Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BBK] Migająca kontrolka hamulca ręcznego przy zapalaniu


zwierzakfm

Rekomendowane odpowiedzi

Odkad zrobilo sie zimno (czyli jakies dwa miesiace) jak rano odpalam eSke to czesto (nie zawsze) miga mi kontrolka hamulca recznego (ktory zawsze mam zacignaiety) przez moze 5 sek. VAG nie wyrzuca zadnych bledow. zrobilem taki test, ze przed odpaleniem auta zwalnialem reczny i nie naciskalem pedalu hamulca. przez jakis czas bylo OK az niedawno znow mi mignela ktoregos ranka (reczny nie zaciagniety i nie nacisniety pedal hamulca). bylo wtedy tak kilka stopni ponizej zera.

dodam, ze po calym dniu pracy po poludniu jak odpalam auto to nie mam takiego problemu, zawsze po zimnej nocy.

jeszcze jedno, kilka razy zdarzylo mi sie jak szybko ruszalem ze skrzyzowania, ze tez ta sama kontrolka zaczela mi migac i rowniez duzy napis na FIS'sie "BRAKES" ale po kilku sekundach przestalo (rowniez brak bledow na VAG'u).

czy te problemy sa powiazane ze soba czy moze sa to dwie osobne sprawy?

z gory dzieki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale auto zapala w miare dobrze (tzn. jest taka sekundowa przerwa miedzy przekreceniem kluczyka a kreceniem rozrusznika). poza tym chyba bylyby jakies bledy na VAG'u czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale auto zapala w miare dobrze (tzn. jest taka sekundowa przerwa miedzy przekreceniem kluczyka a kreceniem rozrusznika). poza tym chyba bylyby jakies bledy na VAG'u czy nie?

nie-Łukasz, przy słabym Aku tak się dzieje zawsze-pojeździsz trochę,zgasisz auto i już będzie dobrze-mam tak samo, odkąd częściej używam VW, co do skrzyżowania-przestań się ścigać , to i płyn pozostanie na swoim miejscu, a nie siła cofa go na tył zbiorniczka i czujnik wali po oczach :wink4: sprawdz czujnik w zbiorniczku i poziom-miałem tak na zakrętach :wink4:

ale te objawy zawsze występują z napisem "Breake" na FISie, co do kontrolki ręcznego-może czujnik :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem wcześniej tego problemu bo mam roczny aku ale ostatnio po odpaleniu trzech autek z mojego aku też tak się zaczęło dziać. Musiałbym doładować ale za dużo robierania w taki mróz. Też mam tylko wtedy kiedy postoi przez noc a dzisiaj nad ranem pokazało mi na termometrze -22 :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo akku, albo w rozruszniku kończa sie szczotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady, tak ja mowicie pewnie aku, bo zaczelo sie tak dziac odkad zrobilo sie zimno. aku wyglada na oryginalny, wiec pewnie konczy powoli swoj zywot. pewnie przed nastepna zima go wymienie.

co do skrzyżowania-przestań się ścigać , to i płyn pozostanie na swoim miejscu, a nie siła cofa go na tył zbiorniczka i czujnik wali po oczach :wink4: sprawdz czujnik w zbiorniczku i poziom-miałem tak na zakrętach :wink4:

ale te objawy zawsze występują z napisem "Breake" na FISie, co do kontrolki ręcznego-może czujnik :mysli:

domjenick ja sie nie scigam tylko wciskam w przerwy miedzy samochodami gdzie 1.9TDi bym sie nie odwazyl :wink4:

sprawdzilem poziomy plynu hamulcowego i jest przy MIN, poza tym zerknalem w papiery i ostatni raz plyn hamulcowy byl wymieniany w 2007 !!! :shocked: wiec wymienie plyn, sprawdze czujnik i zobacze czy objawy ustapia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn zapodaj Ate Typ200 albo BlueRacing

ze sprzęgła tez trzeba zlać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku z komunikatem BRAKES pomogło uzupełnienie płynu.

Pomimo że ilość płynu była w niormie pomiędzy min-max,

Pomimo że nie wywalało błędów na zakrętach.

Błąd zapalał sie tylko na ciepłym silniku - nigdy przy pierwszym rozruchu rano. (nawet przy zimnej temp).

Uwaga jak dolałem płynu i sprawdziłem odrazu to błąd wywaliło. po odczekaniu juz nie

Płynu dolałem na poziom max i od tygodnia nie zapala sie.

Choć aku podejrzewałem bo ma kiepski start - ale na ciepłym?! na zimnym pali ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim B5 AFN też przy pierwszym porannym rozruchu przy mrozach zapala się kontrolka ręcznego i ze dwa lub trzy razy sygnał "bip" jak przy rezerwie paliwa, potem wszystko ok, i kolejne odpalania są już bez tych zjawisk. Czy to objaw niskiego stanu płynu hamulcowego czy słaby aku.? Jeżeli okazała by się wina zbyt niskiego poziomu płynu, to jakiego dolać? nie wiem co tam jest, bo sam jeszcze nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...