Raven1209 Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 U mnie pół roku auto stało bez aku i nic się nie rozkodowało ani radio, ani alarm. Żadnych problemów. Sam też ładowałem na aucie nawet napięciem końcowym 16,2V i też nic nie skopciło więc nie ma co tak przesadzać z ostrożnością.
magician7 Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Czy podłączając zasilacz 12V 2,5 A pod gniazdo zapalniczki mogę spokojnie wyjąć akumulator bez narażania się na rozkodowanie komputera i radia? Czy zasilanie podane w ten sposób podtrzyma prądowo instalację elektryczną? Odnośnie ładowania akumulatora w samochodzie podpiętego pod instalację elektryczną samochodu to w instrukcji do A4 B7 pisze, że można ładować napięciem jedynie do 16 V, wyższe napięcie może uszkodzić elektronikę pojazdu- tak jak stało to się w mym przypadku-górne napięcie ładowania 16,4 V.Na ten temat wypowiadał się jeden z kolegów na Forum twierdząc, iż diody zabezpieczające komputer są na 16V.
pila24 Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 (edytowane) 2 godziny temu, magician7 napisał: Czy podłączając zasilacz 12V 2,5 A pod gniazdo zapalniczki mogę spokojnie wyjąć akumulator bez narażania się na rozkodowanie komputera i radia? Czy zasilanie podane w ten sposób podtrzyma prądowo instalację elektryczną? Odnośnie ładowania akumulatora w samochodzie podpiętego pod instalację elektryczną samochodu to w instrukcji do A4 B7 pisze, że można ładować napięciem jedynie do 16 V, wyższe napięcie może uszkodzić elektronikę pojazdu- tak jak stało to się w mym przypadku-górne napięcie ładowania 16,4 V.Na ten temat wypowiadał się jeden z kolegów na Forum twierdząc, iż diody zabezpieczające komputer są na 16V. Jedynie co się rozkoduje to piloty,zakodowanie ich to 30 sekund bez żadnego komputera. Ładowanie zwykłym prostownikiem bez odłączania aku z instalacji auta to głupota,jak chcesz ładować bez odłączania to ładowarką z mikroprocesorem która ładuje napięciem nie wyższym niż 14,7V Wyższe napięcie tj. 16,4V spowoduje wysycenie elektrolitu w akumulatorach(co jest pożądane ale nie jak aku jest w aucie)-opary osadzą się na karoserii i ją uszkadzą. Moze udzkodzić elektronikę w aucie,w przypadku aku bezobsługowego może spowodować niewielki ubytek wody z elektrolitu który dla tego typu akumulatorów jest dużym problemem-nie uzupełnisz ubytku. Edytowane 13 Lutego 2020 przez pila24
magician7 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Witam . Posiadam: AUDI A4B7 1,9 TDI 2006 R Vin - WAUZZZ8E46A284637 Alternator -BOSCH - 06F 903 023J 14V regul. napięcia- Kod Handlowy - BR14-HO Nr OEM -F 00M 145 397 14 V Z powodu instalacji w w/w samochodzie akumulatora AGM poszukuję regulatora napięcia do w/w Alternatora o napięciu ładowania od 14,4 do 14,7 V najlepiej OEM BOSCH. Proszę serdecznie o odpowiedź- czy w ogóle taki regulator jest do zdobycia a jeśli tak, to jaki Nr OEM posiada.
Akumulator_23 Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 Trochę wiedzy w pigułce, bo nie każdy wie, że nieświadomie skraca żywotność akumulatora. Pomyślałem, że przyda się taka dawka wiedzy dla przypomnienia. Jak podłączyć, odłączyć i sprawdzić akumulator? Prawidłowe odłączanie akumulatora Prawidłowa kolejność podłączania akumulatora Sprawdzanie sprawności akumulatora
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się