Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Okrutny smród spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy spotkał się ktoś kiedyś z okropną wonią spalin w swoim aucie? Spaliny gryzą w gardło, oczy szczypią i ogólnie są strasznie "kąśliwe". Mam parking pod blokiem na ponad 20 aut i po postoju odpalonego auta w garażu przez ponad minutę ludzie krzywią się wchodząc na plac garażowy. Co mogę dodać auto jeździ chyba normalnie, przed wycięciem katalizatora było to samo, przed programem także.

Opublikowano

:vaglogi:

Mysle ze to moze byc, albo zly kat wtrysku, lub cos nie tak z EGR...

Pozdrawiam :)

ps. a moze wtryski, bo cos duzo ci pali.

Opublikowano

Kąt wtrysku jest ideał 54-58, mój samochód niewie co to egr :P

Opublikowano

Może coś nie tak jest z głowicą i przez to nie spala paliwa do końca... ale to tylko taki pomysł skoro reszta ok, ewentualnie wtryski leją...

Opublikowano

Sprawdź rozrząd na znaki, możesz mieć nie dograne czasy otwarcia zaworów.

Ale bardziej obstawiałbym pompę i coś z N108, ewentualnie delikatny wyciek i spadek ciśnienia wewnętrznego. Zrób po odpaleniu delikatną przygazówkę i zobacz na kolor spalin, jak będzie lekko niebieskawy to jesteśmy w domu.

Opublikowano

Hmm nieszczelność pompy mogłaby tłumaczyć też dość spore spalanie auta. rurki wychodzące z wtrysków są jakby porośnięte troche mchem (brudem) jakby gdzieś troszke paliwko z pompy mgiełką czasem umykało. Czy kąt początku wtrysku jest ustawiany przez ten n108? B z tego co kojarzę u mnie kąt ma dość spore wahania w trakcie pracy silnika. Zazwyczaj ludzie mają chyba +/- 3 lub 4 jak dobrze pamiętam kąt wtrysku u mnie miał wahania o ile się nie mylę +/- 7 czy 8. Dodatkowo zgadzało by się wydaje mi się że nawet po zmniejszeniu dawki nastawnikiem silnik tak jakby bardzo "twardo" pracuje.

Opublikowano

Przy zaślepionym egrze zawsze silnik twardo pracuje.

Umyj pompę dokładnie, patrz na wycieki. Niepokoi mnie również wahanie kąta wtrysku, rozumiem, że takie masz na ciepłym silniku w grupie 000 na Vagu? Koło na wale się nie telepie? Jeśli nie koło to N108. Zobacz czy kabelki idące do tego zaworka są OK.

Początek kąta wtrysku ustawia się samą pompą. Przy odpalaniu jest on nieznacznie podbijany przez N108 aby silnik łatwiej mógł zapalić (w starych dieslach miałeś wajchę pod kierownicą, którą się wyciągało, teraz to jest regulowane przez ECU).

Opublikowano

Mój AFN też ma strasznie śmierdzące spaliny. Obecność katalizatora niewiele zmienia - silnik chodzi normalnie, spala dość sporo (zasługa automatu dmx), jednak nic mu nie dolega - chętnie poznam rozwiązanie tej zagadki;)

Opublikowano

Nieszczelność pompy jest u mnie bankowo. Mam obrośnięte mchem kurzu i mazi rurki metalowe w miejscu wychodzenia z pompy. Sączy się albo z pod którejś rurki, albo z tego czegoś w środku pomiędzy rurkami(i ta opcja jest tu chyba bardziej prawdopodobna). To N108? Ciężko to uszczelnić miał ktoś z tym do czynienia?

Opublikowano

To coś między rurkami to zaślepka służąca do montażu czujnika zegarowego by ręcznie, bez pomocy VAGa, ustawić kąt wtrysku. Dokładnie tak samo jak w starych gruźlikach sprzed 20-30 lat :naughty: Możesz tą śrubę wkręcić na silikonie ale naprawdę wątpię by z tej śruby ciekło, ponieważ w TDI jej się nie używa, skoro jest VAG.

Umyj pompę, nie bój się, carcherem ją potraktuj.

Opublikowano

Ok zrobię inaczej. Nie ma u nas na forum opisu wymiany orungu pod tą zaślepką i wymiany oringu tłoko rozdzielacza. Zabiorę się za to w przyszłym tygodniu...

Opublikowano

Nie ma u nas na forum opisu wymiany orungu pod tą zaślepką

Bo tak oringu nie ma, jak mnie pamięc nie myli jest miedziana podkładka. Oring jest ale pod tą większą, trójkątną śrubą.

i wymiany oringu tłoko rozdzielacza

Rozumiem, że chodzi Ci o oring głowiczki, taki jak tutaj:

0959670a9b432926.jpg

Tutaj masz pokazane, gdzie jest N108:

450px-Elektrik_Ventil_Einspritzbeginn_N108_Einbauort.jpg

A tutaj schemat pompy:

springi2.jpg

Mogę Ci opisać, jak wymienić oring tłokorozdzielacza (a nawet zrobić fotostory na jakiejś starej pompie co u mnie walają się po półkach) ale nie biorę odpowiedzialności, jak źle złożysz i porzegnasz się z pompą albo środek pompy się zablokuje, pęknie rozrząd i pokrzywią Ci się zawory.

Opublikowano

Tak chce wymienić oring tej głowiczki choć tak naprawdę wydaje mi się że nie sączy mi się z tej głowiczki tylko z oringu zaślepki na rysunku nr 129. Trepek Masz opis wymiany uszczelki głowiczki takim sposobem że odkęcasz śruby na 1cm a później odkręcasz każdą śrubą oddzielnie i przekładasz przez nią??

Opublikowano

Tak chce wymienić oring tej głowiczki choć tak naprawdę wydaje mi się że nie sączy mi się z tej głowiczki tylko z oringu zaślepki na rysunku nr 129. Trepek Masz opis wymiany uszczelki głowiczki takim sposobem że odkęcasz śruby na 1cm a później odkręcasz każdą śrubą oddzielnie i przekładasz przez nią??

Powiem Ci szczerze, że chciałem tak wymienić ten oring i tak mi się posypał środek ;-) Poszukam tego opisu na forum golfa.

Opublikowano

Posypał się środek tzn ..? A orientujesz się czy to głowiczkę można całą wyjąć normalnie jeżeli zdejmę nastawnik?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=258443&start=84

Posypał czyli wiedziałem, że coś wyskoczyło ze swojego miejsca :wink4: Wiesz, to kwestia wprawy, jedni przewlekają uszczelkę a ja robię to po Bożemu praktycznie w tym samym czasie. Tylko, że ja zwykle pompę wyjmuję, w sumie i tak w większości przypadków trzeba rozrząd poprawiać bo nie na znakach jest.

Głowiczkę zdejmuje się bez wyciągania nastawnika :tongue4: Masz na zdjęciu całą głowiczkę, trzyma się na 4 śrubach i to wsio :naughty: Dobra rada, poluzuj delikatnie 4 śruby i uderz w głowiczkę aby "odkleiła" się od korpusu, później cały czas będą ją sprężyny odpychać. Jeśli wyjmiesz głowiczkę i będziesz ponownie składał pompę to pamiętaj:

- głowiczkę da się praktycznie dłonią dopchnąć do korpusu, jeśli zostanie Ci szpara na 1cm i dalej nie będzie chciało iść to wiedz, że coś się dzieje... i któraś z głównym sprężyn nie siedzi jak powinna

- po złożeniu pompy chwytasz dłonią za koło pasowe pompy i kręcisz, jeśli coś jest nie tak złożone to nie zakręcisz ręką, najlepiej jak jeszcze pompa jest złożona samemu zakręcić pompą aby wiedzieć jaki ma być opór, w AFNie są dość twarde sprężyny także się trzeba przyłożyć :decayed:

Opublikowano

A co w momencie gdy chcę to zrobić bez dotykania i rozpinania rozrządu?

Opublikowano

Ryzyk fizyk :cool1:

Opublikowano

Tzn że te sprężyny na których jest tłoko-rozdzielacz potrafią wyskoczyć z miejsc w których powinny siedzieć? Czy jeszcze cos innego?

Opublikowano

Zobacz ten film (7 części):

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...