Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o wycenę napraw oraz parę problemów


horscik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

1. Ile orientacyjnie powinna kosztować regeneracja pompy paliwa. Cieknie mi paliwo. Ostatnio byłem w górach i jeden mechanik powiedział, że zrobi to za 300-500 PLN, bo podobno dużo roboty przy tym. Zrobi to tak, że nie będzie ciekło, wyczyści, do tego poustawia kąty wtrysku, itp.

Inny mechanik znów powiedział, że może wystarczy dokręcić śrubę (na klucz trójkątny), ale go nie miał.

2. Ile kosztuje regeneracja rozrusznika?

3. Ostatnio posypała mi się piasta z tyłu. Za nową trochę chcieli, więc kupiłem używaną zwrotnice z benzyny. Mechanik mi ją wymienił, ale okazało się, że czujniki ABS nie pasują. Lepiej będzie dokupić czujnik z benzyny, czy może przełożyć tę piastę na starą zwrotnicę?

4. Mam pęknięty pierścień z ABS, czy jest możliwość kupienia samego czy muszę cały przegub?

5. W tylnim lewym kole coś dziwne dźwięki mam, tak, jakby metal o metal szurał, ale tylko, jak zawieszenie pracuje góra-dół. Mam to już dłuższy czas, ostatnio przestało, ale znów zaczęło. Kolego powiedział, że to wina jednej z dwóch tulejek. A może coś innego?

6. Czy jadąc na przegląd mogę wjechać quattro tak, żeby mi hamulce sprawdzali. Czy może rozwalić napęd?

z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc

pozdrrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do punktu 1 cena bardzo dobra, w Rzeszowie(dla przykładu) za uszczelnienie + montaż/demontaż + ustawienie zapłonu i weryfikację pompy liczą 600zł

W kwestii rozrusznika, wszystko zależy w jakim jest stanie. Jak chcesz pełnej regeneracji to ponad 300zł trzeba liczyć. Może być tak że tylko szczotki pójdą do wymiany a wtedy z robocizną zmieścisz się w ~100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt 6. Nie rozumiem, przecież nie Ty pierwszy jeździsz autem z napędem na obie osie. Jakoś przecież trzeba sprawdzić hamulce, a badanie odbywa się na rolkach bez wrzuconego biegu, więc co mogło by się stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. dokrecanie srub nie pomoze. nalezy wymienic uszczelnienia. koszt ok 500 PLN. Twoje auto ma 16 lat wiec przebieg zapewne powyzej 300000 km. warto wiec sprawdzic stan pompy wtryskowej, ew. od razu ja zregenerowac. koszt ko 800pln. jest prawdopodobienstwo ze jezeli nie byla juz regenerowana niedlugo ulegnie awarii.

2. zalezy co trzeba wymienic. mozliwosci: lozyska, szczotki, wirnik,

3. uzywana piasta jezeli ma stare lozysko dlugo nie pozyje. czujniki ABS powinny byc identyczne.

4.

5. byc moze to tuleje tylnej belki. z opowiesci nikt tobie nie powie. auto na kanal i trzeba szukac.

6. jezeli w czasie przegladu mogoby sie cos popsuc. to po kilku kilometrach normalnej jazdy w warunkach uzytkowych auto powinno sie rozpasc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew. od razu ja zregenerowac. koszt ko 800pln. jest prawdopodobienstwo ze jezeli nie byla juz regenerowana niedlugo ulegnie awarii.

Jak regeneracja pompy może kosztować 800zł skoro samo nawęglanie częsci i doprowadzenie trących elementów do nominalnych wymiarów to ponad 1000zł? Proszę nie pisać słów "regeneracja" mówiąc o rozebraniu pompy na czynniki pierwsze, wymianie uszczelek, wyczyszczeniu środka pompy, wyczyszczeniu nastawnika, umyciu z zewnątrz, złożeniu i ustawieniu jej. Bo to defakto jest konserwacja a nie regeneracja. Tak jak napisałem wcześniej - nawęglanie elementów to 1000zł na dzień dobry. Złożenie pompy na fabrycznie nowych częściach to tak 4-7 tys zł, czyli praktycznie tyle co zakup nowej pompy wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę podnieść stawki :-)

Edytowane przez trepek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pkt. 1 to ostatnio sąsiad który pracuje w Boschu wymienił mi wszystkie uszczelniacze bo mi leciało spod nastawnika - zrobił mi to jak "dla mnie" za 250zł. Powiedział, że normalnie u niego w zakladzie zapłaciłbym 1,5k pln. Póki co jest dobrze, nic nie cieknie :)

Odnośnie pkt. 4 to tak jak napisał Musashi, zależy co jest do wymiany. Ja ogólnie miałem w ciagu miesiąca mocny cios w portfel ze strony prądów w aucie - napinacz, pasek, regulator napięcia + sprzęgło alternatora, także troche poszło po kieszeni ;) za same części wydałem prawie 600 zł (napinacz INA 240zł, pasek conti 40zł, sprzęgło MM 140zł i tyle samo napinacz BOSCH'A).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...