Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Zamarzanie skrzyni biegów lub wybieraka / automat


iktorn_s

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam nietypowy problem. Wczoraj podczas silnych mrozów autko stalo na dworzu jak byłem w pracy. Po pracy odpala silnik, wciskam hamulec i chce wybrać bieg drive ale...wybierak/lewarek ani drgnie :wallbash: . Wiec sie przestraszyłem i nie wiedziałem co sie stało ( Zostawiłem asucie na chodzi i kloege aby go pilnował i pojechałem na chate po kompa i VAGA. Szukam błedów w silniki i skrzyni automatycznej ale błedów brak. Mysle ci sie stało ?? :kwasny: chwytam jeszcze raz za dzwignie i ku mojemu zaskoczeniu lewarek działał jakby sie nic nie stało. :blink: Dzis rano chciałem pojechac do pracy wchodze do garażu, odpalam auto i?? ta sama sytuacja cvo wczoraja pod praca... nie moge właczyc biegu. Znowu komputer i błedów brak. Poczekałem jak autko nagrzało sie do 90 stopni bo w garazu -5 :> i jak juz silnik sie nagrzał to lewarek znowu zaczał działac. Na/ zimnym silniku lewarek nie działał wqiec wnisokuje ze cos mi zamarza. Tylko pytanie co?? olej w skrzyni ?? a jak tak to dlaczego ?? czy moze ten lewarek jakos ?? nie znam sie na automatach wiec wole spytac was moze ktos sie na tym zna

dzieki za kazda podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pomogę Ci ale się przyłączę do tematu bo mam identycznie. Przychodzę rano do auta, temperatura na dworze -5 stopni a ja nie mogę ruszyć drążka zmiany biegów, dodam że mam manualną skrzynię 6 stopniową. Odpaliłęm auto silnik pochodził 5 minut i siłą go jakoś ruszyłem, jednak pozostaje w takiej pozycji gdzie go przesunę. Próbuję jechać, biegi chodzą okropnie ciężko jak w starze. Dopiero po przejechaniu paru kilometrów skrzynia zaczyna chodzić normalnie. Co może być przyczyną, czyżby olej do wymiany? Od czego mam zacząć diagnozę? Skrzynia tak jak pisałem 6 stopniowa manualna, silnik AVF Quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam nietypowy problem. Wczoraj podczas silnych mrozów autko stalo na dworzu jak byłem w pracy. Po pracy odpala silnik, wciskam hamulec i chce wybrać bieg drive ale...wybierak/lewarek ani drgnie :wallbash: . Wiec sie przestraszyłem i nie wiedziałem co sie stało ( Zostawiłem asucie na chodzi i kloege aby go pilnował i pojechałem na chate po kompa i VAGA. Szukam błedów w silniki i skrzyni automatycznej ale błedów brak. Mysle ci sie stało ?? :kwasny: chwytam jeszcze raz za dzwignie i ku mojemu zaskoczeniu lewarek działał jakby sie nic nie stało. :blink: Dzis rano chciałem pojechac do pracy wchodze do garażu, odpalam auto i?? ta sama sytuacja cvo wczoraja pod praca... nie moge właczyc biegu. Znowu komputer i błedów brak. Poczekałem jak autko nagrzało sie do 90 stopni bo w garazu -5 :> i jak juz silnik sie nagrzał to lewarek znowu zaczał działac. Na/ zimnym silniku lewarek nie działał wqiec wnisokuje ze cos mi zamarza. Tylko pytanie co?? olej w skrzyni ?? a jak tak to dlaczego ?? czy moze ten lewarek jakos ?? nie znam sie na automatach wiec wole spytac was moze ktos sie na tym zna

dzieki za kazda podpowiedz

Czy w momencie wystąpienia usterki, po naciśnięciu hamulca gaśnie Ci ikonka buta na obudowie wybieraka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kontynuując wątek a czujesz wyraźnie że odblokowuje się ta blokada bo kontrolka może gasnąć - u mnie jak trzymam rączkę tip-a na P i wciskam hamulec to czuć lekkie drganie jak coś by się odblokowywało , po puszczeniu hamulca to samo i wtedy się blokuje - może tam jest diabeł pogrzebany :) bo nie spotkałem się jeszcze w innych automatach z sytuacją że coś zimą zamarza - zdarzają się problemy z selektorem w oplach ale to wina elektryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 10000 procent to cos zamrza :) robilem test :) postaiwlem auto na mroz i rano znwou ta sama sutyacja :( nastpengo dnia postawilem do garazu i utrzymywałem temp w garazu na plusie :( grzejniki , faelki itp i rano ??? zadnych klopotw wiec cos musi przymarzac ....tylko co ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie czujesz i nie słyszysz żeby w momencie naciśnięcia hamulca odupszczał elektromagnesik przy lewarku to w nim musi leżeć Twój problem, jak jest zimno to z jakiegoś powodu się przywiesza po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odupszczał elektromagnesik przy lewarku

nie wiedziałem jak go nazwać ale o to mi chodziło w moim poprzednim poście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odupszczał elektromagnesik przy lewarku

nie wiedziałem jak go nazwać ale o to mi chodziło w moim poprzednim poście

A ja sprecyzowałem :hi: Kolega niech sprawdzi u siebie czy to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...