BEKACZU Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 Czesc!! Mam nastepujące pytanie: czy w waszych A4 B5 tez przez caly czas chodzi wentylator chłodnicy?? U mnie chodzi bez przerwy... ten biedny silnik nie ma kiedy sie zagrzac w dodatku teraz gdy zaczynają sie mrozy... optymalną temperaturą podobno jest 90 stopni, zeby uzyskac taką temperature musze zrobic conajmniej 40 kilometrow w zwyklej jezdzie po miescie (a jak silnik zimny to podobno wiecej pali) Do pracy mam 15 km i nie ma opcji zeby wskazowka temperatury podniosła sie z polozenia 60 stopni. Czy cos jest nie tak?? Czy ten wentylator ma ciągle chodzic?? Ojciec ma mitsubishi carisme i jak tylko wyjedzie z garazu i idzie otworzyc brame to juz ma 90 stopni... Nastepna sprawa jest tego typu ze moje autko niestety zimuje na dworze... ostatnio juz pare razy byl mroz (akumulator juz dlugo nie pociagnie) przychodze przekrecam kluczyk i nic... przekrecam drugi raz i slychac chyba czterokrotne taki piski (ti tid ti tid) nie mam pojecia skad ten dzwiek dochodzi i co moze oznaczac, po przekreceniu kluczyka poraz trzeci auto odpala- czasami jest tak ze jak puszcze noge z gazu to gasnie, a innym razem chodzi normalnie... Miałem tez taką sytuacje ze przez całą droge do pracy tj 15 km jak tylko puscilem noge z gazu lub wrzucilem na luz obroty silnika skakaly od 1400 do 2000 obrotow... czyzby ssanie sie zawiesilo ?? Czy macie w waszych autkach podobne objawy, moją niunie cos boli czy ja robie cos nieudolnie...??
dark79 Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 było juz z tymi piskami, aku do wymiany i radze jak najszybciej bo napewno cieplej się narazie nie zrobi
BEKACZU Opublikowano 2 Listopada 2006 Autor Opublikowano 2 Listopada 2006 było juz z tymi piskami, aku do wymiany i radze jak najszybciej bo napewno cieplej się narazie nie zrobi dark79 jesli było to czy byłbys tak uprzejmy i zarzucil linkiem do tego tematu?? szukalem ale nic nie umialem znalesc na ten temat
sisi1977 Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 wentylator w 1.6 chodzi non stop jak dojdzie do granicy 90 stopni to wentylator zwiększa swoje obroty,jest to prawie nieodczuwalne,a co do niedogrzania silnika to masz racje tak jak w przypadku twojego taty samochodu to audi nasze kochane powinno sie nagrzać po paru kilometrach ok.3 do 4 w warunkach zimowych,latem to jest momentalnie.TERMOSTAT WYMIEń i bedzie ok. :mrgreen:
wiki Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 zgadza się u mnie też wentylator napaża cały czas tylko po co też tego nie jaze powinien po osiągnięciu około 100 C
BEKACZU Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Opublikowano 3 Listopada 2006 zgadza się u mnie też wentylator napaża cały czas tylko po co też tego nie jaze powinien po osiągnięciu około 100 C wiki a jak u Ciebie jest z tą temperaturą od razu po przejechaniu kilku kilometrow wskakuje na 90 stopnic tak jak mowil sisi1977, czy tez musisz zrobic z 40 kilosow?? Zdarzały sie u Ciebie takie dziwne piski jak ja opisalem powyzej??
mrog Opublikowano 3 Listopada 2006 Opublikowano 3 Listopada 2006 U mnie też ten biedaczyna (wentylator) pracuje non stop. Pomimo to temp 90*C wchodziła dość szybko. Ostatnio natomiast zachowuje się podobnie do tego co pisze Bekaczu - do 90*C to trzeba sporo poczekać potem troche opada to kwestia temp zewnętrznej czy też termostat? (Żadnych pisków, falowań obrotów - nie ma).
dark79 Opublikowano 3 Listopada 2006 Opublikowano 3 Listopada 2006 wentylator jest na sprzęgle wiskotycznym czy jak tam sie to nazywa i bedzie chodził cały czas, a jak są jakies problemu z nagrzaniem auta to raczej wina lezy po stronie termostatu, moze już puszcza za wcześnie, co do aku, sorka ale tez nie mogłem nic znaleść, widocznie szukaczka nie jest moją mocna stroną :roll: , no ale jezeli chodzi i piski, to auto ci cięzko pali z tego co pisałeś i po odpaleniu masz jakieś piski w aucie, trzy razy i spokój?? jezeli tak to napięcie na aku jest za małe i należy wymienić.
BEKACZU Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Opublikowano 3 Listopada 2006 odnosnie akumulatora... niunia zmarła... aku dzis bedzie nowy to zobaczymy czy piski nadal bedą przy odpalaniu. A termostatem zajme sie po wyplacie, bo i od razu trzeba bedzie wymienic plyn w chlodnicy
wiki Opublikowano 3 Listopada 2006 Opublikowano 3 Listopada 2006 jeśli chodzi o te pikania to oznaczają one ostrzeżenie tylko nie znam kodu tzn. ilość piknięć informuje o czymś tam np. rezerwa jedno ciągłe piknięcie a co do temp. to muszę to poobserwować u mnie ale jedno wiem napewno po przejechaniu w te mrożne dni około 2km leci przyjemne ciepłe powietrze
Rekomendowane odpowiedzi