Jakub.M Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Witam. Mam następujący problemy: 1. Nie mogę się skomunikować Vagiem ze sterownikiem klimatronika (próbowałem też po serwisach diagnozujących ) 2. Mogę diagnozować przez panel klimatronika i mam błędy na zmiane 13.5 i 13.7 (gdy jest kod błędu 13.5 nie mam nawiewu na nogi a jak wskoczy błąd 13.7 to mam trochę nawiewu na nogi i trochę na szybę, bo z tego co wiem to jeden silniczek steruje nadmuchem na szybę lub nogi lub w proporcjach) Czy miał ktoś lub ma podobną sprawę z tymi elektronicznymi przyjemnościami ? Zakładam, że jest to wina silniczka który sie zacina . Proszę o pomoc w tej sprawie. BRACIA
GerabbkA Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 Na przyszłość proponuje troszkę poszukać!! Było wiele razy!!! Proponuje żebyś spróbował naprawić. Silniczek znajdziesz pod nogami kierowcy z prawej strony!!! Tu masz przykład jak to zrobić na podstawie silniczka klapy centralnej!!! http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/odp_b5_afn_wykrecenie_silniczka_klapy_centralnej_fotostory-t13920.0.html;highlight=silniczki+klimatronika
Jakub.M Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Opublikowano 28 Marca 2008 To z klapą centralną widziałem, trudniejsza sprawa jest z tym na nogi po ktoś mi mówił że trzeba pedały ściągać żeby tam się dostać lub rozbierać prawie całą konsolę. Uważam, że wymiana każdego silniczka nie jest szablonowa, a silniczki pod schowkiem są na wierzchu. Myślałem, że ktoś to konkretnie robił bo interesują mnie kolejne kroki postępowania żeby niczego nie połamać itp. Pozdrawiam
GerabbkA Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 Pedałów nie musisz ściągać!!! Wystarczy że ściągniesz zabudowę pod kierownicą. Musisz odkręcić blachę do której jest przykręcony silniczek i wyciągnąć silniczek razem z tą blachą!!! Blacha jest przykręcona na 3 śrubki, 2 na dole i jedna na górze. Jak już odkręcisz to musisz odłączyć cięgno od silniczka (cięgno da się zdjąć tylko w jednej pozycji). Musisz obrócić silniczek żeby szło go rozłączyć od cięgna. Jak już rozłączysz to poprzez odpowiednie obracanie silniczka wyciągasz na zewnątrz. Czyścisz, składasz w odwrotnej kolejności i robisz adaptację Vagiem. Trochę będzie trudno ale myśle że dasz radę!! :th:
Jakub.M Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Opublikowano 29 Marca 2008 Będę próbował. Dzięki za wskazówki. W przyszłym tygodniu zajmę się tym to dam znać jak efekty. A pytanko czy ten błąd z silniczkiem krokowym może mieć wpływ na to że nie mogę się skomunikować Vagiem ze sterownikiem komputronika ??? Pozdro
GerabbkA Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Na pewno to niema wpływu na komunikację ze sterownikiem klimatronika!! Pozdro
szogun0 Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 I wtedy trzeba by się podłączyć bezpośrednio pod panel.
Wulki Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Witam! Ja też muszę zabrać się za ten silniczek. Powiedzcie jest z tym więcej pracy niż z silniczkiem od klapy centralnej. Z tamtym trochę się napociłem żeby go wyjąć i zamontować. Przeraża mnie myśl że tu może być jeszcze gorzej Pozdrawiam
GerabbkA Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 I będzie jeszcze gorzej :gwizdanie:
Jakub.M Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Miałem się zabrać w tym tygodniu za ten silniczek ale ktoś mi przetarł auto na parkingu lewe przednie nadkole i to zmieniło priorytety (pierwszy raz A4 idzie do lakiernika.Byłem w profesjonalnym warsztacie blacharsko-lakierniczym i koszt wyniósł 300zł w mniej renomowanym 150zł.). Rozszarpałbym jakbym złapał sprawce . Wracając do silniczka to faktycznie musi być jakiś brud czy coś bo wziąłem zrobiłem diagnoze z panela (kod 1c) i pokazało mi błąd 13,5 po chwili zacząłem się bawić na przemian strzałkami góra-dół (mając cały czas podgląd na numer błędu) i wyskoczył błąd 13,7 a po chwili .0 (brak błędów) i taki stan utrzymuje się od 2-3 dni więc mogę odwlec na potem zabawę w rozbierankę. Jakby ktoś to robił w miedzy czasie to proszę o małe wsparcie (mile widziane foty i szczegółowe wskazówki) . Pozdro Jakub.M :>
glapsson Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Mam zamiar zająć sie tym w tę sobotę postaram się zrobić jakąś dokumentację w formie fotek ale pod warunkiem że uda mi się to zrobić czyli rozmontować i uruchomić zacięty silniczek. Co do problemów z komunikacją klimatronika z kompem proponuję o ile oczywiście już tego nie robiłeś zmienić ustawienia portu w ustawieniach zaawansowanych http://www.a4-klub.pl/smf/brak_lacznosci_z_modulem_08_klimatronik_rozwiazanie-t5997.0.html
Wulki Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 no a ja już prawie uporałem się z tym silniczkiem. Została mi do złożenia jeszcze konsola środkowa bo czekam na nowy sterownik AIRBAG. Pracy trochę jest jeszcze mam zakwasy
Jakub.M Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Czyli kolego rozkręcałeś wszystko, całą konsole żeby się dobrać do tego silniczka?
Wulki Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Rozkręciłem wszystko poniżej kierownicy. Wyjąłem całą konsole środkową, tak było wg mnie najłatwiej. Wyjmując nadmuch na nogi w miarę łatwo można było dojść do tego silniczka.
glapsson Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Witam Właśnie jestem po naprawia silniczka nawiewu na nogi. Przyznać muszę, że trzeba się trochę nagimnastykować, ale jest to do zrobienia bez rozbierania pół samochodu mnie się udało. U mnie okazało się, że przyczyną tego, że nie było sterowania była zawieszona szczotka w silniczku. Aby wykonać naprawę niezbędny będzie Klucz nasadowy 8 przegubowy wkrętak krzyżakowy najlepiej z namagnesowaną końcówką (przyda się przy skręcaniu). No i torksy do rozebrania samego silniczka 10-tka albo 9-tka brałem z kompletu i teraz trudno mi powiedzieć. dobre światło W pierwszej kolejności zdejmujemy osłonę nad pedałami. Odkręcić trzeba dwie śruby pod osłoną bezpieczników i 3 śruby wkręcone od przodu kluczem nasadowym 8. osłonę pociągamy do siebie gdyż jest zamocowana w prowadnicach i wyjmujemy. Po zdjęciu osłony wygląda to wygląda http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9044.html w kółku element który nas interesuje żeby wymontować silniczek musimy odkręcić trzy śruby a w zasadzie wkręty silniczek jest zamocowany na płytce z blachy przykręconej tymi właśnie wkrętami do plastikowej obudowy nawiewu Położenie wkrętów jest następujące http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9042.html po wykręceniu wkrętów pozostaje nam rozłączyć kable i wyjąć silnik Pewnych trudności podczas wyjmowania nastręcza dzwignia którą należy wypiąć jest to dość trudne jeżeli silnik zatrzymał się w nieodpowiednim położeniu. Najłatwiej jest to zrobić jak jego dzwignia jest oparta o ten ogranicznik http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9052.html Jeżeli jest inaczej też jest to do zrobienia ale trzeba się nagimnastykować ale w żadnym razie nie zmieniajmy na siłę położenia dzwigni silnika. Dla ułatwienia sobie zadania odkręciłem również wzmocnienie z blachy to z prowadnicą do osłony nad pedałami. Zdjęcie cięgła nastręczyło mi trochę trudności miałem zamiar w pierwszej kolejności zdjąć cięgło z dzwigni klapy, ale niestety jest tam kiepskie dojście i bałem się, że mogę coś połamać, dlatego rozłączyłem silnik od cięgła w następujący sposób. Po odkręceniu silnika należy się dobrze przyjrzeć łączeniu dzwigni silnika ta czerwona na zdjęciu poniżej i cięgła zaznaczone na niebiesko da je się rozłączyć tylko w określonym położeniu, dlatego tak należy obracać silnikiem, aby bez używania siły te elementy szło rozczepić. http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9049.html na niebiesko zaznaczyłem cięgło jak widać do dzwigni klapy (ta biała do góry) jest zamocowana na wcisk ale nie udało mi się w tym miejscu tego rozczepić (może komuś się uda ma mniejsze dłonie itp.) aczkolwiek nie wiem jak będzie wyglądała sprawa montażu. Mocowanie przy silniku wygląda mniej więcej tak: http://public.fotki.com/glapsson/a4/beztytuu.html niestety było tam za ciasno aby zrobić zdjęcie Poniżej przekładnia silnika ze sterowaniem silniczek już wymontowany jest on wciskany w gniazdo nie ma problemów z wyjęciem na drugim foto rozebrany silniczek proszę zwracać uwagę na to które przewody gdzie były podłączone a przy silniczku jeżeli będziecie rozbierać to zwracajcie uwagę na części które, gdzie, w jakim położeniu były zamontowane. Nie róbcie tego byle jak. http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9060.html http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9055.html moja robota sprowadziła się do tego że przeczyściłem gniazda szczotek same szczotki przetarłem lekko pilniczkiem najlepiej do paznokci no i przeczyściłem komutator silniczka. Co do zdiagnozowania czy to wina silniczka! Zrobiłem to organoleptycznie po zdjęciu pokrywy przekładni podłączyłem silnik do wtyczki włączyłem zapłon uruchomiłem dmuchawę i na przemian włączałem i wyłączałem nawiew na nogi i obserwowałem, co się dzieje. Lekko palcem pomagałem pokręcać za wał silnika i zauważyłem wtedy, że silnik poszarpuje. Składanie do kupy wszystkiego po sprawdzeniu czy wszystko działa elektrycznie i mechanicznie w kolejności odwrotnej do demontażu. Cała robota zajęła mi 2 godziny ale lekko nie jest głównie niewygodnie
Jakub.M Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Super Kolego. Spisałeś się na 6 :> Od tego dnia wszystko stało się dla mnie jaśniejsze. Dobra robota. Nie bardzo miałem czas do tej pory się za to zabrać ale nabrałem chęci. Pozdrawiam A4-wiczów
karolasterka Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 panowie a jak odkręcić ten silniczek ( a głownie czym tzn jakim śrubokrętem tam dojść) od dołu co są dwie śrubki a raczej wkręty. nie ma tam zbytnio dojścia i żadnym śrubakiem nie szło tego wykręcić, czy jakiś specjalny trzeba mieć czy jak bo się męczę i męczę i niczym dość tam nie mogę;( a czy ściągaliście tą plastikową obudowę od nawiewu na nogi żeby mieć lepsze dojście do tego śilniczka i jak ją wyciągnąć jak coś... pomóżcie bo już nie mam sił z tym się męczyć
tomapop Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Mi wymontowanie silniczka zajęło cały dzień, a czyszczenie i zamontowanie jakieś 3 godz karolasterka musisz mieć śrubokręt z przegubem, inaczej nic nie zdziałasz, ja sobie skompletowałem z małych gedorów, grzechotka, przedłużka, przegub, i na końcu bit z końcówką magnetyczną.
karolasterka Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 no ja jeszcze się do tego nie zabrałem, bo ta aura zbytnio nie pozwala na cokolwiek ale pomogło u Ciebie te czyszczenie?
tomapop Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Pewnie że pomogło ), przez dłuższy czas nie miałem żadnych błędów, teraz niestety pojawił mi się błąd 15,7 ale wszystko działa bez zarzutu, w wolnej chwili trzeba będzie zajrzeć który to teraz silniczek szwankuje :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się