Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Turbosprężarka po regeneracji - dziwny dźwięk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio wymieniałem turbosprężarkę na regenerowaną i niby wszystko jest OK, ale trochę martwi mnie jej praca, a mianowicie po wymianie zacząłem słyszeć pracę turbo w zakresie 1500-3000 obrotów. Nie jest to "gwizdanie", ale jakby dźwięk ruchu obrotowego wirnika, czego nie było słychać we wcześniejszym turbo. Rozmawiałem z mechanikiem, który przeprowadzał wymianę i jego zdanie jest takie, że nie ma się czym przejmować, bo regenerowane turbiny tak mają. Jednak mi nie daje to spokoju.

Proszę o Waszą opinię, czy to faktycznie normalne zachowanie turbosprężarki po regeneracji?

Opublikowano

To juz któraś z kolei sytuacja gdzie ktoś zauwaza cos takiego w regenerowanej turbinie tak więc może faktycznie tak ają. Zrób logi i jak pompuje dobrze to zapomnij o problemie i sie do dźwięku przyzwyczaj.

Opublikowano

jak masz gwarancje to nie ma sie czym przejmowac

strzeli to wymienisz na inną

auto jezdzi normalnie ?

Opublikowano

Auto jeździ normalnie, co do tego nie mam zastrzeżeń. Gwarancja jest na 6 mies. Obawiam się tylko, żeby coś nie stało się zaraz po jej końcu :confused4:

Opublikowano

paluj ile wlezie przez okres gwarancji i kontroluj luz na wirniku oraz stan oleju w dolocie

Opublikowano

gwizdają to fakt...jeszcze sie nie spotkalem z cichym turbo po regeneracji nawet nówka wyprodukowana potrafi wyc

turbo po czyszczeniu VNT i rowniez wyje - 1dna mocniej inna ciszej...ale jak się okopci to ucichnie :) takze spoko luz...

Opublikowano

Obawiam się, że jednak nie będzie OK. To, że w logach turbo pompuje wartość zadaną wcale nie oznacza, że działa sprawnie. Gwizdanie turbo powietrzem to nie problem bo i moje po czyszczeniu gwizda powietrzem czego wcześniej nie robiło wcale - nawet nie słyszałem, że mam turbo a pompowało prawidłowo. Gwizdać zaczęło jak przeładowywało - dźwięk szedł jak z karetki pogotowia - nawet się oglądałem czy takowa mnie nie wyprzedza :)

Teraz turbo pompuje jak powinno ale miało luz wzdłużny na wałku po czyszczeniu i efekt jest taki, że żyga olejem w dolot i to dość sporo - około 0,5 litra na 1000 km. Tylko czekać aż walnie olej w dolot lub się rozleci. Widziałem też turbo, którego kolega z forum Golfa pokazał na youtube - wirnik latał jak żyd po pustym sklepie - haha - o ten filmik właśnie chodzi :

normalnie fachowcy ją regenerowali :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...