Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] Nierówna praca silnika po odpaleniu


hertz

Recommended Posts

Witam,

ostatnio rzadko jeżdżę i zauważyłem, że po odpaleniu, zwłaszcza w niższych temperaturach, silnik nierówno pracuje - trwa to max. 5-10 sek. obroty się stabilizują i wszystko jest OK. Dodatkowo przy odpaleniu wypuszcza chmurkę spalin. Dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko przy pierwszym odpaleniu, przy kolejnym nawet po kilku godzinach tego samego dnia wszystko jest OK. Czy to normalne zachowanie, czy coś jest nie tak?

Link to comment
Share on other sites

najpierw VAG i korekcje wtrysku[br]Dopisany: 24 Styczeń 2012, 22:00_________________________________________________swiece tez do sprawdzenia

Link to comment
Share on other sites

zimne paliwo jest- to jedna z kilku róznych innych rzeczy mogacych byc powodem krzywej prace... nie masz co sie stresować.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie mam to samo, zaraz po odpaleniu falują obroty/puszcza dymek, po czym po kilku sekundach się stabilizuje, dzieje sie tak tylko gdy temp jest poniżej 5 stopni, im większy mróz, tym mocniej faluje. Zeszłej zimy wymienione świeczki, więc to raczej odpada, więc szukam dalej :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Panowie mam to samo, po pierwszym odpaleniu tak po 2 dniach nie jezdzenia odpali troche poszarpie buda i jets ok pozniej przy innych odpalaniach juz nie drgnie :) Zbytnio nie szaleję wiedzą ale boję sie ze to pompki :/

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź korekcje i bipy vagiem zaraz po odpaleniu i będzie wiadomo czy to pompki.

Link to comment
Share on other sites

I ja mam podobny problem przy niższych temperaturach. Po odpaleniu obroty przez chwilę są wyższe, czasami bardzo delikatnie szarpnie i po kilku sekundach wszystko jest ok. Sprawdzałem Vagiem korekcje i bipy i wszystko wygląda ok, więc jak narazie nie szukam na siłę dziury w całym. Przed wczoraj robiłem komplet logów i nic złego nie wykazało, więc może nie ma się czym przejmować :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam niestety to samo i zauważyłem, że problem pojawił się po regeneracji głowicy kilka tygodni temu - była wydmuchana uszczelka pod głowicą i "przy okazji" zostały wymienione popychacze, uszczelniacze zaworowe, prowadnice zaworów wydechowych i dotarte zawory. Zostały też przy tym wymienione uszczelniacze pompowtrysków.

Co ciekawe, spadły przy tym BIPy i teraz mieszczą się w zakresie mniej więcej -15 do + 5 (wcześniej wszystkie były ok + 30), a korekcje pozostały na podobnym poziomie (tylko na 4. cylindrze dochodzą do +0,8 więc jeszcze do przeżycia).

Nie sprawdzałem świec żarowych - możliwe, że zostały uszkodzone przy wymontowywaniu?

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam że mechanik założył grubszą uczelnie pod głowicę, nie chodzi bardziej miękko?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...