Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Bardzo słabo odpala w te mrozy.


bialyy

Rekomendowane odpowiedzi

To nowa plaga na forum klepanie o d*p.e maryni byle nabić posty i móc coś wystawiać na sprzedaż. Powinno być ostrzeżenie z miejsca za takie pisanie o niczym. To samo w wątku o łapaniu temperatury roboczej parę linijek niżej gdzie koleś ni z gruszki wyskakuje z cenami termostatów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ami wcale nie odpalił w poniedziałek było -28 i paliwo zamarzło

Tu jest watek dla Ciebie do poczytania...

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=235493.0

To nowa plaga na forum klepanie o d*p.e maryni byle nabić posty i móc coś wystawiać na sprzedaż. Powinno być ostrzeżenie z miejsca za takie pisanie o niczym.

Dokladnie, zgadzam sie z tym... :good:

Albo do kosza i cofanie... licznika w ilosci postow.

Niedlugo forum bedzie wygladalo jak "pamietnik babuni"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem z a4 awx z 2002roku mam trudnosci z odpaleniem na ok. 10st mrozie musze klika razy krecic potem powoli zalapuje nierowno za ktoryms razem i jest chmura czarnego dymu, byl sprawdzany filtr paliwa, akumulator, rozrusznik, swiece zarowe i wszystko w porzadku, na vagu nic. chcialbym zapytac jak sprawdzic kat synchronizacji wtrysku, oraz czy moze byc jeszcze jakis inny powod? Dodam jeszcze ze tankuje verve, mysle ze jest zimowa, tak przyjnajmniej mowia na stacji, w razie czego dodalem depresatora ale to na niewiele sie zdalo.

pozdrawiam i prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :)

A uzupelnisz wczesniej swoj profil... :cool1:

Mysle ze jak zrobisz logi, to cos wiecej sie wyjasni

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem z a4 awx z 2002roku mam trudnosci z odpaleniem na ok. 10st mrozie musze klika razy krecic potem powoli zalapuje nierowno za ktoryms razem i jest chmura czarnego dymu, byl sprawdzany filtr paliwa, akumulator, rozrusznik, swiece zarowe i wszystko w porzadku, na vagu nic. chcialbym zapytac jak sprawdzic kat synchronizacji wtrysku, oraz czy moze byc jeszcze jakis inny powod? Dodam jeszcze ze tankuje verve, mysle ze jest zimowa, tak przyjnajmniej mowia na stacji, w razie czego dodalem depresatora ale to na niewiele sie zdalo.

pozdrawiam i prosze o pomoc.

Kąt synchronizacji wałka rozrządu... Odpalasz vaga i po kolei wchodzisz: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

Ustaw sobie na 0, odchyłki na 0.6 lub -0.6 też mogą być. Jak to zrobić jest tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawianie_kata_synchronizacji_w_pd_fotostory-t74986.0.html

Tu masz link do działu diagnostyka: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 i http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5141.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ami wcale nie odpalił w poniedziałek było -28 i paliwo zamarzło

bo przy takich mrozach dobrze by było zastosować jakiś dodatek. Ja jestem pierwszą zimę we włoszech i już dostałem pierwszą lekcję. Poza rejonami wysokogórskimi wszędzie indziej sprzedają zwykły ON letni. SKutek jest taki że po paru dniach mrozu połowa aut się rozkracza na środku drogi. Wręcz obowiązkowo trzeba tutaj lać dodatek do diesla bo samo paliwo nie wytrzymuje nawet do -5 stopni. Moja OOOO na szczęście dała się odpalić ale w czasie jazdy zdechła 3 razy. Jakimś cudem się dowlokłem do serwisu więc od razu filtr poszedł na wymianę. dodatm tylko, że temperatury spadły "ledwie" do -16 w nocy...

Jednym słowem dobre paliwo to podstawa a prz mrozach jakie są teraz w PL dobrze byłoby mieć nowy filtr na zimę i dodatek w paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do paliwa ze letnie we wloszech to sie nie zgodze.

2 dni temu temp. rano minus 16 i zapalam po jednym obrocie walu i jakos mi nie zgasl mimo ze mam filtr paliwa juz 2 lata.

wracajac do tematu,to ja odpalam auto bardzo dobrze jak jest minus 10 i wiecej mrozu,odrazu lapie i nie telepie.

jak jest mniej mrozu tak w przedziale minus 10 do zera(0) to kreci kilka razy walem i jak zapali to siwe dymy przez kilka sekund i czkawka.

ciekawe dlaczego :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do paliwa ze letnie we wloszech to sie nie zgodze.

2 dni temu temp. rano minus 16 i zapalam po jednym obrocie walu i jakos mi nie zgasl mimo ze mam filtr paliwa juz 2 lata.

wracajac do tematu,to ja odpalam auto bardzo dobrze jak jest minus 10 i wiecej mrozu,odrazu lapie i nie telepie.

jak jest mniej mrozu tak w przedziale minus 10 do zera(0) to kreci kilka razy walem i jak zapali to siwe dymy przez kilka sekund i czkawka.

ciekawe dlaczego :mysli:

nie musisz się zgadzać. Wiem co sprzedają na stacjach... w większoći wypadków żeby kupić coś lepszego niż letni ON trzeba dobrze poszukać. Ilość aut rozkraczonych na drogach w okolicach turynu mowi sama za siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem z a4 awx z 2002roku mam trudnosci z odpaleniem na ok. 10st mrozie musze klika razy krecic potem powoli zalapuje nierowno za ktoryms razem i jest chmura czarnego dymu, byl sprawdzany filtr paliwa, akumulator, rozrusznik, swiece zarowe i wszystko w porzadku, na vagu nic. chcialbym zapytac jak sprawdzic kat synchronizacji wtrysku, oraz czy moze byc jeszcze jakis inny powod? Dodam jeszcze ze tankuje verve, mysle ze jest zimowa, tak przyjnajmniej mowia na stacji, w razie czego dodalem depresatora ale to na niewiele sie zdalo.

pozdrawiam i prosze o pomoc.

Kąt synchronizacji wałka rozrządu... Odpalasz vaga i po kolei wchodzisz: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

Ustaw sobie na 0, odchyłki na 0.6 lub -0.6 też mogą być. Jak to zrobić jest tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawianie_kata_synchronizacji_w_pd_fotostory-t74986.0.html

Tu masz link do działu diagnostyka: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 i http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5141.0

kiedys mialem +2,8 i startowal od strzala. powyzej wartosci zakresu bledu, ecu blokuje rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasunęło mi się dzisiaj pytanie.

W moim (BKE 85kW) powinny znajdować się świece żarowe 5 volt (zgodnie z katalogiem bosch i beru). Mam wkręcone Bosch 7V. Sprawdzałem kilka dni temu, czy grzeją, bo mi zaczął ciężko odpalać przy -20. Świece grzeją. A pytanie brzmi: czy to, że przy takiej temperaturze muszę jakieś 10 sekund pokręcić rozrusznikiem, może być spowodowane tą różnicą 2V? W okolicach -10 odpala bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasunęło mi się dzisiaj pytanie.

W moim (BKE 85kW) powinny znajdować się świece żarowe 5 volt (zgodnie z katalogiem bosch i beru). Mam wkręcone Bosch 7V. Sprawdzałem kilka dni temu, czy grzeją, bo mi zaczął ciężko odpalać przy -20. Świece grzeją. A pytanie brzmi: czy to, że przy takiej temperaturze muszę jakieś 10 sekund pokręcić rozrusznikiem, może być spowodowane tą różnicą 2V? W okolicach -10 odpala bezproblemowo.

a jak sprawdzales czy grzeja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jak sporo ludzi tutaj, tak samo i ja mam problem z odpalaniem swojej A czwórki. W ciemno postawilem na swiece, pojechalem do sklepu, zkupilem wymienilem i podkusilo mnie zeby sprawdzic stare. Ku zdziwieniu wszystkie grzały znakomicie. Po wymianie swiec, nastepnego dnia rano, zachodze do samochodu i to samo.... trzeba dluuuugo krecic zeby zajarzył. Wziałem miernik i sprawdzałem czy jest napiecie na przewodach... no i nie ma. Jaka moze byc przyczyna braku napiecia? Gdzie szukac usterki? wie ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... przewody zasilajace to sa te ktore zakladamy na swiece? gdzie znajduja sie te wszystkie elementy (czujnik temp, bezpiecznik i przekaznik)?

trzeba poswiecic troche czasu, poczytac forum.

skoro ja mam czas zeby wskazac kierunek wypadaloby poswiecic swoj na uzupelnienie wiadomosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem ciężko odpala w te mrozy trzeba kilka obrotów walu aby zaskoczyl jak już zaskoczy to chwilke kuleje puzniej ok. wymienilem zawór zwrotny filtra paliwa , swieczki (beru) bez zmian nadal ciężko dziś zwiększyłem dawke paliwa rozruchu , oraz zwiększylem czas grzania swiec ,jutro próba zobaczymy efekt lub nie ? :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istotna jest glebokosc osadzenia koncowki grzejnej w komorze spalania. musi w niej wystawac w odpowiednim stopniu. jezeli bedzie wystawac za bardzo moga sie pocalowac z tlokiem. jezeli za malo koncowka grzejna nie bedzie wyeksponowana na strumien paliwa z wtryskiwacza.

swiece roznia sie rowniez budowa, moga byc albo z metalowa koncowka grzejna badz z ceramiczna.

nie powinno sie ich zamieniac, poniewaz maja inna charakterystyke pracy i sa odpowiednio zaprogramowane w ECU.

a w silnikach AVF, AWX i AVB moga byc stosowane 3 rozne swiece w kazdym, w zaleznosci od nr VIN, o 3 roznych dlugosciach koncowki grzejnej.

Ale Jak myślisz w czym tkwi teraz różnica miedzy silnikiem np AWX z 2001 a AWX z 2003 wiemy że świece w nowszych modelach są 97 mm w starszych 92 ale zastanawiam się czy różnica jest w głowicy czy w budowie samego tłoka, bloku silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem z a4 awx z 2002roku mam trudnosci z odpaleniem na ok. 10st mrozie musze klika razy krecic potem powoli zalapuje nierowno za ktoryms razem i jest chmura czarnego dymu, byl sprawdzany filtr paliwa, akumulator, rozrusznik, swiece zarowe i wszystko w porzadku, na vagu nic. chcialbym zapytac jak sprawdzic kat synchronizacji wtrysku, oraz czy moze byc jeszcze jakis inny powod? Dodam jeszcze ze tankuje verve, mysle ze jest zimowa, tak przyjnajmniej mowia na stacji, w razie czego dodalem depresatora ale to na niewiele sie zdalo.

pozdrawiam i prosze o pomoc.

Kąt synchronizacji wałka rozrządu... Odpalasz vaga i po kolei wchodzisz: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

Ustaw sobie na 0, odchyłki na 0.6 lub -0.6 też mogą być. Jak to zrobić jest tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawianie_kata_synchronizacji_w_pd_fotostory-t74986.0.html

Tu masz link do działu diagnostyka: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 i http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5141.0

kiedys mialem +2,8 i startowal od strzala. powyzej wartosci zakresu bledu, ecu blokuje rozruch.

Wielu ludzi na forum mówi, że najlepiej byłoby aby kąt synchro był ustawiony na 0. Granica błędu wyznaczona przez ECU tak jak mówi kolega Musashi to -3/+3. Poczytałem też trochę na forum passata o kącie wtrysku i doszłem do wniosku (na podstawie lektury) że najlepiej jest ustawić indywidualnie dla każdego silnika metodą prób i błędów. Lekko przyśpieszony kąt (tak około -1) powóduje że silnik pracuje bardziej twardo i lepiej wkręca się na obroty, natomiast lekko opóźniony kąt (+1) powoduje że silnik pracuje ciszej, ale jest też słabszy. Tak swoje doświadczenia z kątem synchronizacji opisuje kolega sipowitz z forum passata który testował roźne ustawienia. Sam u siebie mam około -1 i miałem problem z odpalaniem. Minął on po tym jak wymieniłem wszystkie świece na ori nówki. Efekt dziś - 14 rano, a autko zapalało mi lepiej niż w lato - wcześniej kontrolka świec jarzyła się na blacie z 8-10 sekund, teraz gaśnie po 1-2 i auto zaraz pali bez kręcenia rozrusznkiem które pokazywałem kilka stron wstecz. Więc skoro wszystko działa to kąta nie zmieniam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...