Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Alternator - wymiana łożysk


spetsnaz
 Share

Recommended Posts

Witam!!!

Przy wymianie napinacza paska wieloklinowego zauważyłem, że w alternatorze (BOSCH) łożyska są w słabym stanie (szumią, przy zakręceniu ręką koła pasowego alternatora). Czy ktoś z Was zabierał się może do demontażu alternatora i wymiany łożysk? W ETCE alternator widnieje jako część pojedyncza (nierozbieralna) i nie jestem w stanie określić jakie łożyska się w nim znajdują. Jeżeli ktoś z Was posiada może oznaczenia łożysk, to będę ogromnie wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że w przypadku mojego będzie podobnie. Posiadam alternator Bosch. Jak tylko skończę naprawę, wkleję numery łożysk. Dzięki za pomoc Tom-68- :)

Link to comment
Share on other sites

Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF.

Link to comment
Share on other sites

Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF.

Myślę, że może być problem z dostaniem SKF`a. Alternator rozbieram dziś w nocy, jutro chciałbym skoczyć rano po łożyska i poskładać wszystko do kupy. Jak wspominałem wcześniej wkleję numery łożysk dla alternatora boscha.
Link to comment
Share on other sites

Boscha łatwo się robi, jedna strona wychodzi łatwo, druga stwarza problem. najlepiej użyć praski do wyciśnięcia łożyska. Wyciskamy łożysko bez zdejmowania korpusu. Dopiero jak wyjmiemy łożysko odkręcamy 4 śruby które trzymają od spody łożysko.

Link to comment
Share on other sites

JA WCZORAJ ROBIŁEM,

sam komutator (ślizg) koszt ok 10zł, odciąć stare kable, zdjęć stary, wsadzić nowy, przylutować kable. Co do szczotek jest pewna zabawa. Nowe szczotki koszt ok 10zł, i teraz jest zabawa. Samemu chciałem przylutować szczotki, ale okazało się że poza cyna, są jeszcze zgrzane. Musiałem je wycinać, a miejsca nie ma zbyt wiele, resztę wypiłowałem małym pilnikiem. Wsadzamy nowe szczotki, lutujemy i mamy prawie gotowe. Prawie dlatego e teraz trzeba odmówić paciorek i liczyć na to że nie SPALILIŚMY regulatora napięcia. Mi się ten zabieg nie udał i po włożeniu alternatora nie mam ładowania. Koszt nowego regulatora to 35zł zamiennik TOPRAN, oryginał BOSCH ok 190zł.

Życzę powodzenia, ale stwierdzam że wymiana szczotek jest nie opłacalna, lepiej kupić nowy regulator. Samo lutowanie uszkadza regulator chba że mamy stacje lutowniczą z kontrola temperatury.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za info !!!

Ja kupiłem szczotki i dałem przelutować je w warsztacie elektrycznym, razem 20 złotków i tak mam orri regulator, a napinacz delikatnie wzięty na tokarce we własnym zakresie . Po złożeniu wszystko chula bez problemu .

Pozdr.

[br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 11:56_________________________________________________sorki nie Napinacz tylko komutator - w warsztacie razem z wymianą zazyczył sobie szpec 80 zł , przy czym częśc 20 reszta robota. :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Rok temu przeprowadzałem taką operację, tzn. wymiana łożysk i komutatora. Łożysk SKF raczej nie dostaniecie, ja kupiłem łożyska FAG ponoć równie dobre. Po roku jazdy wszystko jest ok chodzą tak samo cicho jak po założeniu. Łożysko oczywiście z luzem C3, innych nie kupujcie bo długo nie pojeździcie. Koszt dwóch łożysk ok 45 zł, komutator (pierścienie ślizgowe) ok 15 zł.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...