Jump to content
IGNORED

[B6 BAU] Tiptronic - pytanie


grzesiek506716

Recommended Posts

Witam panowie jestem szczesliwym posiadaczem audi a4 2004 rok 2,5 tdi ze skrzynią tiptronic. I nurtuje mnie sprawa tego rodzaju że gdy ruszam na maleńkim gazie na D z 1 na 2 przerzuca elegancko z 2 na 3 to jest cos takiego jak by pół biegu i później cał bieg przeskoczy na 3. Co to może być? czy to tak ma byc czy to jest juz jakis problem.? Bardzo proszę o podpowiedź gdyż no pierwszy raz mam automat i sie nie znam. ;(

[mod]Gdzie jest prefix!? - poprawiłem kolejne wylądują w koszu[/mod]

Link to comment
Share on other sites

jest to normalne,nie ma sie czym przejmowac

Link to comment
Share on other sites

Po wrzuceniu 3 włącza się lock-up czyli blokada konwertera stąd wrażenie podwójnego przełączania.

Link to comment
Share on other sites

fajnie koledzy ze mi pomogliscie bo myslalem ze to jakis problem. jeszcze jedna mam sprawe gdyz np podczas zmiany biegu z D na R czuję takie lekkie szarpniecie. albo np tak jak bym mial luz na czyms. auto jest w quatro znajomy ma a6 tez w quattro i mowi ze to normalne, nie da sie tego wyeliminowac?

Link to comment
Share on other sites

a powiedzcie mi chłopaki czy np jak z rana odpalicie nasze furaki z tiptronic-iem to odrazu jak podjedziesz pod górkę i masz bieg D to trzyma wam że nie leci delikatnie do tyłu czy delikatnie sie toczy do tyłu. bo jak sie przejade kawałeczek i skrzynia lekko sie zagrzeje to juz trzyma fajnie na d i na r tez a na zimnym lekko mi ucieka auto do tyłu co to moze byc?

Link to comment
Share on other sites

musi trzymać nawet na zimnym oleju :wink4: ,mój staruszek przynajmniej jeszcze :gwizdanie: trzyma :wink4:

Link to comment
Share on other sites

na małym przechyleniu trzyma ale jak mam baardzo dużą góre np jak jestem w górach to delikatnie puszcza do tyłu. Co to moze byc?

Link to comment
Share on other sites

na małym przechyleniu trzyma ale jak mam baardzo dużą góre np jak jestem w górach to delikatnie puszcza do tyłu. Co to moze byc?

Na dużych wzniesieniach na D bez dodawania gazu auto zjedzie do tyłu, na wolnych obrotach ciśnienie oleju w konwerterze nie utrzyma półtorej tony w miejscu, na niewielkich wzniesieniach za to auto powinno co najmniej sie zatrzymać. Także nie masz się czym przejmować :wink4:

Tiptronik nie gryzie, a jak się popsuje to się go naprawia albo wymienia i jest git :kox:

Link to comment
Share on other sites

Guest Damian A4

Ten przeskok z 2 na 3 jest zawsze przy tej samej prędkości? :) Mam to samo :) [br]Dopisany: 24 Styczeń 2012, 14:36_________________________________________________Ten przeskok z 2 na 3 jest zawsze przy tej samej prędkości? :) Mam to samo :)

Link to comment
Share on other sites

TAK zawsze przy tej samej predkości tzn moze nie tyle predkosci co obrotach. a jesli chodzi o małe wzniesienia to trzyma go idealnie tak jak mowisz ze nawet sie zatrzymuje jak i na wstecznym tak i na biegu Drive. stoi ale jak mu fest góre dam to lekko sie stacza do góry bez gzu a jak mu troszeczke dołoże to trzyma. :) tak ze dzieki ze mnie uspokoiłes :) ale wzniesienie naprawde duze było a moja furka to 1,8 tony waży:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...