Jump to content
IGNORED

Audi Hold Assist ( AHA)


wrclaguna

Recommended Posts


AUDI HOLD ASSIST ( AHA)



Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

61770272.jpg



Co to jest za System :co:

W zależności od modelu samochód wyposażony jest w funkcję Audi Hold Assist (AHA).
Pierwszą rzeczą aby zrobić tego MODA musimy sprawdzić jaki posiadamy sterownik ABS :)
Sprawdzamy to we wlepie bagaznika z kodami wyposazenia albo w ksiazce serwisowej .

Kod jaki musi być to 1AT

Podaje tutaj linka ktore numery sterownikow ABS będa wspolpracować

( te ktore znam i sa potwierdzone).

Numery Sterownikow ABS quattro

- 8K0 614 517 BA
- 8K0 907 379 N
- 8K0 614 517 BG
- 8K0 907 379 S
- 8K0 614 517 BJ
- 8K0 907 379 S
- 8K0 614 517 CC
- 8K0 907 379 AD
- 8K0 614 517 CL
- 8K0 907 379 AH
- 8K0 614 517 DC
- 8K0 907 379
- 8K0 614 517 WE
- 8K0 907 379 BE
- 8K0 614 517 FN
- 8K0 907 379 CA


Numery Sterownikow ABS Napęd na Przód

- 8K0 614 517 AT
- 8K0 907 379 M
- 8K0 614 517 BH
- 8K0 907 379 R
- 8K0 614 517 CB
- 8K0 907 379 AC
- 8K0 614 517 CK
- 8K0 907 379 AG
- 8K0 614 517 DM
- 8K0 907 379 AM
- 8K0 614 517 EB
- 8K0 907 379 BD
- 8K0 614 517 FM
- 8K0 907 379 BT

Ważne !!!!
- Zawsze sprawdzamy czy nam przyjmuje kodowanie sterownik ABS ( bo było kilka dziwnych sytuacji )


ABS 03 ---> CODING 07 --->Long Coding Helper ----> BYTE 1 ---> Bit 6 zmiana z 0 na 1

 :arrow2:     AudiEnthusiasts Hill Hold Assist Install



Pare słow na temat działania oraz uruchamiania systemu :wink4:

Działanie

Funkcja pomaga kierowcy w sytuacji, gdy samochód ma być często lub przez dłuższy czas utrzymany w bezruchu przy pracującym silniku.
Po zatrzymaniu samochodu i uaktywnieniu funkcji samochód będzie utrzymywany w bezruchu przez Audi Hold Assist (AHA).
Kierowca może zwolnić pedał hamulca.
Najpierw poprzez utrzymywanie ciśnienia w ESP wszystkie koła samochodu pozostają w bezruchu.
Aby podczas dłuższego postoju zapobiec przegrzaniu zaworów elektromagnetycznych ESP, od temperatury zaworów elektromagnetycznych 200°C siła hamująca przekazywana jest automatycznie do elektronicznego hamulca postojowego z tyłu.
Czas automatycznego zwolnienia hamulca zależy od następujących danych:
- Moment obrotowy silnika
- Kąt pochylenia
- Włączony bieg
- W samochodach z ręczną skrzynią biegów, droga pedału sprzęgła za pośrednictwem czujnika sprzęgła
- W samochodach z automatyczną skrzynią biegów – zamknięcie przekładnika
Aby zapobiec stoczeniu się samochodu, hamulec jest jednak zwalniany dopiero wtedy, gdy dostępny jest wystarczający moment obrotowy silnika.

Aktywacja

Aby włączyć funkcję stand by muszą być spełnione następujące warunki:
- Kierowca ma zapięty pas
- Silnik pracuje
- Drzwi kierowcy zamknięte
- System ESP i elektroniczny hamulec postojowy nie wykazują usterek.

hold1.png


Uaktywnienie następuje po uruchomieniu przełącznika 2 w konsoli środkowej.
Przełącznik wskazuje tryby pracy
- nieaktywny, dioda świetlna w przełączniku nie świeci się.
- stand by, dioda świetlna w przełączniku świeci się.
- aktywny, świeci się dioda świetlna w przełączniku i wskazanie w zestawie wskaźników tablicy przyrządów, zielone P.
przekazanie funkcji hamowania z ESP do elektronicznego hamulca postojowego odbywa się tylko, gdy w zestawie wskaźników widoczne jest zielone P i gdy:
- zawory elektromagnetyczne w systemie ESP uzyskały temperaturę 200°C
- drzwi kierowcy zostaną otwarte
- pas kierowcy zostanie odpięty
- silnik zostanie wyłączony
- zapłon zostanie wyłączony
- przełącznik zostanie uruchomiony
- pedał hamulca lub pedał przyspieszenia zostanie naciśnięty.
- uruchomiony zostanie przełącznik funkcji Audi Hold Assist (AHA) , bez naciskania hamulca nożnego.

Asystent podjazdu utrzymuje pojazd w miejscu zatrzymania, zapobiegając jego stoczeniu ze wzniesienia. Podczas ruszania urządzenie nie wymaga użycia hamulca ręcznego, zapewniając bardziej komfortową obsługę manewru.
Asystent podjazdu utrzymuje pojazd na wzniesieniu przez czas nieograniczony. System aktywuje się przyciskiem bez użycia hamulca ręcznego. Gdy czas zatrzymania pojazdu z użyciem asystenta podjazdu się wydłuża, samochód automatycznie włącza elektromechaniczny hamulec postojowy. Dalsze pokonywanie wzniesienia nie wymaga już pracy hamulca ręcznego.
Asystent pojazdu jest integralnym elementem systemu sterowania ABS i ESP. Po zdjęciu przez kierowcę nogi z pedału hamulca ciśnienie hydrauliczne zostaje utrzymane, tzn. szczęki hamulcowe z przodu i z tyłu pozostają w bezpośredniej bliskości tarcz hamulcowych. Proces ten nie wymaga aktywacji elektromechanicznego hamulca postojowego. Korzyści tego rozwiązania to szybszy czas reakcji, niższy poziom zakłóceń, większa skuteczność hamowania wszystkich czterech kół, a także większe bezpieczeństwo jazdy. Audi hold assist jest dostępny tylko w połączeniu z elektromechanicznym hamulcem postojowym.



Spis poszczególnych części

- 8K1 927 225 C przełącznik hamulca parkowania

przycisk0.jpg



- 000 979 009 E Piny 3 szt. ( 1 kabelek zakonczony 2 Pinami ) do przełacznika AHA

pin2.png


- 000 979 025 E Piny 2 szt. ( 1 kabelek zakonczony 2 Pinami ) wtyka 38 PIN sterownika ABS

025e.png

Uwaga: dla A4 B8 Allroad jest wtyka  pin 36

- przewody elektryczne 0.35 mm i 0.5 mm ( dopasować wg. długości )
- tasma izolacyjna, cyna ,srubokręt
- klucz 8 mm , 10 mm , 13 mm , torx 25
- wyjmaki do tapicerek


Przegląd podzespołów ABS/ESP Bosch

System Bosch ESP posiada następujące funkcje:

- ABS - system przeciwblokujący
- ASR - regulacja poślizgu napędu
- EBV - elektroniczny podział siły hamowania
- EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- ESP - elektroniczny program stabilizujący
- FBS - fading brake support
- HBA - hydrauliczne wspomaganie hamowania awaryjnego
- MSR - regulacja hamowania silnikiem
- Sygnał hamowania awaryjnego
- Oczyszczanie tarcz hamulcowych
- Układ stabilizacji samochód-przyczepa

Układ hamulcowy jest podzielony po przekątnej. Siła hamowania jest wzmacniana pneumatycznie poprzez próżniowy wzmacniacz siły hamowania.
Przez bezpośrednie połączenie wyszczególnionych elementów zredukowane zostają źródła błędów. Naprawy tych elementów dokonuje się poprzez wymianę.

Zakłócenia w systemie ABS nie mają żadnego wpływu na układ hamulcowy i wzmocnienie. Zwykły układ hamulcowy działa także bez systemu ABS. Należy się liczyć ze zmienionym zachowaniem się hamulców. Po zaświeceniu się lampki kontrolnej systemu ABS tylne koła mogą się przedwcześnie zablokować podczas hamowania.

abshold.png


1- Czujnik liczby obrotów z tyłu po prawej stronie
2 - Czujnik liczby obrotów z tyłu po lewej stronie
3 - Zespół czujników ESP
4 - Czujnik świateł hamowania
5 - Pedał hamulca
6 - Lampka kontrolna elektromechanicznego hamulca postojowego

- Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu.
- Świeci się przy zamkniętym hamulcu postojowym i włączonym zapłonie,
- Świeci się przez 20 sekund przy zamkniętym hamulcu postojowym i wyłączonym zapłonie,
- Miga po zamknięciu hamulca postojowego, jeżeli siła hamowania nie wystarcza do zabezpieczenia samochodu przed stoczeniem.

7 - Lampka kontrolna usterki hamulców

- Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu
- Świeci się w przypadku awarii systemu ABS wraz z lampką kontrolną systemu ABS
- Miga, gdy poziom płynu hamulcowego jest zbyt niski
- Miga przy usterce układu hamulcowego

Po naciśnięciu „przycisku SET“ usterka jest bliżej objaśniana w zestawie wskaźników.

8 - Lampka kontrolna systemu przeciwblokującego (ABS)

Lampka kontrolna kontroluje system ABS oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS).
Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu
- Zapala się przy włączaniu zapłonu na kilka sekund i gaśnie po automatycznym teście własnym układu ABS, jeśli w układzie ABS nie występuje żadna usterka.
- Nieprawidłowość w działaniu systemu ABS występuje wtedy, gdy lampka kontrolna:
- Nie zapala się przy włączaniu zapłonu,
- Nie gaśnie z powrotem po kilku sekundach,
- Zapala się podczas jazdy.

Zakłócenia w systemie ABS nie mają żadnego wpływu na układ hamulcowy. Należy liczyć się jednak ze zmienionym zachowaniem się hamulców.
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) oraz system ABS współpracują ze sobą. Awarię systemu EDS sygnalizuje zapalenie się lampki kontrolnej ABS.

9 - Lampka kontrolna elektronicznego programu stabilizującego (ESP / ASR)

- Miejsce zamontowania: w obrotomierzu
- Miga podczas jazdy, jeśli ingeruje system ESP / ASR.
- Świeci się przy włączaniu zapłonu i gaśnie po krótkim teście własnym.
- Świeci się w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu ESP.
- Świeci się w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu ABS, gdyż systemy ESP i ABS współpracują ze sobą.
- Świeci się, gdy wyłączony jest system ASR.
- Świeci się podczas programowania zespołu czujników, jeśli:
- Odłączono i podłączono akumulator,
- Samochód został uruchomiony za pomocą urządzenia wspomagającego rozruch,
- Akumulator jest za słabo naładowany.

Po zaprogramowaniu zespołu czujników lampka ESP gaśnie po przejechaniu krótkiego odcinka.

10 - Czujnik liczby obrotów z przodu z lewej strony
11 - Jednostka hydrauliczna N55 ze sterownikiem
12 - Pierscien slizgowy
13 - Czujnik kąta skrętu
14 - Czujnik liczby obrotów z przodu z prawej strony
15 - Przycisk systemu ASR/ESP

- Miejsce zamontowania: w konsoli środkowej
- Włącza i wyłącza system ASR

16 - Przełącznik ciśnieniowy funkcji Audi Hold Assist
17 - Przełącznik elektromechanicznego hamulca postojowego
18 - Przyłącze diagnostyczne

- Miejsce zamontowania: osłona przestrzeni na nogi po stronie kierowcy



Na poczatek demontujemy Panel MMI aby dostać sie do przełącznika Hamulca . Demontaz wszystkich czesci jest podany w Pomocne linki :wink4:

53168422.jpg

21143074.jpg

36474761.jpg

83266701.jpg

12733619.jpg

46326476.jpg






Po wyciągnięciu panelu sterujacego demontujemy stary przełacznik i zakładamy nowy . :)

Na rysunku pokazano na przykładzie jednostki obsługi systemu Multimedia :) .

hold2.png


Wymontowanie i zamontowanie przycisku elektromechanicznego hamulca postojowego , przycisku AUTO HOLD

Odblokować klamry mocujące strzałki i wycisnąć przycisk elektromechanicznego hamulca postojowego /przycisk AUTO HOLD pozycja 2 z jednostki obsługi systemu Multimedia pozycja 1 .
Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności .




panelhold.jpg

przycisk10i.jpg

przycisk11.jpg

przycisk12.jpg

przycisk13.jpg



******************************************************************************************************************************************

abs.png


Nacisnąć w górę suwak bezpieczeństwa przy złączu wtykowym do sterownika 1 .
Pociągnąć jarzmo blokujące zgodnie z kierunkiem strzałki i wyjąć wtyczkę.

abs11.png abs22.png


Dwa kabelki ciągniemy od sterownika pompy ABS wg schematu albo koło przewodow hamulcowych lub wzdłóż lewego błotnika do obudowy ECU .

sterownikabsprzewody.jpg

wtykaabsi.jpg

pdc55.jpg

pdc56.jpg

dyszki2.jpg

spryski211.jpg



Demontaz schowka po stronie kierowcy

Wyjmakiem odczepiamy boczną zaslepkę deski 1

bocznaoslonaschowka.png

– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy
– Wykręcić boczną śrubę 1.
– Wykręcić dolne śruby 3.
– Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów strzałki .
– Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna).
– Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy.

schowekkier.png

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
– Włożyć osłonę tablicy przyrządów 1 na dole w klamrę 3 przy wsporniku na nogi i klamrę 2 na klimatyzatorze strzałki .

schowekkier1.png


******************************************************************************************************************************************
95222816.jpg
61770272.jpg

82973631.jpg
38136350.jpg

hold11.png
hold22.png
hold33.png


******************************************************************************************************************************************

KODOWANIE :


ABS 03 ---> CODING 07 --->Long Coding Helper ----> BYTE 1 ---> Bit 6 zmiana z 0 na 1

 

 

SCHEMAT PODŁĄCZENIA


Wtyka przełacznika (czarna) 12 PINowa --> PIN 11 --> plus zasilanie łaczymy z przewodem (0.5 mm )  bezpiecznik po zapłonie
--> PIN 12 --> do sterownika ABS (wtyka 38 PIN ) PIN 8
--> PIN 10 --> do sterownika ABS (wtyka 38 PIN ) PIN 16

holdschemacik.png



MOD wykonany u kolegi _Gabriel_ oraz mojego znajomka Tomka :kox:

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

w automacie to ja to rozumiem bo fajna sprawa auto nie jedzie samo do przodu mialem tak w passacie firmowym brd z dsg

ale w manualu po co Ci to kolego? :))

Link to comment
Share on other sites

ale w manualu po co Ci to kolego? :))

U mnie to akurat było fabrycznie :wink4: montowaliśmy to u znajomka :)

Link to comment
Share on other sites

w automacie to ja to rozumiem bo fajna sprawa auto nie jedzie samo do przodu mialem tak w passacie firmowym brd z dsg

ale w manualu po co Ci to kolego? :))

a jak masz stromy podjazd pod górkę, ze 35% nachylenia i stoisz w kolejce samochodów? nie musisz ciągle wciskać ręcznego... :cool1:

Link to comment
Share on other sites

35 % :gwizdanie: nachylenia ?? to można wiedzieć kolego gdzie ty jeździsz ???

Link to comment
Share on other sites

mieszkam w górach - Gorce:naughty: wiem powinienem mieć quattro ale...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pochylenie_poziome_trasy kąty to nie stopnie, ale myślę, że kolego o tym wiesz :naughty:

ty masz największe nachylenie w Walii Fford Pen Llech Byłem tam z 10 lat temu motorem :naughty: ale do zamku nie odważyłem się podjechać i z buta podchodziliśmy :kox:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

mieszkam w górach - Gorce :naughty: wiem powinienem mieć quattro ale...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pochylenie_poziome_trasy kąty to nie stopnie, ale myślę, że kolego o tym wiesz :naughty:

ty masz największe nachylenie w Walii Fford Pen Llech Byłem tam z 10 lat temu motorem :naughty: ale do zamku nie odważyłem się podjechać i z buta podchodziliśmy :kox:

ja jak wjezdzam na wal-je to mam rozne pochylenia czasem mam wspomaganie czasem nie ale zawsze bez recznego :))))

ale mod dla gorkowiczow moze byc przydatny :)

Link to comment
Share on other sites

Kurcze mam wszystko oprócz tej pompy ABS :confused4:

Trzeba będzie poszukać ale ceny nie napawają optymizmem.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

od 1000 -1500 zł na allegro + wizyta w ASO (może :gwizdanie:), też mi się to średnio podoba ...

Link to comment
Share on other sites

8K0 907 379 AQ - 1AS dzisiaj wykonany modzik i też działa;)

Link to comment
Share on other sites

8K0 907 379 AQ - 1AS dzisiaj wykonany modzik i też działa;)

Zamienia sie on na 8K0 614 517 DG :wink: w ETCE brak opisu więc jak działa to dodaje

Link to comment
Share on other sites

A dało by się jakoś włączyć tą funkcję bez przełącznika za pomocą interfejsu?

Link to comment
Share on other sites

A dało by się jakoś włączyć tą funkcję bez przełącznika za pomocą interfejsu?

Nie ma takiej opcji .

Link to comment
Share on other sites

Moja wersja ABS to 1AT a moduł ESP to 8K0 614 517EH. Z opisu wniskuje, że aby wykonac tego moda nie potrzeba VCDS. Niestety nie posiadam interfejsu diagnostycznego do mojej B8 :kwasny: (wciąż szukam dobrego interfejscu w dostepnej cenie).

Czy po odłączeniu wtyczki od przełącznika hamulca parkowania (w celu wyminy na przełącznik z funkcją AHA) oraz odłączenia wtyku (38 PIN sterownik ABS) nie trzeba będzie kasować powstałych historycznych alarmów? Nie posiadam interfejsu diagnosycznego a A4 wciąż objeta jest 24 miesięczną gwarancą. Opis dołożenia systemu AHA jest bardzo dobrze wyjaśniony tylko brakuje mi informacj czy przy prawidłowej instalacji obejdzie się bez interfejsu diagnostycznego? Może dla bezpieczeństa przed odpięciem wtyczek odpiąć akumulator?

Link to comment
Share on other sites

Musisz mieć interfejs :wink: innej mozliwosci nie ma .

Jak chcesz to załozyć to raczej popytaj czy czasem nie stracisz gwarancji w ASO :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

aby aktywować funkcję AHA będzie konieczne kodowania w [03 - ABS Brakes] ?

Link to comment
Share on other sites

aby aktywować funkcję AHA będzie konieczne kodowania w [03 - ABS Brakes] ?

Oczywiście , że tak a skąd niby sterownik ma wiedziec ze taki System został załozony :wink:

Jakby ktos szukał to mam na sprzedaz przycisk :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Panowie,

wyczytałem dziś w cenniku z 2011 roku, że opcja ta jest niedostępna, jeśli w samochodzie zainstalowana jest funkcja START/STOP (którą posiadam).

Ważne od: 01.04.2011 do: 30.04.2011 | Rok produkcji: 2011

Data modyfikacji: 31.03.2011

Cennik Audi A4 B8 Limousine / Avant Prime Line

Wyposażenie dodatkowe

UH2 Audi hold assist (Niedostępne z z funkcją Start/ Stop)

Interesowała mnie do opcja, chciałem ją doinstalować, ale wygląda na to, że te dwa systemy nie były montowane razem. Chyba warto by potwierdzić i dodać informację na początku wątku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...