Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Sprawdzenie aku vagiem


marcin_o23

Rekomendowane odpowiedzi

raczej niebardzo , masz tylko info w blokach pomiarowych prawie każdego sterownika o napięciu z aku:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh, bo ponad miesiąc przy odpalaniu mi komunikował 3 razy na balcie napis break, na forum przeczytałem że to słaby aku, no i wkońcu nagle padł, podładowałem i spoko, ale dzisiaj znou kontrolka break, czyli pewnie fabryczny aku po 8 latach mówi żegnaj

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh, bo ponad miesiąc przy odpalaniu mi komunikował 3 razy na balcie napis break, na forum przeczytałem że to słaby aku, no i wkońcu nagle padł, podładowałem i spoko, ale dzisiaj znou kontrolka break, czyli pewnie fabryczny aku po 8 latach mówi żegnaj

Kolego na 100% masz słaby aku. Komunikat wyskakuje bo jest duży spadek napięcia podczas rozruchu. Miałem tak samo u siebie i wymiana akumulatora pomogła w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy da się sprawdzić kondycję aku vagiem w b6??

Oczywiście VAGiem mozna bdb sprawdzic kondycje akumulatora.

w tym celu nalezy, gdy silnik nie pracuje, wejsc w sterownik silnika, wlaczyc grupe, na ktorej jest widoczne napiecie akumulatora, uruchomic logowanie grupy, uruchomic silnik odczekac moment i zakonczyc logowanie. nastepnie wejsc w zapisany log i sprawdzic, do jakiej wartosci spada napiecie e czasie pracy rozrusznika. beda to najnizsze wartosci w logu. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie poprosić kogoś o pomoc i sprawdzić napięcie miernikiem podczas rozruchu albo jeszcze lepiej podjechać do serwisu z akumulatorami i poprosić o test. Zmierzą wtedy mu napięcie pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie poprosić kogoś o pomoc i sprawdzić napięcie miernikiem podczas rozruchu albo jeszcze lepiej podjechać do serwisu z akumulatorami i poprosić o test. Zmierzą wtedy mu napięcie pod obciążeniem.

przeciez logujac napiecie akumulatora w czasie pracy rozrusznika, sprawdza wlasnie napiecie i sprawnosc akumulatora pod obciazeniem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał przetestować tę metodę opisaną przez kolegę Musashi, bo mi się coś nie podoba z akumulatorem. Kupiłem nowy doładowałem i po założeniu przy przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać 3-krotnę pikanie jakby nadal aku było słabe.

---------- Post dopisany 07-01-2013 at 18:23 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2013 at 13:34 ----------

Dziś sprawdziłem vagiem aku i wyszło mi coś takiego (mam nadzieję, że dobrze to zrobiłem):

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

W okolicach 10s włączyłem światła długie, ogrzewanie szyby przedniej max oraz radio.

Jak sprawdzałem miernikiem bezpośrednio na zaciskach aku wartości były nieco wyższe:

- napięcia spoczynkowe (silnik zgaszony) - 12,87V

- napięcie podczas odpalania - ok 11,4V

- napięcie na pracującym silniku, włączone światła długie, ogrzewanie szyby przedniej na max i włączone radio - 14,11V

Co sądzicie o stanie mojego akumulatora? Moim zdaniem nie wygląda to najgorzej, stan aku jest chyba całkiem przyzwoity jednak cały czas nie mogę się uporać z tym pikaniem podczas przekręcania kluczyka w stacyjce przy odpalaniu:wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał przetestować tę metodę opisaną przez kolegę Musashi, bo mi się coś nie podoba z akumulatorem. Kupiłem nowy doładowałem i po założeniu przy przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać 3-krotnę pikanie jakby nadal aku było słabe.

---------- Post dopisany 07-01-2013 at 18:23 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2013 at 13:34 ----------

Dziś sprawdziłem vagiem aku i wyszło mi coś takiego (mam nadzieję, że dobrze to zrobiłem):

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

W okolicach 10s włączyłem światła długie, ogrzewanie szyby przedniej max oraz radio.

Jak sprawdzałem miernikiem bezpośrednio na zaciskach aku wartości były nieco wyższe:

- napięcia spoczynkowe (silnik zgaszony) - 12,87V

- napięcie podczas odpalania - ok 11,4V

- napięcie na pracującym silniku, włączone światła długie, ogrzewanie szyby przedniej na max i włączone radio - 14,11V

Co sądzicie o stanie mojego akumulatora? Moim zdaniem nie wygląda to najgorzej, stan aku jest chyba całkiem przyzwoity jednak cały czas nie mogę się uporać z tym pikaniem podczas przekręcania kluczyka w stacyjce przy odpalaniu:wallbash:

Od słabego Aku, błąd jest podczas rozruchu. A tak to sprawdź płyn i klocki albo przewody idące do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku jest nowy, kupiony ponad tydzień temu (Bosch S4), doładowany. Klocki i tarcze hamulcowe wymienione w lipcu, przewody ok. Poziom płynu hamulcowego także jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku niskiego poziomu płynu hamulcowego albo problemów z czujnikiem w zbiorniku oprócz 3-krotnego pikanie nie powinna się na desce zapalać ikona z wykrzyknikiem? U mnie właśnie się taka nie pojawia, jest tylko pikanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro właśnie zamierzam zrobić skan vagiem, może wyrzuci jakieś błędy to będę wiedział więcej. Wymienię jeszcze baterię w karcie kodowej (odcięcie zapłonu), bo kiedyś już miałem problem z pikaniem i po wymianie baterii problem zniknął. Może akurat zbiegło się to z wymianą akumulatora i szukam przyczyny nie tam gdzie trzeba:mysli: Sprawdzę to jutro z samego rana:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię jeszcze baterię w karcie kodowej (odcięcie zapłonu), bo kiedyś już miałem problem z pikaniem i po wymianie baterii problem zniknął.

a gdzie dokładnie znajduje się ta karta kodowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...