Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Przy jakim przebiegu wymienić olej w dyferencjale w quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie.

Przy jakim przebiegu wymienić olej w dyferencjale, skrzyni biegów i na jaki ?

W audi b6 quattro.

Przebieg 200 tyś. skrzynia 6 biegowa, silnik AVF 131 KM

Opublikowano

Witam

ASO twierdzi, że nie ma potrzeby wymiany oleju w skrzyni i dyferencjale.

Osobiście uważam inaczej. W poprzednim A4 wymieniałem olej przy 220 tys.

poszukaj na forum był te temat już poruszany

_________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

ja wymienilem olej w dyferencjale przy 145tysiacach ;) Wymienic napewno nie zaszkodzi ;)

Opublikowano

Odgrzewam kotleta :hi:

Jaki ma być ten olej do dyfra??? 75w90 fulsynetic MOTULa będize dobry? Może od razu w skrzyni bym wymienił ale czy może iść ten sam MOTUL? Ile wchodzi do dyfra a ile do skrzyni manualnej 6-o biegowej?

Opublikowano

Ok przyjmijmy że ten MOTUL będzie ok. Wyczytałem że do mostu wchodzi coś ok 1L. ale ile wchodzi do skrzyni manual w quattro???

Opublikowano

W katalogu Motula odnośnie AVF quattro jest napisane że do skrzyni 6 biegowej Motul Gear 300 75W90 3,5 litra a do dyfra piszą VW Group axle oil. Part No. G 052145 1,9 litra. Dane z www.motul.auto.pl

Ja zmieniałem w skrzyni na Motula przy 120tys,weszło 3 litry,a przy 140tys zmieniłem w dyfrze-kupiłem ori w ASO,weszło 1,6 litra. :good::no:

Opublikowano

ma miec norme GL4+ lub GL5

Opublikowano

Jestem dwa dni po wymianie oleju w skrzyni i tylnym moście. Auto ma 123 tysiące km przejechane. Jeśli ktoś się waha czy wymieniać to moim zdaniem bezwzględnie tak :) Co prawda zlany stary olej nie był jakoś szczególnie brudny ale na nowym gałka chodzi wyraźnie lżej. Ja wybrałem Castrol Syntrans Transaxle 75W90 ponieważ spełnia normę GL4+ i ma aprobatę VW. Myślę, że większość olejów przekładniowych 75W90 znanych firm (Motul, Valvoline, Liqui Moly) będzie dobra. W moim przypadku do manualnej skrzyni 6-biegowej weszło ok 3,3l a do mostu ok 1,6l.

Opublikowano (edytowane)

Ja posiadam wersję USA i u mnie nie widać korka wlewowego w tylnym dyferencjale, znając życie jest na górze. może miał ktoś do czynienia z czymś takim. Posiadam również automat i nie wiem czy w skrzyni rozdzielczej jest olej z automatu, czy tam również trzeba go wymieniać. Jak trzeba, to czy idzie tam taki sam jak w tylny dyfer ?? 

Edytowane przez k830713

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...