spetsnaz 2 Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Witam!!! Przy wymianie napinacza paska wieloklinowego zauważyłem, że w alternatorze (BOSCH) łożyska są w słabym stanie (szumią, przy zakręceniu ręką koła pasowego alternatora). Czy ktoś z Was zabierał się może do demontażu alternatora i wymiany łożysk? W ETCE alternator widnieje jako część pojedyncza (nierozbieralna) i nie jestem w stanie określić jakie łożyska się w nim znajdują. Jeżeli ktoś z Was posiada może oznaczenia łożysk, to będę ogromnie wdzięczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom-68- 0 Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_jaki_typ_rozmiar_lozysk_do_alternatora-t27223.0.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
spetsnaz 2 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 Myślę, że w przypadku mojego będzie podobnie. Posiadam alternator Bosch. Jak tylko skończę naprawę, wkleję numery łożysk. Dzięki za pomoc Tom-68- Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 13 Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spetsnaz 2 Posted April 4, 2008 Author Share Posted April 4, 2008 Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF. Myślę, że może być problem z dostaniem SKF`a. Alternator rozbieram dziś w nocy, jutro chciałbym skoczyć rano po łożyska i poskładać wszystko do kupy. Jak wspominałem wcześniej wkleję numery łożysk dla alternatora boscha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
panpapa 0 Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Witam Jeśli ktoś ma alternator, BOSCH 120A to łożyska we wnętrzu to: 6203 i 6303 Najlepiej kupić C3 najdroższe oczywiście, aby po 1000 km nie wymieniać ponownie..... [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rafaellopop Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Czy to tego łożyska ja mam taki sam jak dobrze kapuje ten numery co podałeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzego2409 0 Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 witam koledzy mam alternator 120A mam problem z wybiciem łożyska od strony poła pasowego miał ktoś podobny problem ? dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
andziul 0 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Najpierw jest tam pewnie pierścień a za nim łożysko dopiero. Wybij pierścień potem łożysko - trochę trzeba się pomęczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tchorzo 0 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Boscha łatwo się robi, jedna strona wychodzi łatwo, druga stwarza problem. najlepiej użyć praski do wyciśnięcia łożyska. Wyciskamy łożysko bez zdejmowania korpusu. Dopiero jak wyjmiemy łożysko odkręcamy 4 śruby które trzymają od spody łożysko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSKON 0 Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 witam Panowie Umnie oprócz łożysk do wymiany są szczotki i ślizgi. robił ktoś już taką operację i jak do tego podejść POZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
tchorzo 0 Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 JA WCZORAJ ROBIŁEM, sam komutator (ślizg) koszt ok 10zł, odciąć stare kable, zdjęć stary, wsadzić nowy, przylutować kable. Co do szczotek jest pewna zabawa. Nowe szczotki koszt ok 10zł, i teraz jest zabawa. Samemu chciałem przylutować szczotki, ale okazało się że poza cyna, są jeszcze zgrzane. Musiałem je wycinać, a miejsca nie ma zbyt wiele, resztę wypiłowałem małym pilnikiem. Wsadzamy nowe szczotki, lutujemy i mamy prawie gotowe. Prawie dlatego e teraz trzeba odmówić paciorek i liczyć na to że nie SPALILIŚMY regulatora napięcia. Mi się ten zabieg nie udał i po włożeniu alternatora nie mam ładowania. Koszt nowego regulatora to 35zł zamiennik TOPRAN, oryginał BOSCH ok 190zł. Życzę powodzenia, ale stwierdzam że wymiana szczotek jest nie opłacalna, lepiej kupić nowy regulator. Samo lutowanie uszkadza regulator chba że mamy stacje lutowniczą z kontrola temperatury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSKON 0 Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Dzieki za info !!! Ja kupiłem szczotki i dałem przelutować je w warsztacie elektrycznym, razem 20 złotków i tak mam orri regulator, a napinacz delikatnie wzięty na tokarce we własnym zakresie . Po złożeniu wszystko chula bez problemu . Pozdr. [br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 11:56_________________________________________________sorki nie Napinacz tylko komutator - w warsztacie razem z wymianą zazyczył sobie szpec 80 zł , przy czym częśc 20 reszta robota. :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pretor 8 Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Rok temu przeprowadzałem taką operację, tzn. wymiana łożysk i komutatora. Łożysk SKF raczej nie dostaniecie, ja kupiłem łożyska FAG ponoć równie dobre. Po roku jazdy wszystko jest ok chodzą tak samo cicho jak po założeniu. Łożysko oczywiście z luzem C3, innych nie kupujcie bo długo nie pojeździcie. Koszt dwóch łożysk ok 45 zł, komutator (pierścienie ślizgowe) ok 15 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now