Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] Turbosprężarka po regeneracji - dziwny dźwięk


hertz

Recommended Posts

Witam,

ostatnio wymieniałem turbosprężarkę na regenerowaną i niby wszystko jest OK, ale trochę martwi mnie jej praca, a mianowicie po wymianie zacząłem słyszeć pracę turbo w zakresie 1500-3000 obrotów. Nie jest to "gwizdanie", ale jakby dźwięk ruchu obrotowego wirnika, czego nie było słychać we wcześniejszym turbo. Rozmawiałem z mechanikiem, który przeprowadzał wymianę i jego zdanie jest takie, że nie ma się czym przejmować, bo regenerowane turbiny tak mają. Jednak mi nie daje to spokoju.

Proszę o Waszą opinię, czy to faktycznie normalne zachowanie turbosprężarki po regeneracji?

Link to comment
Share on other sites

To juz któraś z kolei sytuacja gdzie ktoś zauwaza cos takiego w regenerowanej turbinie tak więc może faktycznie tak ają. Zrób logi i jak pompuje dobrze to zapomnij o problemie i sie do dźwięku przyzwyczaj.

Link to comment
Share on other sites

jak masz gwarancje to nie ma sie czym przejmowac

strzeli to wymienisz na inną

auto jezdzi normalnie ?

Link to comment
Share on other sites

Auto jeździ normalnie, co do tego nie mam zastrzeżeń. Gwarancja jest na 6 mies. Obawiam się tylko, żeby coś nie stało się zaraz po jej końcu :confused4:

Link to comment
Share on other sites

paluj ile wlezie przez okres gwarancji i kontroluj luz na wirniku oraz stan oleju w dolocie

Link to comment
Share on other sites

gwizdają to fakt...jeszcze sie nie spotkalem z cichym turbo po regeneracji nawet nówka wyprodukowana potrafi wyc

turbo po czyszczeniu VNT i rowniez wyje - 1dna mocniej inna ciszej...ale jak się okopci to ucichnie :) takze spoko luz...

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się, że jednak nie będzie OK. To, że w logach turbo pompuje wartość zadaną wcale nie oznacza, że działa sprawnie. Gwizdanie turbo powietrzem to nie problem bo i moje po czyszczeniu gwizda powietrzem czego wcześniej nie robiło wcale - nawet nie słyszałem, że mam turbo a pompowało prawidłowo. Gwizdać zaczęło jak przeładowywało - dźwięk szedł jak z karetki pogotowia - nawet się oglądałem czy takowa mnie nie wyprzedza :)

Teraz turbo pompuje jak powinno ale miało luz wzdłużny na wałku po czyszczeniu i efekt jest taki, że żyga olejem w dolot i to dość sporo - około 0,5 litra na 1000 km. Tylko czekać aż walnie olej w dolot lub się rozleci. Widziałem też turbo, którego kolega z forum Golfa pokazał na youtube - wirnik latał jak żyd po pustym sklepie - haha - o ten filmik właśnie chodzi :

normalnie fachowcy ją regenerowali :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...