Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] BMW 520d -dziwna sytuacja z temperaturą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w domu mam jeszcze a4 b5 90km tdi ":P .. taa na audi na b7 w 3.0tdi trzeba z 70 tys ... narazie trzeba się bujać Tym co się ma

Opublikowano

latałem wcześniej Golfem mkIV 1,9 TDI AGR (90KM) bez programu w zimie nagrzewał się wolniej niż po programie- ale i tak zdecydowanie szybciej niż 3,0. Fakt- trzeba było go zakręcić do tych 2,5k obrotów na zimnym żeby to chociaż trochę jechało...

I'm większy silnik- tym trudniej nagrzać i utrzymać temperaturę wydaje mi się... + sprawność.

Opublikowano

kolejne auto w rodzinie to a3 130KM na automacie i tego zdecydowanie dłużej nagrzać niż na manualu

przy krótkich dystansach na mrozie

z mojego doświadczenia auto na VP zdecydowanie szybciej się nagrzewały niż na PD mowa o tych samych odcinkach przy tej samych mrozach i obrotach i sprawnych układach

[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 22:45_________________________________________________szyku wcześniej było wszystko ok czy użytkujesz tego diesla dopiero teraz

Opublikowano

zeszłej zimy ok było wszystko , tylko wtedy byla jeszcze chłodniczka spalin ...

Opublikowano

rozgrzej go do 90c i włącz nawiew gorącej powietrza i zacznij zjezdzać z góry na luzie przez 10minut to zauważysz spadek temp. bo diesel ją pochłania..

przez 10 min, na luzie? proszę cię... :)

7 km to może mało żeby diesel złapał 90, ale jeśli jest sprawny to po złapaniu utrzyma te 90*C lub odchyłki będą minimalne

j**nięty czujnik może pokazywać 90*C, a później świrować

do autora tematu: powinieneś dostać bana za stworzenie nowego tematu w tak drażliwej kwestii jak temp silnika i czujnikach, jest już jeden rozległy temat

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4535.1455

Opublikowano

zeszłej zimy ok było wszystko , tylko wtedy byla jeszcze chłodniczka spalin ...

czyli masz odp.

ja po usunięciu EGR całkowicie, zauważyłem dłuższe nagrzewanie się silnika[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 22:57_________________________________________________

rozgrzej go do 90c i włącz nawiew gorącej powietrza i zacznij zjezdzać z góry na luzie przez 10minut to zauważysz spadek temp. bo diesel ją pochłania..

przez 10 min, na luzie? proszę cię... :)

7 km to może mało żeby diesel złapał 90, ale jeśli jest sprawny to po złapaniu utrzyma te 90*C lub odchyłki będą minimalne

j**nięty czujnik może pokazywać 90*C, a później świrować

do autora tematu: powinieneś dostać bana za stworzenie nowego tematu w tak drażliwej kwestii jak temp silnika i czujnikach, jest już jeden rozległy temat

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4535.1455

jakbyście mieli silniki na PD to byście poruszali takie tematy :wink4:

Opublikowano

założyłem temat ponieważ nie doszukałem się odpowiedzi , a wiele razy koledzy z forum pomogli mi kiedy nie mogłem dac sobie rady ... w dodatku do każdego odnosilem się z szacunkiem i nikogo nie obraziłem , więc proszę się mnie nie czepiac .

wlasnie chyba będzie trzeba , wpierw czujnik sprawdzić, zakupić chłodniczke spalin sprawną i wtedy oczekiwać efektów .. dzięki wielkie .. [br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 23:05_________________________________________________ :good:

Opublikowano

zeszłej zimy ok było wszystko , tylko wtedy byla jeszcze chłodniczka spalin ...

Nie doczytałem. To normalny objaw- po usunięciu EGR silnik nagrzewa się dużo wolniej i trudniej mu utrzymać temperaturę bez obciążenia...

Opublikowano

do kolegi hornet; wiktorsam; mech15

poczytajcie może przyda sie niedowiarkom że z silnikami PD to trochę inna bajka

:decayed:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=61966.0[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 23:29_________________________________________________

Opublikowano

do kolegi hornet; wiktorsam; mech15

poczytajcie może przyda sie niedowiarkom że z silnikami PD to trochę inna bajka

:decayed:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=61966.0[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 23:29_________________________________________________

Odniosę się do wątku który podałeś.... wiadomo że diesel chłodzi się na postoju. Ustawienie temp na HI ochłodzi silnik (oczywista rzecz)

Wątek nie ma się nijak do tego, że mówiłeś że diesel nie osiągnie temp roboczej w mieście??? W wątku poruszony został aspekt spadającej temp w silniku AJM i ustawieniu tem na HI.

Każdy ale to każdy diesel się wychłodzi (i nie tylko diesel) jak ustawisz temp na maxa.

BTW

Kto normalny jeździ na HI ?? chyba jak jest goły przy 40oc mrozie.

Opublikowano

do kolegi hornet; wiktorsam; mech15

poczytajcie może przyda sie niedowiarkom że z silnikami PD to trochę inna bajka

:decayed:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=61966.0[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 23:29_________________________________________________

Odniosę się do wątku który podałeś.... wiadomo że diesel chłodzi się na postoju. Ustawienie temp na HI ochłodzi silnik (oczywista rzecz)

Wątek nie ma się nijak do tego, że mówiłeś że diesel nie osiągnie temp roboczej w mieście??? W wątku poruszony został aspekt spadającej temp w silniku AJM i ustawieniu tem na HI.

Każdy ale to każdy diesel się wychłodzi (i nie tylko diesel) jak ustawisz temp na maxa.

BTW

Kto normalny jeździ na HI ?? chyba jak jest goły przy 40oc mrozie.

czy ustawisz na HI czy nie to i tak temp. spadnie to dodatkowa "chłodnica" na HI szybciej się ochłodzi na mniejszej temp. wolniej ale i tak spadnie

proszę czytać ze zrozumieniem pisałem, że ciężko jest rozgrzać TDI PD na mrozie z włączym ogrzewaniem (nie pisałem w jakiej skali :naughty:) na krótkich dystansach [br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 23:49_________________________________________________zamknijcie ten watek

bo autor i tak dostał już odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...