Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Spadek mocy + tryb awaryjny


Tommekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moja A4 ma nastepujaca przypadlosc :)

podczas dłuższej trasy po mocniejszym "depnięciu" (lub przyspieszaniu na wysokim biegu),

silnik wpada w tryb awaryjny. pozostaje zjechanie na pobocze odczekanie chwile, odpalenie i mozemy jechac.

Poniewaz zdarzylo sie kilkakrotnie, pojechalem do specjalistow.

diagnoza nr 1 filtr paliwa - wymieniony - objawy te same

diagnoza nr 2 - sprężarka - blad regulacji cisnienia doladowania

Poniewaz nie jestem znawca tematu dalem sie namowic na regeneracje (poza tym mialem w planach dluzsza podroz, wiec troche nie mialem wyboru).

Po regeneracji autko smigalo az milo... do czasu.

Teraz ponownie pojawia sie ten sam problem.

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent

przejrzalem forum ale nie znalazlem odpowiedzi - pojawialy sie watki z DPFem, ale u mnie chyba (jeszcze) ok - ponizej logi

10:13:00 Group 068 10:13:00 Group 075

6.6 % Lambda 106.5°C Temperature

60.95 110.7°C Temperature

-19.8 % Lambda 6.6 % Lambda

32.6°C Temperature

na sprezarke mam gwarancje ale obawiam sie ze jak do nich wroce to wymienia pol silnika i dalej bedzie zle :(

Prosba o pomoc lub info nt. jakiegos sensownego serwisu w Warszawie, ktory sobie z tym poradzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd świadczy o niskim ciśnieniu doładowania, szkoda, że nie wykonałeś logu dynamicznego grupy 011 oraz tej samej grupy statycznie w trybie Basic Settings - byłoby widać na ile niskie jest to ciśnienie i czy ma to związek z nieszczelnością wężyków podciśnienia. Poza tym u góry gruszki jest czujnik położenia membrany wewnątrz tej gruchy. Nie jest zatem wykluczone, że uszkodzony będzie ten właśnie czujnik lub wiązka przewodów od niego wychodząca. Niestety nigdy nie miałem możliwości pobawić się VCDS'em gdyż takowego nie posiadam i nie sprawdzałem grup dla silnika BRD a gdzieś powinno być wskazanie położenia tego czujnika przy gruszce. Ma on bodajże oznaczenie G500 ale pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego, miałem coś podobnego, regularni w długich trasach co 1000 km wpadał w tryb awaryjny, komp tez pokazywał niedoładowanie, wszystko przez małą plastikową gruszeczkę która jest wadliwa i cały czas zbiera drobne błędy i w końcu wywala tryb awaryjny( tak powiedział mi mechanik z aso) wymienił na nowa i od tego czasu ( 1,5 roku) problem zniknął, więcej szczegółów podawał kolego FiodoRR w jakimś poście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko przez małą plastikową gruszeczkę która jest wadliwa i cały czas zbiera drobne błędy i w końcu wywala tryb awaryjny

dokładnie o tym samym pisałem czyli czujnik G500. Przekopałem już wiele for (również obcojęzycznych) i niestety nikt nie wie gdzie podejrzeć wartości podawane przez ten czujnik (brak konkretnej grupy w 01 Engine jak również w 03 Output test) a podgląd tych wartości wiele by na temat czujnika G500 powiedział.

Sprostowanie : ten czujnik to G581

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...