eVoG 0 Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Niestety już drugi raz muszę wymienić skrzynię biegów w moim A4 AHU. Standardowo zamontowana była w nim skrzynia DHL, rok temu wymieniłem na DHE albo DHF (nie pamiętam ). Właśnie zespsułem i tą skrzynię i teraz szukam nowej. Wg strony http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html do mojego auta pasują skrzynie CPC, DHL, DVS i EAB. Jednak miałem wpuszczonego virusa i atko lepiej się zbiera niż std. 90KM. Czy w tym przypadku mogę wymienić inną z modelu 110KM lub 130KM? Czy inne skrzynie będą pasować? Czy można założyć do mojego auta 6-biegową skrzynię? Tutaj znalazłem jeszcze informacje o przełożeniach: http://www.dieselschrauber.de/GKB.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
marecki_78 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Niestety już drugi raz muszę wymienić skrzynię biegów w moim A4 AHU. Standardowo zamontowana była w nim skrzynia DHL, rok temu wymieniłem na DHE albo DHF (nie pamiętam ). Właśnie zespsułem i tą skrzynię i teraz szukam nowej. Wg strony http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html do mojego auta pasują skrzynie CPC, DHL, DVS i EAB. Jednak miałem wpuszczonego virusa i atko lepiej się zbiera niż std. 90KM. Czy w tym przypadku mogę wymienić inną z modelu 110KM lub 130KM? Czy inne skrzynie będą pasować? Czy można założyć do mojego auta 6-biegową skrzynię? Tutaj znalazłem jeszcze informacje o przełożeniach: http://www.dieselschrauber.de/GKB.html Podejdzie ci dużo skrzyni: np EEN, DUK, GFL, DMV. Ogólnie wszystko od motorów 90 - 115 konnych (od 130 nie bierz raczej ze względu na przełożenia - ale też będzie pasować). Ja kupiłem GFL z miesięczną gwarancją(od silnika AVB) za 420zł z wysyłką ;-) - przy okazji zmieniłem sprzęgło bo podobno przez to mi skrzynie padały.... Pomyśl czy tego nie zrobić - sprzęgło do AHU SACHS(jak nie masz dwumasa) to koszt 620zł.. Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
eVoG 0 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Dzięki za odpowiedź, a sprzęgło też będzie wymieniane przy okazji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aju 3 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 weź ze 130ki np FHN będziesz na trasie zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
eVoG 0 Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Kupiłem skrzynię EEN na szrocie. W podanym w pierwszym poście linku widzę że Moje stare skrzynie (DHL i DHF) różnią się z nowym (EEN) jednym wymiarem: Durchm. Kupplungsscheibe in mm czyli chyba średnica tarczy sprzęgła - różni się o12mm. dla DHL i DHF jest 228m, a dla EEN 240mm. marecki_78 pisał, że ta skrzynia będzie pasować, ale czy na pewno? Bo jeżeli nie, to mogę skrzynię oddać i znaleźć gdzieś inną. I jeszcze jedno pytanie, przy pierwszej wymianie mechanik mówił mi coś że niektóre z tych skrzyń różnią się flanszami pod przeguby, tylko że nie pamiętam jakie w starych skrzyniach były flansze. A na kanał nie za bardzo mogę wjechać aktualnie żeby sprawdzić. Nie kojarzy ktoś czegoś z tymi flanszami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalik 2 Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 EEN pasuje na 100% bez żadnych przeróbek. Początek produkcji sierpień 1998r. EEN jest pod sprzęgło 228mm. Mniejsze flansze są w skrzyniach od B6 choć podobno nie w każdych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eVoG 0 Posted February 1, 2012 Author Share Posted February 1, 2012 Dzisiaj skrzynia założona i pasuje 100% bez żadnych przeróbek jak to pisał kaliko44. Powiem jeszcze że w skrzyni EEN na 5 biegu przy 100km/h mam 2tys obrotów, a w skrzyni DHF było ok. 2.2tys. Dodatkowo założone sprzęgło SACHS 3000722002. Wszystko śmiga edit. Patrze wg tabelki przełożenia są te same dla DHF i EEN ale jednak ta różnica obrotów jest, nie wiem dlaczego. Chociaż w tej tabelce dla EEN pokazuje śr. sprzęgła 240 co nie jest prawdą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maudi 0 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 czy to 228 czy 240 dla skrzyni wielkiej różnicy raczej nie ma ważne żeby ilość zębów w tarczy się zgadzała z ilością na wałku sprzęgłowym, a docisk pasował do koła zamachowego. Też się zastanawiałem dlaczego przy tych samych przełożeniach skrzynie maja inne oznaczenia, różnią się właśnie tylko sprzęgłem (czasem jeszcze obudową przystosowaną do linek procon-ten), przypuszczam ze EEN lub DFH oznacza na linii montażowej tą samą skrzynie lecz z różnymi sprzęgłami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalik 2 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 czy to 228 czy 240 dla skrzyni wielkiej różnicy raczej nie ma ważne żeby ilość zębów w tarczy się zgadzała z ilością na wałku sprzęgłowym, a docisk pasował do koła zamachowego. Też się zastanawiałem dlaczego przy tych samych przełożeniach skrzynie maja inne oznaczenia, różnią się właśnie tylko sprzęgłem (czasem jeszcze obudową przystosowaną do linek procon-ten), przypuszczam ze EEN lub DFH oznacza na linii montażowej tą samą skrzynie lecz z różnymi sprzęgłami... Jeżeli już to nie DFH a DHF. Skrzynia DHF była produkowana od lipca 1996r do sierpnia 1998, a skrzynia EEN dopiero od sierpnia 1998r. Więc jest jej następcą. Co w procesie technologicznym zostało zmienione, tego nie wiem. Obie są pod sprzęgło 228mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maudi 0 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Chodziło mi o DHF oczywiście (literówka), napisz mi w takim razie co oznacza pojecie, że skrzynia była produkowana pod sprzęgło 228? i czy rzeczywiście w tej tabeli są błędy http://www.dieselschrauber.de/GKB.html bo w niej jedna skrzynia jest na sprzęgło 228 a druga 240. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASATO 2 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 w EEN podobno da radę zmieścić sprzęgło 240mm bo flansza jest większej średnicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalik 2 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Chodziło mi o DHF oczywiście (literówka), napisz mi w takim razie co oznacza pojecie, że skrzynia była produkowana pod sprzęgło 228? i czy rzeczywiście w tej tabeli są błędy http://www.dieselschrauber.de/GKB.html bo w niej jedna skrzynia jest na sprzęgło 228 a druga 240. W zestawieniu skrzyń manualnych w B5, które ja mam, jest podane przez jakie sprzęgło obsługiwana jest dana skrzynia. W dieslach tylko skrzynia DUK ma podane sprzęgło 240mm, a skrzynie DUK były montowane w silnikach o mocy 85kW - 115kM. Z czego wynikają te różnice nie mam pojęcia. Może na moim zestawianiu jest błąd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maudi 0 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Wygląda że w obu zestawieniach są różnice, niemniej jednak czy to 228 czy 240 wg mnie nie ma znaczenia dla skrzyni, obudowy skrzyni wielkością na pewno są takie same i wejdzie do każdej sprzęgło 240. Może udostępnisz publicznie swoje zestawienie, wielu ludzi dobiera sobie skrzynie właśnie z tej tabelki http://www.dieselschrauber.de/GKB.html i jeśli jest tam więcej błędów łatwiej może je będzie wyłapać...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalik 2 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Wygląda że w obu zestawieniach są różnice, niemniej jednak czy to 228 czy 240 wg mnie nie ma znaczenia dla skrzyni, obudowy skrzyni wielkością na pewno są takie same i wejdzie do każdej sprzęgło 240. Może udostępnisz publicznie swoje zestawienie, wielu ludzi dobiera sobie skrzynie właśnie z tej tabelki http://www.dieselschrauber.de/GKB.html i jeśli jest tam więcej błędów łatwiej może je będzie wyłapać...? Bardzo chętnie. Gear.pdf - 67 KB Link to comment Share on other sites More sharing options...
aju 3 Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 W dieslach tylko skrzynia DUK ma podane sprzęgło 240mm w Q to tak... ale czy wtedy ta skrzynia to duk? jeśli ośka też ma skrzynię duk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Were9 0 Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Witam. Wymieniam właśnie skrzynie, miałem DHL i zastanawiam sie nad kupnem EEN - czy podejdzie bez problemu i nie bedzie miała znaczenia na osiągi autka ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
athek 0 Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Pozwolicie że odgrzeję kotleta.. co będzie jak włożę do AHU skrzynię od 130 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlody1206 0 Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Ja kolego mam u siebie w AHU założoną skrzynię od 130 KM i powiem Ci, że na trasie bardzo fajnie bo małe spalanie, ale jak jedziesz z kompletem pasażerów i bagażem to co większa górka - redukcja. Trochę męczące. Autko juz kupiłem z tą skrzynią, ale teraz szykuję się do wymiany (najpierw padło synchro 3-ki potem 5-tki, a 3 dni temu mechanizm różnicowy padł). Też szykuję się na EEN w mojej okolicy jest dość nie drogo do dostania sztuka :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
athek 0 Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 zdecydowałem się jednak na skrzynię DUK od 115.. najlepszy kompromis Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlody1206 0 Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 No moja padła więc wstawiłem EEN bodajże od 110 KM :-) Autko lepiej się zbiera i jakby miało ciut więcej mocy - zapewne sprawa przełożeń :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now