Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Zła praca silnika i drgania karoseri


Hubertus162

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post i chciałbym wszystkich przywitać. Mam problem ze swoim ASN-em. Silnik drga i te drganie przenoszą się na bude. Mam nowe świece NGK, nowe cewki ori obroty nie faluja.A silnik drga ma przejechane 82000 km i na 1000% nie był cofany. Na gazie i benzynie chodzi tak samo kompresja też jest ok (12-12.5) wymieniłem też kompletny rozrząd ale to sic nie dało z tyłu silnika wydobywa sie dziwny dżwięk jakby "gluglotanie" nie wiem juz co mam o tym myśleć może te silnik tak pracują. Co do drgań karoseri to myślałem o poduchach. VAg nie pokazuje żadnych błędów. Co o tym wszystkim myślicie? Zależy mi na opini użytkowników tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm kolego moze to byc niestety wina kola dwumasowego, lubi sie zrypac w tym modelu - drgania karoseri moze powodowac oparty wydech o karoserie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegu 80tyś Koło dwumasowe no kurcze coś nie koniecznie to nie Diesel przeciesz !!! Chyba że ktoś dobrze w ośke daje i nie umie się posługiwać sprzęgłem. Ja ma na swojej 250tys, i sprzęgiełko oraz dwumas ok jeszcze OE,

Opisz kłopot bliżej dzieje się to podczas jazdy na danym biegu ?? przy jakieś prędkośći czy tylko na postojach czy przy np rozpędzaniu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba tylko Q maja te kłopoty bo jak widze Twoja Q i kolegi wyżej Q ja mam ośkę tylko i nic się nie dzieje jak narazie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe, nie mowie ze nie.... aczkolwiek dwumasy sa chyba takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo ,że żywotność sprzegła zależy od użytkownika :polew: Ja stawiam na dwumasa... :) Co prawda sam posiadam Tiptronica ale na zegarze juz 270 tys cisnienie sprezania 12.5 i chodzi cały czas tak samo odkąd ją kupiłem... a miała wtedy 90 tys km.

Teraz sprawdz :

- czy masz wibracje podczas przyspieszania ?

- czy stuka jak agresywnie puscisz sprzegło ?

- czy płynnie rusza jak powoli puszczasz sprzegło ?

- czy podczas stukania gdy wciskasz pedał sprzegła stuk ustaje ?

pozdro :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same, tylko może mają jakieś inne drgania na nie przechodzą i sypie się szubciej.Trudno powiedziec bo z regóły w benzyniakach żadki temat odnośnie koła dwumasowego zobacz ile jest 1,8 T i tak się nie sypie Diesle na to cierpią niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzęsie tylko na wolnych obrotach przy przyśpieszaniu nic nie czuć sprzęgło też nie polsuje jak na nim położę ręke. jest to o tyle dziwne że jeśli jade powiedzmy 5 kilometrów i stane to zaczyna drgać po około 5-10 sekundach.drgania te nie są mocne raz mocniejsze raz słabsze i tez nie występują zawsze tylko przeważnie. a co myślicie o tych poduchach i ''gluglotaniu'' te silniki chyba nie pracują tak aksamitnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw skąplikowany trudno wyrazić opinie nie słuchając tego nie widząc i nie diagnozująć. Proponował bym sprawdzić poduszki pod silnikiem sa dosyć dziwne może one cos mają wspolnego z tymi objawami. Cena poduszki okolice 300zł sprawdzaj dokładnie. [br]Dopisany: 19 Styczeń 2012, 14:48_________________________________________________jeśli się nie mylę jest to poduszka hydrauliczna, może gdzieś delikatnie pod osłoną jest uszkodzona i powoduje wibracje. Mowa o poduszkach pod silnikiem Lewa Prawa nie skrzynia i nie przednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś postanowiłem sprawdzić czy występują obiawy o jakich pisał ghost1717 i zauważyłem że przy powolnnym ruszaniu auto nie rusza płynnie tylko szarpie przez około 3 sekundy i dopiero płynnie rusza, co by wskazywało na dwumas. Pytanie teraz jakiej firmy dwumas montują orginalnie jaki ewentualnie jest najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori to LUK i z tego co wiem dostepny jest najłatwiej LUK ale idzie załatwic SACHSA a to moim zdaniem już klasa wyżej... chociaż zdaża się spotkać LUK'a w pudle SACHSA i na odwrót...

pozdro

EDIT: w poprzednim 2.8 quattro miałem podobne objawy - "kangur" przy ruszaniu i wibracje podobne do Twoich.

Przyczyną okazał sie przypalony docisk sprzegła i lekko przypalona tarcza... ja wolałem nie czekać i kupiłem sprzegło SACHS ZFE RACING 2-3 latka temu kosztowało mnie to około 2.5 tys. Jedyny minus tej zmiany ukazał się po montażu... TYDZIEN uczyłem się ruszać z dość twardym sprzęgłem. Dość agresywnie "łapało" ale dało się tym w miare na codzien jeździć. Jednak po całym dniu jazdy zdarzały mi się bóle szyjne :polew::evil: sprzegło chodziło ciężej x2 :blink: ale to pewnie wina wzmocnionego docisku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy tak zaczołem wsłuchiwać się zauważyłem jeszcze ledwo co słyszalne buczenie, po wciśnięciu sprzęgłą buczenie ustępuje. zauważyłem też taką przypadłoś nie wiem czy to ma coś wspulnego ze sprawą ale gdy jadę na 5 biegu i przyśpieszam lub puszcze sprzęgło coś wyje dzieje się to tylko na 5 biegu i tylko od 60 do 70 km/h co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam podobny problem przy aucie a4b6 2003 2.0 benzyna, mruga kontrolka od elektroniki silnika, występują drgania auta na postoju i podczas jazdy, gdy przeciagnie sie go troche na wyzsze obroty drgan tak nie czuc, jutro jade go podpiac pod komputer. auto zaczelo tak chodzic podczas gdy je odpalilem przy wlaczonej klimie , czy to tez moze miec cos wspolnego z tym ? jesli ktos tu jeszcze zaglada bardzo prosze o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam podobny problem przy aucie a4b6 2003 2.0 benzyna, mruga kontrolka od elektroniki silnika, występują drgania auta na postoju i podczas jazdy, gdy przeciagnie sie go troche na wyzsze obroty drgan tak nie czuc, jutro jade go podpiac pod komputer. auto zaczelo tak chodzic podczas gdy je odpalilem przy wlaczonej klimie , czy to tez moze miec cos wspolnego z tym ? jesli ktos tu jeszcze zaglada bardzo prosze o odpowiedz.

Na 100% wyskakują zapłony i stawiam, że to nie będą cewki.

Miałem to samo w 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...