Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Czasy wtrysków, błędy w Vag, cięzkie odpalanie na zimnym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich z Forum A4, cieszę się że mogę w końcu z niego skorzystać ale nie cieszę się z mojego problemu :wallbash:

Tak jak wspomniałem ciężko odpala na zimnym, przewertowałem i zrozumiałem że problem tkwi w samym zasilaniu auta. Objaw:

- rano długo kręcić trzeba, odpala tak jakby każdy cylinder po kolei (na lpg niema problemu) - stało się tak z czasem choć auto kupiłem nie dawno. Instalacja jest jaka jest wiem że nie najlepsza (ESGI 2 + Valteki czerwone). Po odpaleniu czuć mocno benzynę w spalinach i na samym biegu jałowym też - auto w ogóle dużo pali PB.

Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale czyżby wtryski zalewały auto przy odpalaniu na zimnym? (ciepły od strzała)

Ale do sedna jakie powinny być czasy wtrysków dla tego silnika? u mnie jak się podpiąłem pod sterownik lpg pokazało 7.5 ms dla PB o ile dobrze kojarzę. Druga sprawa da sie jakoś ustawić ECU silnika do stanu fabrycznego? Bo nie wiem czy czasem mapa się nie rozjechała, proszę o opinie i porady bo auto stoi i mnie denerwuje zamiast jeździć.

Dysponuje VAG'iem i programem do gazu ESGI v4, V3.3.

Dodam że sterownik gazu wyświetla "błąd z zasilaniem" od czego to?

Vag problem z lambdami ze za ubogo. Lambdy sprawne.

Kody błędów VAG'a to :

00537 i 00554 po skasowaniu jakiś czas spokój.

Opublikowano

Masz za ubogo na gazie i ecu wprowadza korekty na plus ale że nie może ingerować w sterownik lpg to gdy odpalasz na pb, wydłuża czasy i zalewa gdyż jeszcze nie wie że pracuje na benzynie.

Czas wtrysku lpg na jałowych powinien być w granicach 3,5 ms.

Waltek nie jest tak szybkim elektrozaworkiem i pewnie już jest rozkalibrowany.

Co do resetu ecu, skasuj błędy, wtedy wyzerujesz korekty i zrób ze 100km na pb (lpg nie używać w tym czasie) a ecu zaadoptuje się do nowych warunków i czasy wtrysku wrócą do normy.

Opublikowano

Czyli wystarczy pojeździć na PB ? a co z mapą wtrysku potem ja od nowa adaptować?

Opublikowano

Czyli wystarczy pojeździć na PB ? a co z mapą wtrysku potem ja od nowa adaptować?

Napisałem ci wyżej co trzeba zrobić aby zresetować i zaadoptować ecu pb.

Jeśli pojeździsz na pb to ecu się zaadoptuje, oczywiście jeśli wszystko jest sprawne.

Co do map to nie ma to znaczenia gdyż one się ciągle zmieniają w zależności od panujących obecnie warunków obciążenia.

Opublikowano

Mam teraz chwile to odpisze, rzeczywiście mapa gazu za uboga i daleko było od benzyny, ale jechała do 4.5 tys ochoczo potem już mniej (na benzynie ok ), pojeździłem na PB z 150 km i podpinka pod kompa i ustawienie, mapa gazu zrobiona. Silnik odpala normalnie.

ALE.. mam duże spadki ciśnienia na reduktorze i chyba te Valtek'i wtryski nie wyrabiają bo czasem przerywa. przedtem było mniej tego, na ciepłym jest lepiej ale nie wiem czym to idzie. Na początek wymienia filtry gazu i podkręcę ciśnienie na reduktorze to coś da?

Mam ochotę wywalić te Valteki i założyć MagicJet + reduktor tłokowy MagicJet dobry zestaw ? - do tego na dwóch wężach z kompensacją ponoć mniejsze spadki ciśnienia czyż nie?

Opublikowano

Jak już wymieniać to na coś co jest lepsze bo to co chcesz założyć podejrzewam też nie spełni twoich wymagań. Najpierw dobór odpowiednich dysz (ciekawe jakie masz teraz i może są źle dobrane/rozwiercone), a reduktor magic to już całkowite nieporozumienie. Jak już wymieniać to na reduktor ac r01 i hany albo zostać przy tym co masz tylko odpowiednio ustawić.

Zapisz sobie ustawienia i zrób nową kalibrację i daj screen z ustawień.

Opublikowano

Reduktor jaki mam to Stefanelli BIG GEO z tego co wytyczałem to jest do 350KM ?

A co do tego reduktora to w sumie masz racje tak rzuciłem bo ktoś mi tak polecił a potem jak mi napisałeś to poczytałem i rzeczywiście. Sekwencja ma przejechane niecałe 15 tys. km i ma niecały rok, poprzedni właściciel nie był na przeglądzie obowiązkowym i stracił gwarancje, mało tego nie był na żadnym przeglądzie wic i filtrów też nie zmieniał :/

Brat mi podsunał pomysł by obecnie da na 2óch weżach + 2 filtry + kompensacja dwóch listw było by lepiej bo teraz mam bez kompensacji, na jednym wżu z 1 filtrem czaja bibułkowy.

Czy te Valteki powinny byc ustawione pionowo ? bo z prawej strony silnika są tak jakby na płasko.

Wybaczcie za zdjcia ale było - 18'C i robiłem zdjecia ekranu fonem, dzisiaj dam screeny bo juz cieplej i rece nie beda sie przymarzały do touchpada :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2b187652f1bb6d9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95e4fe65796edff6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/166fa58dfade6b0d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c87b58e72888a5eb.html

Opublikowano

Jakby to napisać...: !!!VALTEKI OUT!!! Albo jak Cię kasa trzyma to czyszczenie bądź wymiana...

Klepią jakbyś miał diesla pod maską i silnik faluje na wolnych obrotach?

Miałem podobne problemy - zasyfiło je do tego stopnia że silnik nie mógł wolnych obrotów utrzymać- gwarancja na szczęście istnieje więc nic mnie to nie kosztowało... :gwizdanie:

Sondy Lambda na gazie wywalały błędy a na PB chodziły idealnie :)

Opublikowano

U mnie jak narazie silnik na gazie przejchał niecałe 15tys czyli nie dużo, no a co do lambdy to tak na LPG wyrzucał mi ich błąd a na PB nie.

Co do Valteków tak troche klepią ale u mnie narazie nie głośno, bede czyścił i wymieniał filtry ale zastanawiam sie na Magic Jet bo narazie cieżko z $$$$

Opublikowano

Ja zrobiłem na Valtekach ok. 20 tysi i praktycznie sie wysypały :blink:

Po ok 15 tysiach zaczęło wywalać pierwsze błędy ale zwaliłem na Lambdy... :wallbash:

Potem kumpel sprawdził sondy VAGiem i okazało się że na PB chodzi miodzio a na gazie jedna wogóle dostawała szału :disgust:

Po wymianie Valteków (na Valteki :wallbash: z racji gwarancji) jak ręką odjął! A dochodziło już do tego że komp silnika się przestawił i na benie też zaczęły delikatnie falować obroty w granicach 660-720 obr/min. Po przejechaniu może 15 km na nowych wtryskach ustąpiły wszystkie problemy!

A ile mnie to nerwów kosztowało to już moje :disgust: (gazownik twierdził z uporem maniaka że to lambdy! :wallbash: )

Opublikowano

No a widzisz samo kupno nowych Valteków to nie duży kosz ale zawsze trzeba wydac, narazie zobacze co i jak bo myśle ze wtryski wystarczy wyczyscic i ten gaz ustawic.

Podczas jazdy mapa benzyny ma sie zmieniac?

Opublikowano

A jak ustawic optymalną mape pod gaz?

EDIT:

chłopaki rzućcie okiem co nie tak

46d0d51ee039591em.png

50456955cbe97c9em.png

Opublikowano

Jak chcesz tanio, to wtryski REG FAST. O klasę lepsze od VALTEKA, nie trzeba kalibrować i dużo dokładniejsze i żywotniejsze.

Reduktor jak wcześniej pisano: AC 01 i powinno to jeździć.

Oszczędności niestety są drogie i w dłuższej perspektywie taniej będzie zainwestować teraz kilka miedziaków w te graty, niż bujać się z nissprawnym autem.

Opublikowano

Bo w sumie auto na gazie teraz nie jeździ za super jako dupowóz tak ale jako oczko w głowie nie. Najpierw ogarne filtry, skalibruje wtryski zrobie remap i dam znac, jak cos to bede wymianiał tak jak kolega mówi. Gdybym ja zakładał gaz było by lepiej a auto kupione z gazem od tzw. "papraków" w tym tez użytkownik był winien.

A co z tymi mapami? co załączyłem.

Opublikowano

Regulowanie map na tych VALTEKACH nie ma sensu, bo one nie maja powtarzalnego wydatku.

Dopóki nie zmienisz wtryskiwaczy, to regulacja niewiele da.

Opublikowano

Narazie regulujemy Valteki bo były różnice w skokach wtryski wyglądają na zdrowe, powiedzcie jaki parownik Tu wrzucić ? bo wymienię nie mam żadnego stefanelli tylko jakiś mały esgi :/ Zavoli zeta s czy może scorpion st ? ten ac 01 sobie daruje.

Dysze w tej instalacji mam 1.8 za mało co nie? gdy rozwierce np. na 2.4 to do to jakiś efekt?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...