Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z Fisem, ogromne spalanie na postoju pomocy.


Befree4free

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, wczoraj podczas powrotu do domu zaobserwowałem dziwne zjawisko na Fisie oraz wskaźniku paliwa, otóż na postoju zaczęło pokazywać ponad 8l/100 zaś wskaźnik od paliwa normalnie spadł do rezerwy... Dziś wracając zaobserwowałem tak jakby powrót tz fis na biegach 5 i 6 pokazuje nieraz 3l/100 a potem potrafi wskazywać 0/100 przy czym na biegach 1 do 4 po 40l/100 wtedy wskaźnik od paliwa tak jak by dodał paliwa niestety nie udało się zrobić więcej jak 70km/ = 50zł co może być problemem komputer, termostat, pompka paliwa, sonda ? WTF generalnie to ręce opadają bo żona musi jakoś do pracy jeździć a tu taki zonk. elo

Dodam jeszcze że, samochód nie ma problemu podczas zapalania nawet w dużych mrozach za to nie łapie 90C zawsze brak tzw kreseczke do pełnej temperatury[br]Dopisany: 12 Luty 2012, 15:24_________________________________________________Właśnie jeszcze jedno o co chciał bym zapytać jak sprawdzić faktyczne spalanie samochodu zakładając że fis oraz wskaźnik nie pokazują prawdy tankowanie do pełna ? Nie wiem czy zrozumiale napisałem posty :f dzwoniłem do 3 mechaników i szczerze to żaden nie był w stanie mi pomoc więc jeśli ktoś z was ma jakieś względne informacje to był bym wdzięczny... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale takie jest chwilowe spalanie czy średnie? Jak sie hamuje silnikiem to pokazuje 0/100. W jakim trybie pali Ci 50zł/70km??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale takie jest chwilowe spalanie czy średnie? Jak sie hamuje silnikiem to pokazuje 0/100. W jakim trybie pali Ci 50zł/70km??

Chwilowe spalanie... moja żona ma do pracy około 25km zawsze jak paliła się rezerwa ona resetowała licznik km wlewa mu za tzw50 zł i śmiga do kolejnej rezerwy wcześniej od zapalenia do zapalenia rezerwy robiła +/- 180km za 50 zł ostatnio jak pisałem po zatankowaniu na rezerwie wskaźnik spadł już po 70km najgorsze jest to że nie tylko fis głupieje wskazując kompletne głupoty ale wraz z nim wskaźnik poziomu paliwa dlatego nie jestem pewien czy faktycznie auto spaliło to paliwo czy może, po prostu wskaźnik mi tak pokazał... druga jeszcze zaobserwowana sprawa to spadający poziom paliwa na wskaźniku paliwa i fisie to jest po zatankowaniu mam np 250 km do przejechania wynika z fis/a samochodu chodzi a odległość co chwile spada np 240 230 220 i tak spadł do samej rezerwy tz 100km może coś nie tak z licznikiem może czujnik poziomu paliwa z baku... normalnie głowa mnie boli ~~

Aha średnie spalanie mam w przedziale 7.5l/100 ale tak samo skacze tylko w mniejszym przedziale czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FIS nie pokazuje spalania na postoju.

Wynosi 0,6L/h. dokladnie mozna sprawdzic VAG-iem.

wartosc spalania chwilowego pokazywana przez FIS to wartosc srednia z ostatnich przejechanych 300m. Tak wiec jest odświeżana co 300m.

7,5L/100km to w zimowych warunkach, w meiscie wartosc w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FIS nie pokazuje spalania na postoju.

Wynosi 0,6L/h. dokladnie mozna sprawdzic VAG-iem.

wartosc spalania chwilowego pokazywana przez FIS to wartosc srednia z ostatnich przejechanych 300m. Tak wiec jest odświeżana co 300m.

7,5L/100km to w zimowych warunkach, w meiscie wartosc w normie.

więc to by tłumaczyło dlaczego raz było 8.7 może przez buta a raz jak zjechałem z dłuższego odcinka to było 4.7 z tym że ta wartość pozostaje nawet po zapłonie silnika, moja żonka zawsze pali na jakieś 5/10min samochód zanim pojedzie tylko teraz po zapaleniu wskaźnik paliwa pikuje w dół że szok dosłownie po 10min postoju :/ raz wskaźnik wrócił do poprzedniej normy więc może to być wskaźnik i czy fis bezpośrednio jest z nim powiązany

Btw jeśli wartość fisa zmienia się co 300m to u mnie jest coś nie tak bo skacze jak chore co chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np 250 km do przejechania wynika z fis/a samochodu chodzi a odległość co chwile spada np 240 230 220 i tak spadł do samej rezerwy tz 100km może coś nie tak z licznikiem może czujnik poziomu paliwa z baku... normalnie głowa mnie boli ~~

a w jakim odcinku km te spadki?[br]Dopisany: 12 Luty 2012, 17:46_________________________________________________

FIS nie pokazuje spalania na postoju.

Wynosi 0,6L/h. dokladnie mozna sprawdzic VAG-iem.

wartosc spalania chwilowego pokazywana przez FIS to wartosc srednia z ostatnich przejechanych 300m. Tak wiec jest odświeżana co 300m.

7,5L/100km to w zimowych warunkach, w meiscie wartosc w normie.

więc to by tłumaczyło dlaczego raz było 8.7 może przez buta a raz jak zjechałem z dłuższego odcinka to było 4.7 z tym że ta wartość pozostaje nawet po zapłonie silnika, moja żonka zawsze pali na jakieś 5/10min samochód zanim pojedzie tylko teraz po zapaleniu wskaźnik paliwa pikuje w dół że szok dosłownie po 10min postoju :/ raz wskaźnik wrócił do poprzedniej normy więc może to być wskaźnik i czy fis bezpośrednio jest z nim powiązany

Btw jeśli wartość fisa zmienia się co 300m to u mnie jest coś nie tak bo skacze jak chore co chwilę

przyjrzyj sie, zapewne to 300m. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np 250 km do przejechania wynika z fis/a samochodu chodzi a odległość co chwile spada np 240 230 220 i tak spadł do samej rezerwy tz 100km może coś nie tak z licznikiem może czujnik poziomu paliwa z baku... normalnie głowa mnie boli ~~

a w jakim odcinku km te spadki?[br]Dopisany: 12 Luty 2012, 17:46_________________________________________________

FIS nie pokazuje spalania na postoju.

Wynosi 0,6L/h. dokladnie mozna sprawdzic VAG-iem.

wartosc spalania chwilowego pokazywana przez FIS to wartosc srednia z ostatnich przejechanych 300m. Tak wiec jest odświeżana co 300m.

7,5L/100km to w zimowych warunkach, w meiscie wartosc w normie.

więc to by tłumaczyło dlaczego raz było 8.7 może przez buta a raz jak zjechałem z dłuższego odcinka to było 4.7 z tym że ta wartość pozostaje nawet po zapłonie silnika, moja żonka zawsze pali na jakieś 5/10min samochód zanim pojedzie tylko teraz po zapaleniu wskaźnik paliwa pikuje w dół że szok dosłownie po 10min postoju :/ raz wskaźnik wrócił do poprzedniej normy więc może to być wskaźnik i czy fis bezpośrednio jest z nim powiązany

Btw jeśli wartość fisa zmienia się co 300m to u mnie jest coś nie tak bo skacze jak chore co chwilę

przyjrzyj sie, zapewne to 300m. :wink4:

sprawdzałem wiem że, 300m to mało ale ja ledwo ruszę i już zmienia mi się np z 8 na 11 potem skok na 40 ~~ zmiana biegu i odrazu widzę zmianę na fisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij VAGa. trzeba sprawdzic wskazania poziomu paliwa w zegarach.wtedy wyeliminujesz wskaznik.

za nieprawidlowe wartosci wskazane przez wskaznik moga odpowiadac, rowneiz, czujnik, przewody.

sygnal z czujnika ma postac analogowa, to czujnik rezystancyjny i na jego wartosci, zaleza od jakosci przewodow oraz konektorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij VAGa. trzeba sprawdzic wskazania poziomu paliwa w zegarach.wtedy wyeliminujesz wskaznik.

za nieprawidlowe wartosci wskazane przez wskaznik moga odpowiadac, rowneiz, czujnik, przewody.

sygnal z czujnika ma postac analogowa, to czujnik rezystancyjny i na jego wartosci, zaleza od jakosci przewodow oraz konektorow.

Jutro skocze i sprawdzę dokładnie co i jak... Wielkie dzięki za wasze opinie i pomoc jak coś się dowiem napisze w tym wątku mam nadzieje że, nie będzie to zbyt bolesne dla portfela ^^ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjrzyj sie, zapewne to 300m. :wink4:

Co 30 m :)

Podczas postoju pokazuje ostatnią wartość.

Jedź tylko do kumatego mechanika/elektronika żeby potrafił to sprawdzić na vagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się nie zgadza. Za 50 zł to kolego tankujesz ok 9 litrów

ON teraz. Jeśli na tym ktoś zrobił 180 km to znaczy że średnie spalanie wynosi 5 l. Taki wynik w tym aucie to można jedynie na trasie osiągnąć jadąc bardzo, bardzo delikatnie. Na pewno nie ma możliwości by uzyskać taki wynik przy mrozach rzędu - 15 st, a u Ciebie może i jeszcze więcej, do tego trzymając uruchomione auto na postoju przez 10 minut. Jeśli pokazuje Ci 7,5 średnie to na 9 litrach zrobisz maks 120 km. Mówisz że teraz 70 km zrobiłeś, pytanie tylko czy ostatnio nie jeździłeś trochę dłużej na rezerwie...

Moim zdaniem wszystko masz ok. Proponuję Ci zatankować auto do pełna i wtedy obserwować wskaźnik.

Nie odłączałeś akumulatora ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się nie zgadza. Za 50 zł to kolego tankujesz ok 9 litrów

ON teraz. Jeśli na tym ktoś zrobił 180 km to znaczy że średnie spalanie wynosi 5 l. Taki wynik w tym aucie to można jedynie na trasie osiągnąć jadąc bardzo, bardzo delikatnie. Na pewno nie ma możliwości by uzyskać taki wynik przy mrozach rzędu - 15 st, a u Ciebie może i jeszcze więcej, do tego trzymając uruchomione auto na postoju przez 10 minut. Jeśli pokazuje Ci 7,5 średnie to na 9 litrach zrobisz maks 120 km. Mówisz że teraz 70 km zrobiłeś, pytanie tylko czy ostatnio nie jeździłeś trochę dłużej na rezerwie...

Moim zdaniem wszystko masz ok. Proponuję Ci zatankować auto do pełna i wtedy obserwować wskaźnik.

Nie odłączałeś akumulatora ostatnio?

Siema, akumulator nie był odłączany, zaś tankowania są regularne na takiej rezerwie może jechać max 3/4km tyle do orlenu... Szczerze to teraz bardziej skłaniam się w stronę dziwnie działającego wskaźnika paliwa poczytałem kilka podobnych wątków i w niektórych przypadkach zgadza się to z moim... czasami wskaźnik wali do góry czasem spada do dołu na rezerwę, Zakładając że, fis pokazuje dobre średnie spalanie to jest 7.5 /7.7 przy bardzo delikatnej jeździe off radio/klima to zasięg na aktualnym stanie baku był by powiązany bezpośrednio z wskaźnikiem paliwa... jeśli ten jest uszkodzony to logicznie i odległość do przejechania na fisie będzie wariować... Tak jak pisałem czas wskaźnik idzie do góry czasem nagle spada w dół i zapala się rezerwa pomijając kosmiczne wartości spalania.

Dodam tutaj taki film z YT

W moim przypadku nie przekracza max ilości paliwa w baku nie dzieje się to tak raptownie u mnie są to bardzo delikatne skoki miedzy białą a czerwoną kreską np przeskok z białej na czerowną odbywa się na długości jakichś 10km i nie raz nie wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam uwalony licznik ewentualnie czujnik w baku ale to mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjrzyj sie, zapewne to 300m. :wink4:

Co 30 m :)

Podczas postoju pokazuje ostatnią wartość.

Jedź tylko do kumatego mechanika/elektronika żeby potrafił to sprawdzić na vagu.

oczywiscie 30m :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u mechanika nie wykazało żadnych błędów w drodze powrotnej do domu stojąc na światłach ofc po wcześniejszym tankowaniu miałem zasięg 350km zmiana na zielone a tam już pisze 310... wskaźnik paliwa też spadł tak jak kolega pisał podczas hamowania pokazuje zero na 6 biegu 3.3 na luzie 8.7 3 bieg i 14l/100 +++ nie wiem jak tankować teraz bo ostatecznie to nie wiem czy on tyle na prawdę pali czy to wina czujników lub czegoś a sam samochód pali normalnie i paliwo jest byle go nie zapowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatankuj do pełna zrób z 200km i znów do pełna,będziesz jedno wiedział na pewno,jakie spalanie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...