sony46 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Wtam, ma podobny problem w audi A4 B5 z silnikiem AFN. Przy opdalaniu samochodu na zimnym silniku jest wszystko ok, natomiast tuż po odpaleniu na ciepłym silniku wskazują obroty na 1500 i po 2-3 sekundach spadają do normalenj wartości. Dzisiaj nawet było tak jakby drobne zachłyśnięcie silnika. żadnego spadku mocy nie zauważyłęm - oprócz chwilowej przygazówki - czego może to być przyczyna?
mily Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Zapnij Vag-a, u miałem ten sam objaw i przyczyną był N108 w pompie wtryskowej, koszt wymiany ok 100zł, ale teraz wróżę. Vag mi wszystko pokazał u Ciebie też pewnie tak będzie.
sony46 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 jutro będę u mechanika podepnę vaga, jeśli nic nie wskaże będę pisał dzięki[br]Dopisany: 16 Luty 2012, 09:42_________________________________________________N108 - chodzi o ten zawór odcinający paliwo?
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Jeśli już to chodzi o N109 a nie N108, z tą różnicą, że przy błędzie mechanicznego zabrudzenia N109 silnik po uruchomieniu z takim objawem pracuje cały czas w trybie awaryjnym i stąd moja sugestia w innym temacie gdzie pytał kolega sony46, że objaw wskazuje na błąd w obwodzie czujnika G62.
mily Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Jak miałem uszkodzony czujnik G62 to obroty zostawały (autko zachowywało się jak w zimie czyli obroty spadały po minucie a nie odrazu). Fakt przechodził w tryb awaryjny ale nie za każdym razem. Podepnij tego Vag-a to jest naprawdę wróżenie. Sztomel może mieć rację że to jest N109, bo ja pisałem z głowy więc mogłem się pomylić.
Sztomel Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Nie. W 99% takich przypadków przyczyny są : w silnikach VP - dwie : albo zabrudzony N109 w pompie wtryskowej albo brak sygnału z czujnika G62 w silnikach PD - jedna : brak sygnału z czujnika G62 Czas w jakim silnik (zwłaszcza ciepły) będzie na wysokich obrotach pracował zależy jak długa jest przerwa w sygnale z G62 i jeśli przerwa w sygnale będzie stała (spowodowana np. stałym uszkodzeniem G62) to ciepły silnik na biegu jałowym będzie cały czas chodził na podwyższonych obrotach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się