gregory Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Witam! Postanowiłem opisać tutaj swojego 23 letniego staruszka. Na początku chciałem przedstawić autko. Auto kupiłem w maju 2010r. Zakup zrodził się z czystej chemii do tej karoserii i chemia trwa do dziś. Jest to Audi Coupe quattro z silnikiem 5 cylindrowym 2.0 20V z 1989r. Fotki zaraz po kupnie: 1 2 3 4 5 6 No więc po kolei. Auto kupiłem z myślą, aby służyło do zabawy, taka zabawka dorosłego faceta Ale wam nie muszę tego tłumaczyć. Coupe Quattro jest nieco lżejsze od S2 więc powinno dać to na plus dla przyśpieszeń przy podobnych mocach. Waga auta według papierów 1320kg. Auta jednak nie ważyłem jeszcze. Po wywaleniu wszystkiego ze środka byłbym super zadowolony jakbym się zbliżył do 1200kg. Z auta wyleciała już klima i kilka pierdół. Dłubanie przy aucie podzieliłem sobie na etapy. Nie spodziewajcie się jak na razie jakiegoś grubego projektu, czy wielkich mocy Bo to auto ma seryjny silnik 160KM. Ale pomimo zrobienia na razie samych detali postanowiłem opisać już autko. Rozebranie środka w poszukiwaniu rudej, śladów ew. dzwona(nie znalazłem takich): 7 8 9 10 Następnie auto wjechało na najazd i rozpoczęły się pierwsze rozbiórki zawieszenia, podwozia i napędów. Po krótkim czasie zapadła decyzja kompletna renowacja. 11 12 Stage 1: Doprowadzenie auta do stanu świetności. Pod lupę została wzięta buda, napędy, wnętrze, silnik. Po zajrzeniu pod spód auta okazało się, że auto było nieco zapuszczone, ruda wdała się w zawieszenie chyba najbardziej, bo sama buda nie była w złym stanie, a nawet bym powiedział w dobrym, bo widziałem o wiele wiele gorsze młodsze auta. Auto przyjechało do PL z Włoch, więc sama buda nie miała jakiejś wielkiej korozji, tylko powierzchowną w niektórych miejscach. Było już jasne, że żeby była to dobra baza do jakichkolwiek modyfikacji trzeba by było zrobić konkretną konserwację podwozia, wymienić elementy zawieszenia napędu jak i samego zawieszenia, takie jak: podpory, silentblocki, tuleje sanek, przeguby... . Nie było po prostu sensu "babrać" się i modzić czegoś co rdzewieje i co z czasem zjedzą robaki Zabierając się za konserwację postanowiłem to zrobić tak, aby już nigdy nie musieć do tego wracać i nigdy se już tym głowy nie zawracać, postanowiłem pójść po całości. Kilka fotek jak to wyglądało: (wszystko zaczęło się tak): 13 14 15 16 17 18 19 Podwozie umyłem Karcher-em z aktywną pianą, potem miejsca gdzie była ruda i ori konserwacja słabiej się trzymała zeszlifowałem do miejsc aż już ciężko zaczynała schodzić ori konserwacja, a podkład mocno się trzymał. To co było widać na fotkach tą rdzę to "wierzchołek góry lodowej" bo druga część rdzy była pod konserwacją. Ori konserwacja przestała się prawdopodobnie trzymać i pod nią podeszła woda i robiła swoje. Na szczęście tylko powierzchownie bo ocynk. Ale jakby się tego nie zatrzymało to wiadomo.. . W miejsca gdzie widać żywą blachę była powierzchowna rdza. Potem użyłem kultowego odrdzewiacza całość kilkakrotnie spryskałem we wszystkie zakamarki, podłużnice itp.. . Odrdzewiacz bardzo fajnie zareagował na blasze, rdza została wyżarta z każdego najmniejszego zakamarku czy pora i został sam żywy metal. 20 21 22 Potem należało cale podwozie obmyć i odtłuścić bo odrdzewiacz zostawił lepki proszek po sobie jak każdy kwas. Gdyby się tego nie wyczyściło to podkład nie trzymałby się dostatecznie dobrze. A właściwie położony podkład to malowanie na surową wolną od tłuszczów i luźnych proszków itp. substancji. 23 Miejsca w których została ori konserwacja postanowiłem przykryć cieńko nową, a żeby nowa się miała czego złapać zmatowałem całość.. Widać, że ogromna część konserwacji została oryginalna i nie było potrzeby jej zrywać, bo naprawdę ciężko schodziła. Audi w tych latach wykonało ogromny kawał dobrej roboty, bo po tak wielu latach konserwacja jest miękka jak guma, co oznacza, że pracuje razem z karoserią, a nie pęka jak niektóre i trzyma się mega mocno. Wiadomo, jak jakaś konserwacja pod wpływem pracy karoserii pęknie i pod nią dostanie się woda to mamy gotowe ognisko korozji które z czasem będzie się rozwijać. A jeśli blacha nie będzie ocynkowana to za parę lat auto będzie zjedzone i nie będzie co remontować. Ale Audi na szczęście dawało od 87r. całą karoserie w ocynk. 24 25 26 27 28 29 30 Progów wolałem nie ruszać, ale pod oryginalnym plastikowymi nakładkami progowymi siedziała też powierzchowna rdza, więc musiałem się i tym zająć. Każdy element plastikowy na karoserii to siedlisko wody i wilgoci a co za tym idzie potencjalne ognisko rdzy. 31 32 33 34 35 36 Podkład Epoksydowy anty korozyjny Oliva- Epirust, stosowany w przemyśle, maluje się nim statki, łodzie, okręty. Jest to farba przemysłowa a więc właściwościami przewyższa wogóle samochodówkę. Pomysł wpadł mi do głowy czytając jedne forum lakiernicze i projekty aut terenowych które co chwila taplają się w wodzie czy błocie i nie mogą rdzewieć. A więc po zmatowaniu podkład: 37 38 39 40 41 42 43 Dalej baranek na podkład, miał on być szary, a w końcu okazało się że jest baaaaardzo jasno szary, ale mnie to nie przeszkadza: 44 45 46 47 48 49 Po odkręceniu całego zawieszenia trzeba było się za nie też wziąć bo zewnętrznie było w nie za ciekawym stanie. Ogólnie miejscowa korozja.. . 50 Przeguby zamiast smaru miały jakąś czarną breje: 51 52 W sumie to 6 z 10 wszystkich przegubów nadaje się do wymiany. Na 4 jest dosyć luz już, a na 2 jest taki luz już, że można by go wyczuć chyba w rękawicy bejsbolowej :twisted: Profesjonalnie druciarsko wzmocniona podpora tylniego mostu bez odkręcania niczego. 53 54 55 56 57 Zwrotnice MC-persona Tytanic edition 58 59 60 Zawieszenie/ część układu napędowego jak wiadomo w Coupe Quattro z silnikami NM, NG, KV jest słabsze. Zwrotnica przód na małym łożysku, małe przeguby z przodu. Plan jest aby przejść z 4x108 na 5x112 ze swapem zwrotnic, półosi, przegubów z Audi S2 po to, aby mieć to wytrzymalsze na przyszłość Pierwsze przymiarki, rozeznanie co jest i jak, bo tego to też nie wiedziałem zanim nie zacząłem rozbierać. Zgodnie z teorią haosu unifikacji części Audi tego to nikt nie wiedział co tam siedziało. Bo z różnych opowieści wiadomo, że Etce do końca nie można ufać Zwrotnica Audi S2 / zwrotnica Audi Coupe Q (NM): 61 Półosie S2 na przegubie 108mm- gruby wieloklin, moje stare ori przegub miały 100mm: 62 Flansze skrzyni Audi S2, 108mm: 63 Zakupiłem w końcu drugi wał, bo swój podczas próby wymiany podpory wału rozkręciłem i nie zaznaczyłem jak był (f*ck up ) a wyważanie kosztuje tyle co zakup drugiego wału: 64 Tuleje sanek tylnich, tuleje wahaczy Meyle HD, podpory, nowe łożyska x4, itd..., jak zwykle kupuje się Ruwille, a w środku siedzi porządne łożysko FAG 65 Wzmocnienie wahaczy blaszanych. Jakoś według mojej wyobraźni newralgicznym miejsce na uszkodzenia na pierwszy rzut oka były końce w miejscu gdzie wciska się tuleję, jak i na łączeniu dwóch blach: 66 67 68 69 70 71 72 Elementy po piaskowaniu: 73 74 Most tylni wypiaskowany korundem: 75 Dalej elementy zawiechy itp.. pomalowałem tym podkładem epoksydowym i na to poliuretanowa farba: 76 77 78 79 80 81 82 Pełna podpora mostu od kolegi Des i w końcu składanie wszystkiego; 83 84 85 86 87 88 89 Mała układanka: 90 91 92 93 Fotele są na ori stelażach od 80 b3. Z foteli zostało wycięte wszystko co było niepotrzebne co odelżyło nieco stelaż. Kubły są "utopione" tyle ile się dało w stelażu. Oba mają regulację zarówno przód/tył jak i góra/dół. Co sprawia że można sobie je ustawić jak seryjne, poza pochyłem oparcia oczywiście, ale to jakoś udało mi się optymalnie dobrać, że się wygodnie siedzi i nic nie przeszkadza, a głowa ma nawet spory odstęp od słupka bocznego(zmieściła by się jeszcze klatka) i upięty w tym kuble mocno nie mam szans raczej o nic uderzyć. Dla moich ustawień fotel jest opuszczony maksymalnie. Jakaś niższa osoba wsiadając może sobie podnieść fotel regulacją i też będzie miała optymalnie. Fotele są więc bardzo cywilizowane, poza wysiadaniem, prawie na 4 łapach Nawet funkcjonalne są te fotele jak na takie kubły tyle że ciasne. Zważyłem z ciekawości taki jeden kubeł po poskładaniu i cały ze stelażem waży 14kg. 123 124 125 126 127 128 Pod maską zapanowała wreszcie czystość: 94 95 Tylnie lampy z B4 i na szybę wlazła jakaś jaszczurka 96 97 Kredensowe drewno poszło do Lamusa i zawitała czerń: 98 99 100 101 102 103 Na razie to chyba tyle. W aucie wyremontowałem jeszcze most napędowy i na razie wyremontowany most jest w fazie testów. Do tego rozsypał się końcowy tłumik i robi się przelotowy wydech 2.5" który na jakiś czas zawita do auta. Plany są na wstawienie klatki bezpieczeństwa do środka, ale na razie te plany kiełkują w głowie. Wszystko zależy od tego na co będzie większa zajawka jak autem pojeżdżę, bo jak na razie nie jest to jasno określone. W kolejnym update coś co Tygryski lubią Najbardziej czyli, STAGE II: Silnik Edytowane 14 Stycznia 2017 przez gregory
MAGIC87 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 ale fotorelacja doprowadzisz do stanu i bedzie rwało suty
Pucek Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Gregory, Ty psychopato Jak zawsze, dokładność i jeszcze raz dokładność
gregory Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2012 Gregory, Ty psychopato Jak zawsze, dokładność i jeszcze raz dokładność Sam wiesz, że remont trwał ponad rok. Jak był czas to się dłubało. Auto stało na klockach ponad pół roku i nikt się tym nie przejmował bo w moim własnym garażu Nic mnie nie goniło, nie zrobiłem tego przecież za tydzień
Diego Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 :shocked: :shocked: :shocked: :slina: :slina: :slina: Gratulacje, niesamowity projekt... :cool1:
Rooney1990 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Szacunek za wlozona prace! :slina: :slina: :blink: :blink: :shocked: :shocked:
trepek Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 I to mi się podoba! Profi podejście do samochodu, czapki z głów
A-rek Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Gregory już nie raz to mówiłem ale powiem jeszcze raz, auto mega
gregory Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2012 Fakt zapał był, sam nie wiem skąd się brał Ale drugi raz bym tego samego już nie robił raczej kiedy sprzedajesz ? :naughty: Jak benzyna będzie po 7zł
moskal Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Gregory to jest ten projekt, o którym opowiadałeś Poźkowi 2 lata temu w BT ??? wtedy gdy siedział koło Ciebie z otwartą buzią ze zdziwienia ??? :naughty: graty za zapał i włożona prace :notworthy: :notworthy:
sokolnh Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 widziałem na RF gicior fachowe podejście do sprawy
gregory Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Dzięki. moskal napisał: Gregory to jest ten projekt, o którym opowiadałeś Poźkowi 2 lata temu w BT ??? Tak to ten projekt. Co prawda nie miałem wtedy jeszcze planów tak dokładnej odbudowy, ale wyszło w trakcie. Silnik 2.0 20V NM wyjechał już spod maski i jest na sprzedaż w całości na swapa. Robię tam porządek i przygotowuję teren pod nowy silnik. Wydaje się prostą sprawą, R5 wyjeżdża, R5 wjeżdża. Nawet węże wodne do nagrzewnicy pasują, pasuje zasilanie jak i powrót paliwa, łapy będa od NM-a. Koło zamachowe też od NM, czyli jedno masowe z ori sprzęgłem 240mm. Węże wodne pasują itd... Maglownica będzie prawdopodobnie inna, taka z S2 o mniejszej liczbie obrotów od skrajnych położeń. Zastanawiam się nad skrzynią biegów. Czy zostawić tą 5 biegową, czy może od razu przy całej robocie poszukać 6 bieg z nowszego Audi, bo skrzynia i tak będzie teraz wyjęta, bo trzeba zrobić zaległą konserwację przodu. Będzie FMIC, wydech przelotowy, i dolot z kwasówki. 119 120 121 122 142 129 130 131 132 133 135 136 137 138 139 140 Dość długo zastanawiałem się nad podniesieniem mocy w moim coupe, tak długo że niektórzy mówili ze zniecierpliwieniem: " nie zastanawiaj się już!! TYLKO działaj!! " Na początku myślałem nad swapem silnika na R32. Na pewno byłby to pionierski projekt, bo chyba jeszcze nikt w PL nie włożył VR6 do Coupe. Nie wiadomo jednak jak wpłynęłoby to na prowadzenie auta, bo R32 to dość ciężki klocek, cięższy jeszcze od R5. Sam swap też wymagałby nieco przeróbek. Po przeliczeniu kosztów zakupu kompletnego motora, dostępności części i kosztów dalszej eksploatacji doszedłem jednak do wniosku, że jest to dla mnie zbyt kosztowna zabawa, bo nie samym autem żyje człowiek. Po dłuższej terapii i wyleczeniu się z R32, wybór padł na 2.2T czyli klasyczny silnik to klasycznego auta, może trochę oklepane, ale niech tak będzie. Szukałem konkretnie AAN-a. Silnik 2.2T AAN przyjechał do mnie od kolegi quziora z RacingForum tak: Audi BiMoto 114 115 Quzior zapewnił mnie, że silnik jest ok, można go zakładać i śmigać, silnika więc nie będę rozbierał, będzie tylko wyczyszczony, wymienione uszczelnienia i tak poskładany na nowych uszczelkach trafi do auta. Przynajmniej na razie chce aby jeździł na chipie na 300KM, ale bez remontu tak jak jest. 116 117 118 Na razie chciałbym aby była zdrowa seria. Ori komp, ori wiązka. Będę zadowolony jak to będzie już jeździć. Klima na razie wyleciała bo chłodnica dziurawa. Może kiedyś jak mnie najdzie na klimę to poszukam chłodnicy klimy i uruchomię ją. Choć z drugiej strony, to nie będzie tam za bardzo miejsca na chłodnicę klimy bo chłodnica będzie i tak już po skosie, bo zostaje ori kolektor od AAN. Prace przy aucie postępują dalej. Wyciąłem miejsce na akumulator, a aku trafi pod tylną kanapę. Zastanawiam się czy od razu nie przyspawać do kielichów mocowania na rozpórkę, czy lepiej rozpórkę potem przymocować na śruby do górnej części kielicha. Które rozwiązanie lepsze? "Trochę" czasu kosztowało rozeznanie wiązek co gdzie, po co i do czego. Dalej wyciąłem tą część z wiązki NM aby przeszczepić do wiązki AAN. Wiązka ABY posiada te dwie główne duże wtyczki takie same jak NM i na tych samych pinach są te same sygnały. Zabieg był konieczny aby maksymalnie zintegrować silnik z budą tak jak to jest w oryginale. Działać będzie nawet komputer pokładowy ze średnią spalania. 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 Silniczek lekko dotknięty szlifierką i wyczyszczony. 155 156 157 158 159 160 161 162 Komorę silnika odmalowałem całą w fajnym kolorku z palety Audi, numer lakieru to LA7X. Do lakieru wchodzi bardzo dużo perły. Z tego co się dowiedziałem to był między innymi w Audi TT, TTS, VW Touareg. Mam nadzieję, że kolorek będzie się dobrze komponował. Nie umiałem znaleźć na necie fotki jakiegoś auta z tym kolorem. Do głowy wpadł mi jeszcze też pomysł pomalowania komory silnika w kolorze Lamborghini orange. Ale ostatecznie stanęło na tym z palety audi. 163 164 Spinanie wszystkiego do kupy: 165 166 Auto jeździ nieźle, pierwsze wrażenie po wciśnięciu pedału gazu do deski było bardzo pozytywne Podziękowania dla Niedźwiadka za super idealny kolektor wydechowy, absolutnie bez żadnych pęknięć, no i za czujniki stukowe również w świetnym stanie Aktualnie jest dla testów program MTM303. Szukanie która cewka chrzani zapłony jak silnik jest pod pełnym obciążeniem na 5 biegu. Modyfikowanie WG, aby utrzymało w Peaku 1.5Bar. Auto jeździ na prawdę nieźle. Na 1.4Bar jak jest mokro na drugim biegu auto idzie bokiem i trza kontrować kierownicą, nawet jak się chce na wprost jechać Ważyłem auto i waży 1280kg. Chciałbym zejść do 1250kg, ale będzie już ciężko. Bo powoli nie ma z auta co wylecieć Oczywiście mówię tu o aucie street, bo do dragu to można by jeszcze odchudzać zakładając lżejsze elementy. Czekam na śnieg Edytowane 14 Stycznia 2017 przez gregory
REVO Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Piękne auto. Miałem kiedyś takie, auta już dawno nie ma ale sentyment pozostał. Przejrzałem cały temat. Gratuluję zapału i wyboru odpowiedniego pacjenta Projekt podobał mi się w pełni gdy auto miały oryginalny motor i było odnowione. Z nowym motorem, wybebeszonym środkiem i wielkim IC nie do końca do mnie przemawia ale ważne żeby było ok dla właściciela.
Lukas G Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 I takie projekty podobają mi się najbardziej. Wszystko tip top :gwizdanie: Powodzenia w dalszych modach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się