maron_d Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Witam wszystkich Szukałem po forum szukałem, ale nic satysfakcjonującego mnie nie znalazłem dlatego piszę. Otóż w moim poczciwym AFNie o przebiegu podejrzewam pierdyliona kilometrów zaczyna się problem z wrzucaniem biegów Otóż na zimnym ciężko wchodzą biegi (1 i 2 bodajże nawet i ta ciepłym ciężko się wbija) i mam takie pytanie, wymieniać olej, czy tylko go dolać? Bo podejrzewam, że za taki stan będzie odpowiedzialna właśnie oliwa Widziałem w paru tematach, że po zmianie oleju zaczęły się problemy i mam dylemat czy wymienić czy tylko uzupełnić ubytki Drugie pytanie, ktoś wie jaki tam olej przychodził ? Podejrzewam, że 75W90, ale GL4 czy GL5? Jeśli coś poyebałem to śmiało pisać ino nie linczować Pozdrawiam, Jakub
OLIVER Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Witaj.. Ori olej to...G 052911 Potrzebujesz 2,25L Nie wierze żeby wymiana oleju w dodatku na ori ..zaszkodziła ... nie wiadomo jaki i w jakim stanie jest olej w Twojej skrzyni...może pomóc ale nie musi...może skrzynia już zmęczona jest .... decyzja do Ciebie należy...
maron_d Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2012 Dzięki za odpowiedź Trzeba będzie zmienić tą oliwę bo te zmiany biegów na zimnym są bardzo nie halo
colins Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Rozważ jeszcze zalanie skrzyni olejem Castrol Syntrans Transaxle 75W90. Spełnia wymogi i normy VW i był polecany tu na forum. Zresztą ja po zakupie auta też go zalałem i mogę z czystym sumieniem polecić.
majkel_majki Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Jak ciężko wchodzi 1 i 2 to raczej winiłbym sprzegło, synchronizatory i wypracowany wybierak. Stan oleju w skrzyni możesz łatwo sprawdzić odkręcając śrubę kontrolną z boku korpusu skrzyni, poziom oleju ma być na równi z otworem.
maron_d Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2012 Jak ciężko wchodzi 1 i 2 to raczej winiłbym sprzegło, synchronizatory i wypracowany wybierak. Stan oleju w skrzyni możesz łatwo sprawdzić odkręcając śrubę kontrolną z boku korpusu skrzyni, poziom oleju ma być na równi z otworem. Dzięki majkel za podpowiedź, właśnie miałem dodać że od długiego czasu (poprzedni właściciel jak "wziął" to auto w rozliczeniu to już mu tak chodziło sprzęgło) czyli jakiś 40k km wysoko strasznie łapie sprzęgło, i twardo chodzi, ale działa i ani mu się pogorsza ani polepsza :gwizdanie: Ale jeśli chodzi o wrzucanie tych biegów, to raczej winiłbym synchronizatory/wybierak niż sprzęgło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się