Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] BMW 520d -dziwna sytuacja z temperaturą


szyku

Rekomendowane odpowiedzi

panowie mianowicie sprawa wygląda tak .. temperaturka na dworze chłodniejsza jak to w zimie , a auta jak nie idzie tak nie idzie dogrzać. Mianowicie po miejscu , jazda mieska czy jak to nazwac.. nie mogę uzyskać odpowiedniej temperatury . wskazówka nie dochodzi do pionu . na wylączonym nawiewie idze to zrobic ale bardzo ciężko ,a na wlączonym to już katastrofa ... Wymienilem termostat na nowy ori 500 zł :wallbash: ... nadal to samo .. Dodam że na trasie przy prędkosci 140 czy 150 spokojnie dochodzi do pionu nawet przy bardziej minusowej temperaturze .. auto bmw 520d .... :wallbash: :wallbash: :wallbash: ja chce cieplo w srodku a :slina: pomocy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czujnik tem płynu chłodzącej możne błędnie pokazuje :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz temperaturę na blacie

na blacie to znaczy ? ... w dodatku dodam że ostatni termostat był dobry , ponieważ dół silnika był zimny kiedy to wskaznik się podnosił troszke .. dodam że mam odłączoną chłodniczke spalin i całe to dopalanie spalin czy jak sie to nazywa .. idą sobie w atmosferke ... może to miec cos wspólnego?? . z tego co wiem nie bardzo ... a może termostat egr ?

[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 21:48_________________________________________________ :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gnojowozie to normalne :naughty:

czym się martwisz

:polew: :polew: :polew:

Co za bzdury ! gnojówka powinna łapać temperaturę roboczą nawet w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gnojowozie to normalne :naughty:

czym się martwisz

:polew: :polew: :polew:

Co za bzdury ! gnojówka powinna łapać temperaturę roboczą nawet w mieście.

:no:[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 21:56_________________________________________________

dochodzi do kreski wyznaczającej połowę między 0 a 90 stopniami ... no wlasnie w zeszłą zimę się dogrzewała biedaczka ;(

Tak jak mówiłem sprawdź czujnik bo jest walnięty :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale ostatnio po wymianie termostatu dałem na max ogrzewanie i full ciepło .. pojechałem tak i deptałem nią 200 po ekspresowej 8 km , po czym wróciłem i dół silnika byl zimny , a ona nie calkiem nagrzana .. wszystkie nawiewy na full cieplo i 32 stopnie na climatronicu , na trasie przy zwalnianiu pokazuje że temperatura spada , ale wtedy mam max 20 stopni na nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gnojowozie to normalne :naughty:

czym się martwisz

:polew: :polew: :polew:

Co za bzdury ! gnojówka powinna łapać temperaturę roboczą nawet w mieście.

mówisz o silniku TDI czy o wolnossącym??

bo najwidoczniej nie masz pojecia o czym mówisz :wink4:

wiesz mam do czynienia z dieslami codziennie i bardzo trudno dogrzać diesla do 90c w mieście przy bardzo ujemnej temp. na włączonym ciepłym nawiewie

poczytaj sobie o pracy TDI ogólnie silnikach turbo-dieslach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze być zapowietrzony układ ale ja obstawiam czujnik :cool1: ale być przekonany ze diesle tak mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gnojowozie to normalne :naughty:

czym się martwisz

:polew: :polew: :polew:

Co za bzdury ! gnojówka powinna łapać temperaturę roboczą nawet w mieście.

Dokładnie :)

Co zima to te same teorie uskuteczniają ludzie z niesprawnymi termostatami :P.

U mnie po 6-7 km jazdy miejskiej mam 90 stopni na blacie. Nadmuch na klimatroniku na 3-4 kreski, temp ustawiona na 23 stopnie.

Termostat mam nowy wahlera, na starym miałem dokładnie tak samo - na mieście spokojnie na blacie osiągałem 90 stopni po 6-7 km.

Wymieniłem go tylko dlatego że na vagu osiągał około 87 stopni a nowy trzyma 90 :P

Mowa oczywiście o jeździe zimą - i nie ważne cz temp na zewnątrz -5 czy -25 - różnice w osiąganiu 90 stopni są minimalne.

Wystarczy poczytać o zasadzie działania małego i dużego obiegu żeby się dowiedzieć że 90 stopni zimą dla diesla to żaden problem o ile termostat sprawny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale ja szukam pomocy a nie sprzeczania się jak ma jaki silnik , prawda taka że ma łapac zawsze i tyle ... to proszę o pomoc !

diesel jak złapie to nie zawsze będzie trzymał 90c to nie benzyna

ludzie

rozgrzej go do 90c i włącz nawiew gorącej powietrza i zacznij zjezdzać z góry na luzie przez 10minut to zauważysz spadek temp. bo diesel ją pochłania..

a jak masz skoki temp. na blacie to wina czujnika temp. a jak nie dogrzany silnik mimo długich przejechanych km to wadliwy termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gnojowozie to normalne :naughty:

czym się martwisz

:polew: :polew: :polew:

Co za bzdury ! gnojówka powinna łapać temperaturę roboczą nawet w mieście.

Dokładnie :)

Co zima to te same teorie uskuteczniają ludzie z niesprawnymi termostatami :P.

U mnie po 6-7 km jazdy miejskiej mam 90 stopni na blacie. Nadmuch na klimatroniku na 3-4 kreski, temp ustawiona na 23 stopnie.

Termostat mam nowy wahlera, na starym miałem dokładnie tak samo - na mieście spokojnie na blacie osiągałem 90 stopni po 6-7 km.

Wymieniłem go tylko dlatego że na vagu osiągał około 87 stopni a nowy trzyma 90 :P

najwidoczniej wszystkie spotykane TDI na PD maja walnięte Termo :polew:

był w zeszłym roku obszerny wątek na ten temat poruszany nie przez internetowych laików :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale ja szukam pomocy a nie sprzeczania się jak ma jaki silnik , prawda taka że ma łapac zawsze i tyle ... to proszę o pomoc !

diesel jak złapie to nie zawsze będzie trzymał 90c to nie benzyna

ludzie

rozgrzej go do 90c i włącz nawiew gorącej powietrza i zacznij zjezdzać z góry na luzie przez 10minut to zauważysz spadek temp. bo diesel ją pochłania..

a jak masz skoki temp. na blacie to wina czujnika temp. a jak nie dogrzany silnik mimo długich przejechanych km to wadliwy termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia

tak właśnie jest jak kolega ci napisał a ty nadal kołujesz jedno i to samo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale ja szukam pomocy a nie sprzeczania się jak ma jaki silnik , prawda taka że ma łapac zawsze i tyle ... to proszę o pomoc !

diesel jak złapie to nie zawsze będzie trzymał 90c to nie benzyna

ludzie

rozgrzej go do 90c i włącz nawiew gorącej powietrza i zacznij zjeżdżać z góry na luzie przez 10minut to zauważysz spadek temp. bo diesel ją pochłania..

a jak masz skoki temp. na blacie to wina czujnika temp. a jak nie dogrzany silnik mimo długich przejechanych km to wadliwy termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia

Ok przy jeździe z górki o ile hamujemy silnikiem temp spadnie bo jest odcinany dopływ gnojówki, więc nie ma zapłonu mieszanki więc silnik się nie nagrzewa. Ale pisanie że diesel zimą nie osiąga 90 stopni w mieście jest po prostu bzdurą.

Chyba że mój to jakiś wyjątkowy okaz co na dwóch termostatach spokojnie osiąga 90 stopni.

Zresztą jak już napisałem - poznaj zasadę działania małego obiegu i zobaczysz że to żaden wyczyn nagrzać niecałe 2 litry płynu chłodzącego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...