wroclav Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Witam Temat parokrotnie przerabiany na forum i ogólnie domyślam się co ale nie do końca wiem jak ,stąd mój post... Ostatnio podczas jazdy autem po rozgrzaniu się silnika (oleju) parę razy zaczęła mi się załączać kontrolka ciśnienia oleju z masakrującym sygnałem dźwiękowym :wallbash: . Oczywiście włosy mi się zjeżyły i zaprzestałem jazdy. Na zimnym silniku wszystko jest ok. Zacząłem od wymiany oleju na taki sam jaki był wcześniej czyli mobil 5w50 Po wymianie kontrolka zapaliła mi się jeszcze dwa razy podczas jazdy. Z drżącymi rękami pojechałem do mechanika, który zmierzył mi ciśnienie silnika i dzięki bogu wyszło po 11,5 bara na cylinder (wszędzie równo). Domyślam się ,że pozostaje mi sprawdzenie czujnika oleju oraz mogę mieć zatkany smok w misce olejowej.Mechanik nie miał już czasu podłączyć komputera. Prośba do Was o info za co się najpierw wziąć, co sprawdzić ?. Nie chcę wymieniać czujnika oleju jak potem okaże się smok w misce. Czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia na pompie oleju komputerem?,. Czy można sprawdzić poprawność działania czujnika kompem?. Może jakieś dodatkowe sugestie??.. Proszę pomóżcie, bo ostatnio po stracie roboty kasy mega mało a auto zrobić trzeba. Z góry dziękuję i mam nadzieję ,że ktoś mi pomoże. Pozdro dla wszystkich.
MASATO Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 nie jeździj tak autem, bo poleci Ci turbo a w najgorszym wypadku panewki itd. zrzucać miskę i wyczyścić smoka oraz sprawdzić pompę oleju niestety ale zapychający się smok to częsta bolączka nowszych 1.8T a jej zlekceważenie często kończy się wymianą silnika
grzes1150 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Było setki razy zresztą miałem idento problem i miałem zapchany syfem smok pompy oleju. Zdejmij miskę i wyczyść smoka albo od razu walnij nową pompę. Jeśli będziesz chciał to odłożyć na puźniej to zbieraj szybko kasę na nowy motor bo możesz go zatrzeć. Pozdrawiam!!!!
wroclav Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2012 Auto nie jest już jeżdżone. Czy sam jestem w stanie wyczyścić smoka czy lepiej zawieźć do mechaniora?? Wymiana pompy czy czyszczenie? Ile może kosztować pompa do b6, bo na allegro chyba głównie do b5?
MASATO Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 dasz radę samemu, ale trzeba trochę podnieść silnik bo inaczej nie wyciągniesz miski. szukaj pompy o takich oznaczeniach 06A 115 105 06A 115 105 A 06A 115 105 B 06A 115 105 D w katalogu intercars online podają ceny: FEBI 729 zł HANS PRIES 250 zł
Nelson Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Wystrzegaj się Hansa Preisa jak ognia, będziesz żałował. Smoka wyczyść benzyną ekstrakcyjną lub nitro.
domjenick Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 smok to częsta bolączka nowszych 1.8T a jej zlekceważenie często kończy się wymianą silnika ja jechałem bez ciśnienia oleju-średnia prędkość 130km/h jakieś 200km aż silnik odmówił posłuszeństwa i po prostu stanął-wyczyszczenie smoka, nowe turbo i wąż zasilający- wbrew opiniom, nie jest łatwo zajechać 1,8T , czasem napinacz moze polecieć, ale to wszystko, co można zepsuć niskim ciśnieniem oleju
Rafal-L Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Czyli Domino zajechales jedynie turbawke hehehe:)
domjenick Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Czyli Domino zajechales jedynie turbawke hehehe:) dokładnie, nic ponad to, we Wrocławiu pewny mechanik,z dosyć znanego warsztatu (nie istniejącego już pod tamtą nazwą nota bene) jak usłyszał, jak silnik chodzi powiedział ze strachem w oczach "Wyłącz pan to bo się rozleci" jebłem śmiechem i mówie-nie rozleci się na pewno zanim podszedł do auta, już zaczął wymieniać rzeczy, jakie są do wymiany, które nawet nie miały związku z ciśnieniem oleju i to spowodowało kolejną salwę śmiechu jednak po kilku godzinnych oględzinach auta-zachowali się dosyć profesjonalnie-ale i cena za profeskę była odpowiednia...
tokarka606 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 ja jechałem bez ciśnienia oleju-średnia prędkość 130km/h jakieś 200km Czyt.instrukcja obsługi ,czerwona kontrolka bezwzględne zaprzestanie jazdy i wyłączenie silnika.
domjenick Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 ja jechałem bez ciśnienia oleju-średnia prędkość 130km/h jakieś 200km Czyt.instrukcja obsługi ,czerwona kontrolka bezwzględne zaprzestanie jazdy i wyłączenie silnika. no czytałem i wymyśliłem, że czujnik mi padł- byłem w błędzie, co pomogło mi zrozumieć budowę silnika, jego wytrzymałość i możliwości...nie ma tego złego, itd
hanys0 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Wiatam Miałem ten sam problem 6 miesięcy temu . Pomogło zdjęcie miski i wyczyszczenie smoga ,przejechałem juz 6000 km po tym zabiegu i nic sie nie dzieje chodzi jak zegarek . W misce znalazłem pomarańczowe kawałki plastiku ,jak sie okazało to fragmenty plastikowego uchwytu bagnetu ,lubi sie ukraszać od temperatury zwłaszcza plastikowe pierścienie . Watro sprawdzić . Pozdrawiam
wroclav Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2012 A czy jest coś na co trzeba zwrócić uwagę przy demontażu miski olejowej?. Czy trzeba odkręcić pompę ,żeby ją wyczyścić, czy wystarczy ściągnąć miskę i jest dostęp do smoka?. Jak wysoko będę musiał unieść silnik, żeby ściągnąć miskę?. Pozdro
Rafal-L Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 jak sciagniesz miske smok bedzie widoczny:)
tokarka606 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 ja jechałem bez ciśnienia oleju-średnia prędkość 130km/h jakieś 200km Czyt.instrukcja obsługi ,czerwona kontrolka bezwzględne zaprzestanie jazdy i wyłączenie silnika. no czytałem i wymyśliłem, że czujnik mi padł- byłem w błędzie, co pomogło mi zrozumieć budowę silnika, jego wytrzymałość i możliwości...nie ma tego złego, itd Co prawda to prawda,ale dużo ryzykowałeś.
domjenick Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Co prawda to prawda,ale dużo ryzykowałeś. no tak, ale właśnie dlatego lubię silniki benzynowe
slawekag4 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 A moje 1.8T AWT zostało zatarte Napinacz łańcuszka był trochę słaby i łańcuszek terkotał tak do 2000 obr. Zapalała się kontrolka oleju. Po jakimś czasie klepania silnik padł ;( Dojeżdżając do mechanika wiedziałem, że coś nie ciekawie silnik pracuje, a wina była najprawdopodobniej tego pier**lonego smoka.
Fr0styyy. Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 O k... to nie ciekawie :/ Od dawna zapalała Ci się kontrolka oleju? Mi na szczęście jeszcze ani razu się nie zapaliła.
Onkel Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Mi od czasu do czasu zaterkocze ale tylko na zimnym. Później cisza. Ale przymierzam się do wyjęcia miski i wyczyszczenia smoka przy najbliższej wymianie oleju. Choć w B6 trzeba podobno lekko silnik unieść... Więc sam pewnie tego nie zrobię.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się