Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Wymiana/naprawa silniczka krokowego od klapy nawiewu na nogi.


Jakub.M
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam następujący problemy:

1. Nie mogę się skomunikować Vagiem ze sterownikiem klimatronika (próbowałem też po serwisach diagnozujących :wallbash:)

2. Mogę diagnozować przez panel klimatronika i mam błędy na zmiane 13.5 i 13.7 (gdy jest kod błędu 13.5 nie mam nawiewu na nogi a jak wskoczy błąd 13.7 to mam trochę nawiewu na nogi i trochę na szybę, bo z tego co wiem to jeden silniczek steruje nadmuchem na szybę lub nogi lub w proporcjach)

Czy miał ktoś lub ma podobną sprawę z tymi elektronicznymi przyjemnościami ? :no: Zakładam, że jest to wina silniczka który sie zacina :mysli:.

Proszę o pomoc w tej sprawie. BRACIA :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Na przyszłość proponuje troszkę poszukać!! Było wiele razy!!!

Proponuje żebyś spróbował naprawić. Silniczek znajdziesz pod nogami kierowcy z prawej strony!!!

Tu masz przykład jak to zrobić na podstawie silniczka klapy centralnej!!!

http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/odp_b5_afn_wykrecenie_silniczka_klapy_centralnej_fotostory-t13920.0.html;highlight=silniczki+klimatronika

Link to comment
Share on other sites

To z klapą centralną widziałem, trudniejsza sprawa jest z tym na nogi po ktoś mi mówił że trzeba pedały ściągać żeby tam się dostać lub rozbierać prawie całą konsolę. Uważam, że wymiana każdego silniczka nie jest szablonowa, a silniczki pod schowkiem są na wierzchu. Myślałem, że ktoś to konkretnie robił bo interesują mnie kolejne kroki postępowania żeby niczego nie połamać itp.

Pozdrawiam :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Pedałów nie musisz ściągać!!! Wystarczy że ściągniesz zabudowę pod kierownicą.

Musisz odkręcić blachę do której jest przykręcony silniczek i wyciągnąć silniczek razem z tą blachą!!!

Blacha jest przykręcona na 3 śrubki, 2 na dole i jedna na górze. Jak już odkręcisz to musisz odłączyć cięgno od silniczka (cięgno da się zdjąć tylko w jednej pozycji). Musisz obrócić silniczek żeby szło go rozłączyć od cięgna. Jak już rozłączysz to poprzez odpowiednie obracanie silniczka wyciągasz na zewnątrz. Czyścisz, składasz w odwrotnej kolejności i robisz adaptację Vagiem.

Trochę będzie trudno ale myśle że dasz radę!! :th: :kox:

Link to comment
Share on other sites

Będę próbował. Dzięki za wskazówki. W przyszłym tygodniu zajmę się tym to dam znać jak efekty. A pytanko czy ten błąd z silniczkiem krokowym może mieć wpływ na to że nie mogę się skomunikować Vagiem ze sterownikiem komputronika :mysli:??? Pozdro

Link to comment
Share on other sites

I wtedy trzeba by się podłączyć bezpośrednio pod panel.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Ja też muszę zabrać się za ten silniczek.

Powiedzcie jest z tym więcej pracy niż z silniczkiem od klapy centralnej. Z tamtym trochę się napociłem żeby go wyjąć i zamontować. Przeraża mnie myśl że tu może być jeszcze gorzej :wink4:

Pozdrawiam :quattro:

Link to comment
Share on other sites

Miałem się zabrać w tym tygodniu za ten silniczek ale ktoś mi przetarł auto na parkingu lewe przednie nadkole i to zmieniło priorytety (pierwszy raz A4 idzie do lakiernika.Byłem w profesjonalnym warsztacie blacharsko-lakierniczym i koszt wyniósł 300zł w mniej renomowanym 150zł.). Rozszarpałbym jakbym złapał sprawce :disgust:.

Wracając do silniczka to faktycznie musi być jakiś brud czy coś bo wziąłem zrobiłem diagnoze z panela (kod 1c) i pokazało mi błąd 13,5 po chwili zacząłem się bawić na przemian strzałkami góra-dół (mając cały czas podgląd na numer błędu) i wyskoczył błąd 13,7 a po chwili .0 (brak błędów) i taki stan utrzymuje się od 2-3 dni więc mogę odwlec na potem zabawę w rozbierankę.

Jakby ktoś to robił w miedzy czasie to proszę o małe wsparcie (mile widziane foty i szczegółowe wskazówki) :rolleyes:.

Pozdro

Jakub.M :>

Link to comment
Share on other sites

Mam zamiar zająć sie tym w tę sobotę postaram się zrobić jakąś dokumentację w formie fotek ale pod warunkiem że uda mi się to zrobić czyli rozmontować i uruchomić zacięty silniczek. Co do problemów z komunikacją klimatronika z kompem proponuję o ile oczywiście już tego nie robiłeś zmienić ustawienia portu w ustawieniach zaawansowanych

http://www.a4-klub.pl/smf/brak_lacznosci_z_modulem_08_klimatronik_rozwiazanie-t5997.0.html

Link to comment
Share on other sites

no a ja już prawie uporałem się z tym silniczkiem. Została mi do złożenia jeszcze konsola środkowa bo czekam na nowy sterownik AIRBAG. Pracy trochę jest jeszcze mam zakwasy :)

Link to comment
Share on other sites

Rozkręciłem wszystko poniżej kierownicy. Wyjąłem całą konsole środkową, tak było wg mnie najłatwiej. Wyjmując nadmuch na nogi w miarę łatwo można było dojść do tego silniczka.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Właśnie jestem po naprawia silniczka nawiewu na nogi.

Przyznać muszę, że trzeba się trochę nagimnastykować, ale jest to do zrobienia bez rozbierania pół samochodu mnie się udało.

U mnie okazało się, że przyczyną tego, że nie było sterowania była zawieszona szczotka w silniczku.

Aby wykonać naprawę niezbędny będzie

Klucz nasadowy 8

przegubowy wkrętak krzyżakowy najlepiej z namagnesowaną końcówką (przyda się przy skręcaniu).

No i torksy do rozebrania samego silniczka 10-tka albo 9-tka brałem z kompletu i teraz trudno mi powiedzieć.

dobre światło

W pierwszej kolejności zdejmujemy osłonę nad pedałami.

Odkręcić trzeba dwie śruby pod osłoną bezpieczników i 3 śruby wkręcone od przodu kluczem nasadowym 8. osłonę pociągamy do siebie gdyż jest zamocowana w prowadnicach i wyjmujemy.

Po zdjęciu osłony wygląda to wygląda

http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9044.html

w kółku element który nas interesuje

żeby wymontować silniczek musimy odkręcić trzy śruby a w zasadzie wkręty silniczek jest zamocowany na płytce z blachy przykręconej tymi właśnie wkrętami do plastikowej obudowy nawiewu

Położenie wkrętów jest następujące

http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9042.html

po wykręceniu wkrętów pozostaje nam rozłączyć kable i wyjąć silnik

Pewnych trudności podczas wyjmowania nastręcza dzwignia którą należy wypiąć jest to dość trudne jeżeli silnik zatrzymał się w nieodpowiednim położeniu.

Najłatwiej jest to zrobić jak jego dzwignia jest oparta o ten ogranicznik

http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9052.html

Jeżeli jest inaczej też jest to do zrobienia ale trzeba się nagimnastykować ale w żadnym razie nie zmieniajmy na siłę położenia dzwigni silnika. Dla ułatwienia sobie zadania odkręciłem również wzmocnienie z blachy to z prowadnicą do osłony nad pedałami.

Zdjęcie cięgła nastręczyło mi trochę trudności miałem zamiar w pierwszej kolejności zdjąć cięgło z dzwigni klapy, ale niestety jest tam kiepskie dojście i bałem się, że mogę coś połamać, dlatego rozłączyłem silnik od cięgła w następujący sposób.

Po odkręceniu silnika należy się dobrze przyjrzeć łączeniu dzwigni silnika ta czerwona na zdjęciu poniżej i cięgła zaznaczone na niebiesko da je się rozłączyć tylko w określonym położeniu, dlatego tak należy obracać silnikiem, aby bez używania siły te elementy szło rozczepić.

http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9049.html

na niebiesko zaznaczyłem cięgło jak widać do dzwigni klapy (ta biała do góry) jest zamocowana na wcisk ale nie udało mi się w tym miejscu tego rozczepić (może komuś się uda ma mniejsze dłonie itp.) aczkolwiek nie wiem jak będzie wyglądała sprawa montażu.

Mocowanie przy silniku wygląda mniej więcej tak:

http://public.fotki.com/glapsson/a4/beztytuu.html

niestety było tam za ciasno aby zrobić zdjęcie

Poniżej przekładnia silnika ze sterowaniem silniczek już wymontowany jest on wciskany w gniazdo nie ma problemów z wyjęciem na drugim foto rozebrany silniczek proszę zwracać uwagę na to które przewody gdzie były podłączone a przy silniczku jeżeli będziecie rozbierać to zwracajcie uwagę na części które, gdzie, w jakim położeniu były zamontowane. Nie róbcie tego byle jak.

http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9060.html

http://public.fotki.com/glapsson/a4/minihpim9055.html

moja robota sprowadziła się do tego że przeczyściłem gniazda szczotek same szczotki przetarłem lekko pilniczkiem najlepiej do paznokci no i przeczyściłem komutator silniczka.

Co do zdiagnozowania czy to wina silniczka!

Zrobiłem to organoleptycznie po zdjęciu pokrywy przekładni podłączyłem silnik do wtyczki włączyłem zapłon uruchomiłem dmuchawę i na przemian włączałem i wyłączałem nawiew na nogi i obserwowałem, co się dzieje. Lekko palcem pomagałem pokręcać za wał silnika i zauważyłem wtedy, że silnik poszarpuje.

Składanie do kupy wszystkiego po sprawdzeniu czy wszystko działa elektrycznie i mechanicznie w kolejności odwrotnej do demontażu.

Cała robota zajęła mi 2 godziny ale lekko nie jest głównie niewygodnie

Link to comment
Share on other sites

Super Kolego. Spisałeś się na 6 :> Od tego dnia wszystko stało się dla mnie jaśniejsze. Dobra robota. Nie bardzo miałem czas do tej pory się za to zabrać ale nabrałem chęci. Pozdrawiam A4-wiczów

Link to comment
Share on other sites

panowie a jak odkręcić ten silniczek ( a głownie czym tzn jakim śrubokrętem tam dojść) od dołu co są dwie śrubki a raczej wkręty. nie ma tam zbytnio dojścia i żadnym śrubakiem nie szło tego wykręcić, czy jakiś specjalny trzeba mieć czy jak bo się męczę i męczę i niczym dość tam nie mogę;( a czy ściągaliście tą plastikową obudowę od nawiewu na nogi żeby mieć lepsze dojście do tego śilniczka i jak ją wyciągnąć jak coś... pomóżcie bo już nie mam sił z tym się męczyć :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

Mi wymontowanie silniczka zajęło cały dzień, a czyszczenie i zamontowanie jakieś 3 godz :)

karolasterka musisz mieć śrubokręt z przegubem, inaczej nic nie zdziałasz, ja sobie skompletowałem z małych gedorów, grzechotka, przedłużka, przegub, i na końcu bit z końcówką magnetyczną.

Link to comment
Share on other sites

no ja jeszcze się do tego nie zabrałem, bo ta aura zbytnio nie pozwala na cokolwiek :disgust: ale pomogło u Ciebie te czyszczenie?

Link to comment
Share on other sites

Pewnie że pomogło :)), przez dłuższy czas nie miałem żadnych błędów, teraz niestety pojawił mi się błąd 15,7 ale wszystko działa bez zarzutu, w wolnej chwili trzeba będzie zajrzeć który to teraz silniczek szwankuje :/

Link to comment
Share on other sites

Chciałem dzisiaj wymontować ten silnik ale poległem. Chyba bez rozbierania srodkowej deski nic nie zrobie. Nie ma tam nawet jak wsadzić ręki a co dopiero odkręcać. Czy jak wymontuję tunel to będzie tam lepszy dostęp?

Link to comment
Share on other sites

No panowie ja właśnie jestem po tej paskudnej operacji. Cała praca zajęła mi 6 godz. Śrubokręt z przegubem, bit magnetyczny, Torx 10. To jest do zarobienia alee.. trochę ponarzekałem na naszych zachodnich sąsiadów (CENZURA) :wallbash: :>.

Link to comment
Share on other sites

próbowałem to zrobić wg opisu glapssona ale w polfcie jest troche inaczej i trzeba wyjmować cały nadmuch na nogi bo nie dojdziesz do do trzeciego wkręta torx który trzyma silnik

da radę dojść jest ciężko ale da radę :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Guest kaliszak

Jak wy rozkręcacie ta obudowę samego silniczka żeby wyczyścić szczotki? U mnie wygląda na to ze się ich rozebrać nie da. Całe silniczki sterujące już mam wykręcone ale nawet podczas nastawy podstawowej silniczki ani drgną. Więc nie wiem co jest nie tak. Zimne luty, popsuty panel? no chyba ze gdzieś jest jakaś zwara bo wątpliwe by wszystkie trzy padły w jednym czasie.

Link to comment
Share on other sites

nie pamiętam dokładnie jak, ale silniczek się rozbiera na bank. Tylną część ostrożnie się wyjmuje chyba o ile dobre pamiętam odchylając 2 blaszki i tył plastikowy wyłazi tylko ostrożnie żeby szczotek nie pogubić :wink4:

Link to comment
Share on other sites

glapsson wrzuć aktualne fotki bo wygasly jak mozesz, pzdr :)

Pewnie że pomogło :)), przez dłuższy czas nie miałem żadnych błędów, teraz niestety pojawił mi się błąd 15,7 ale wszystko działa bez zarzutu, w wolnej chwili trzeba będzie zajrzeć który to teraz silniczek szwankuje :/

Działa Ci tez klima? U mnie właśnie jest uszkodzony ten silniczek od klapki pod filtrem kabinowym(nie mylic z nisza klapka od obiegu wew/zew) i wlasnie nie wiem za co ona odpowiada bo wywalilbym ja calkiem. niekotrzy pisza ze elektroniczny sygnal rpedkosci pojazdu nia steruje i w wiekszy predkosciach sie po prostu zamyka. Ma ktos jakies info czy to prawada?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...