Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Silnik zaczął klekotać i przerywać.


Świru25

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym powitać wszystkich użytkowników FORUM technicznego AUDI i wszystkich posiadaczy tych pięknych aut!!!!

A teraz do problemu. Otóż moja A4 1.9TDI AVG 110KM zaczęła głośno chodzić wręcz klekotać oraz szarpać przy powolnym przyspieszaniu w przedziałach obrotowych 1700 - 2300/min. Przedstawiając historie z autem wygląda to następująco: kupiłem ją 4 miesiące temu z przebiegiem 240.000km i od razu wymieniłem kompletny rozrząd oraz olej. Co do oleju poprzedni właściciel mówił że zalewał Castrol Edge 0W40 i na kartce było tak napisane – więc by było tak samo wlałem Castrola 0W40. Wszystko było OK pięknie bezproblemowo do wczoraj (auto ma teraz 248.500km) – otóż zgasiłem samochód pod sklepem i przy zapaleniu coś mocno zaklekotało i od razu mnie to zaniepokoiło. I zaczęło się. Z chwili na chwile silnik w Audi zaczął dużo głośniej pracować wręcz klekotać jak szalony czy to jest na postoju czy w jeździe. Czuję się jakbym przesiadł się ze swojego TDI do starego ciągnika rolniczego;-((( Ale to nie koniec, bo w momencie przyspieszania w zakresie 1700-2200 obrotów samochód przerywa i prawie wcale nie przyspiesza! Później jak powinna włączyć się turbina też nie czuć tego momentu tak jak było do tej pory. Po prostu z minuty na minute to jest nie ten samochód! Nie jedzie a chodzi jak traktor!

Macie, moi Drodzy forumowicze jakieś wskazówki co mogło się stać? Troche jestem podłamany, bo wszystko było pięknie i się nagle skończyło…….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeskoczyl rozrzad,badz regulator kata wtrysku padl.Nie pali sie kontrolka swiec? w kompie pewnie blad 550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika ale bardzo nie wiedział co powiedzieć. Posłuchał i mówi że to turbina (w co naprawde nie wierzę) albo jakaś "szklanka" się zawiesiła... Chciał podłączyć komputer ale nie mógł się połączyć i na tym sprawa stanęła. A co do przeskoczenia rozrządu, to kurcze wątpię w to, żeby tak się stało po 4.000km od wymiany.... :no:[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 22:41_________________________________________________Kontrolka świec normalnie gaśnie po zapaleniu i później nie zapala się, tu akurat jest wszystko dobrze. Kolego a jak wygląda z tym regulatorem kąta wtrysku? Możesz coś więcej napisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź to Pana, który wymieniał CI rozrząd i niech szuka co zj... Może pasek przeskoczył faktycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeskoczył rozrzad albo opiłki w pompie wtryskowej ew. reg kąta wtrysku.

podepnij VAG-a zrób logi biegu jałowego szczególnie grupy 004 i BS004 i sprawdz błedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój avg też tak mnie zaskoczył,jeździł 6 lat bezawaryjnie pod nogą teścia a mi po 2 misiącach zaczął głośno klekotac,zdjęliśmy głowicę i jakie było zdziwienie malutki kawałek zaworu się ukruszył i zdewastował głowicę i tłok.efekt wymiana silnika na drugi+od początku w drugim silniku na cacy zrobienie głowicy+wszędzie gdzie możliwe nowe uszczelki+zrobienie sprzęgła i turbo przy okazji+robota=7,5tys zł poszło z mojej kieszeni:-) ale może u Ciebie nie będzie tragedii.jedno z tego dobre że teraz mam zdrowe serducho w moim b5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie lepiej bylo ta kase wlozyc w ten pierwszy silnik a, nie kupywac drugi i w niego ladowac ?

tak to zrozumialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie lepiej bylo ta kase wlozyc w ten pierwszy silnik a, nie kupywac drugi i w niego ladowac ?

tak to zrozumialem

z drugiego silnika nie było co zbierać tak go pociął ten opiłek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i odświeżam temat.

Otóż jestem właśnie po wizycie u mechanika i stwierdził, że problem jest w pompie paliwa. Nie mógł połączyć się VAGIEM tylko jakimś CDIF i stwierdził, że dawka paliwa jest nie taka jak być powinna i trzeba regenerować pompe paliwa.

Dużo czytałem na forum na te tematy i czy to jest problem z tym "nastawnikiem pompy"?

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i podpowiedź.[br]Dopisany: 03 Luty 2012, 10:12_________________________________________________Chciałbym jeszcze dopytać jednej sprawy, która mnie zastanawia - czy przy takim problemie z pompą paliwa będzie w niej coś stukać, pukać, klekotać?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, masz racje. chodzi oczywiście o pompe wtryskową. ale za bardzo nic mi nie pomogłeś....

stukac nic nie będzie, to nie radziecka pompa z czołgu. Jeśli pompa do regeneracji to portfel zaboli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie z uśmiechniętą buzią :) Otóż dzisiaj rano AUDI nie chciał wcale zapalić, po dłuższym kręceniu siadł akumulator, więc co....wyjmuje akumulator, 5 godzin ładowania w domu, zakład AUDI pali pięknie i jakby klekot zanikł :> :>:> Jedynie może delikatnie jakby zawór stukał, ale bardziej jakby może jakieś łożysko... Ale jakby najgorsze minęło. To co jest teraz to jest naprawdę dobrze. Jestem dobrej myśli, może to jakieś łożysko, ociepli się posłucham i sam może coś zdiagnozuje.... Czyżby błędy się pokasowały po odłączeniu akumulatora i wszystko wróciło do normy?? Ciekaw jestem co będzie jutro rano, bo na dworzu -15 a ja muszę na 6.00 jechać do pracy. Wieczorem coś napisze. 3majcie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...