franiomrozik Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Witam. Szukając przyczyny nie działania tempomatu dotarłem pod osłonę silnika. Po jej zdjęciu zobaczyłem przełamany plastikowy przewód/wężyk zaznaczony na zdjęciu. Chciałem zapytać do czego służy ten przewód? Jak się nazywa, czego mam szukać w sklepie i o co pytać? Samochód mam od trzech tygodni i nie zauważyłem żeby się działo coś złego. Co wogóle mogło być nie tak z samochodem przez ten przełamany wężyk? Drugie pytanie dotyczy również przewodów, zaznaczonych na drugim zdjęciu, których stan wskazuje na lekkie zużycie. Od czego są te przewody? Te przewody chyba mogę zastąpić zwykłymi kupowanymi "na metry" w motoryzacyjnym? Chciałem jeszcze tylko zaznaczyć, że jestem nowy na forum i jeśli coś napisałem lub zrobiłem nie tak to proszę o wyrozumiałość.
szymus_k Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 To pierwsze to jest odma. Nie ma wpływu na działanie tempomatu i pęka od samego patrzenia na to. Te drugie zdjęcie to jest instalacja podciśnienia- to może mieć wpływ na nie działanie tempomatu. Ty napewno masz tempomat? Bo na drugim zdjęciu powinna być widoczna taka "grucha" sterowana podciśnieniem od przepustnicy.
franiomrozik Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Opublikowano 20 Lutego 2012 Manetka od tempomatu jest przy kierownicy. Jak zdjąłem obudowę z kierownicy to przewody od niej odchodziły i szły gdzieś głębiej. A grucha chyba na zdjęcie się nie załapała bo wężyki, które odchodzą od pedału gazu i hamulca idą właśnie do komory silnika do jakiejś takiej pompki. Więc te wężyki które są na drugim zdjęciu mogą mieć wpływ na działanie tempomatu? U mnie są trochę sparciałe. Może jak je wymienię to coś się zmieni.
szymus_k Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Narazie nic nie wymieniaj - podłącz VAGA i powinno coś się pokazać. Bo teraz to wróżenie z fusów.
franiomrozik Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Opublikowano 21 Lutego 2012 A podłączenie do VAGA coś pokaże przy tempomacie tego typu? Do kompa już podłączałem. Wyświetliło mi takie błędy: 16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High P0132 - 35-10 - - - Intermittent 17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean P1138 - 35-10 - - - Intermittent 00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Mógłby mi ktoś powiedzieć coś więcej o tych błedach? Szczególnie czego dotyczy ten ostatni? Czy może mieć jakiś związek z tempomatem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się