Audi?

Link to comment
Share on other sites

tez jestem przekonany ze jakis dynagellub cos podobnego bedzie ok.

sam wlewalem g12, a potem uzupelnialem braki dynagelem

Link to comment
Share on other sites

no właśnie też zalałem 'zwykłym' płynem i padł mi termostat i się zastanawiam czy ma to jakiś związek i czy może coś jeszcze nie wysiądzie przez to?

Link to comment
Share on other sites

no właśnie też zalałem 'zwykłym' płynem i padł mi termostat i się zastanawiam czy ma to jakiś związek i czy może coś jeszcze nie wysiądzie przez to?

Zbieg okoliczności.

Link to comment
Share on other sites

Miałem w radarze element aluminiowy chłodzony BORYGO (różowy) po 6 latach zaczęły się problemy, borygo zrobiło sobie dziurkę przez 15mm aluminium.

Potem była akcja zmiany na Petrygo (zielony) i problem ustał.

WNIOSEK: Trzeba uważać co się leje!

Na marginesie najbardziej agresywna jest woda... demineralizowana. Prowadzi się instalacje z kwasiaka 316L, nierdzewkę wyjada z czasem.

Link to comment
Share on other sites

ja zalałem jakimś ze sklepu nie ma różnicy już 3 lata. g12 jest dla bogaczy :)

Można lać różne płyny byle by były do chłodnic aluminiowych. Polecam te lepsze ale że G12 dla bogaczy to :polew: uśmiałem się do łez. Może jest ciut droższy ale ten text mnie rozwalił. Za 1.5l koncentratu w ASO płaciłem coś około 30zł więc za 60zł masz wymieniony płyn i jeszcze na jakąś dolewkę zostanie.

Tak jak mój przedmówca napisał to raczej też wolałbym uważać na to co tam się leje. 10-20zł oszczędności na wymianie chyba się średnio opłaca.

Link to comment
Share on other sites

W "sam naprawiam" coś raczej pisali o płynie chłodzącym i o bloku silnika (różne stopy - różne płyny). Chłodnice to chyba wszystkie są alu.

W moim był różowy, kupiłem koncentrat i czekam jak będzie poniżej -25 to zrobię dolewkę 0,5l i wtedy skoczy do -37 stop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...