Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Logi - dymek przy odpalaniu, problem z BS 003, EGR ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Proszę o pomoc, pacjent to AWX, objawy: przy odpalaniu na zimnym przez 30 sek generuje niebieski dymek jak trabant, ostatnio podczas jazdy stracił moc, można było pędzić max 80, po zgaszeniu wróciło do normy potem już jest O.K. ale o dziwo żadnych błędów nie zapisało. Sztanga w turbo chodzi bez najmniejszych oporów , turbinka ma trochę luzu wirnik rusza się góra - dół, wzdłużnie luz praktycznie nie wyczuwalny,

osiągi: śmiga jak rasowe 130 km, przy odpalaniu pierwsze 20 sek pracuje niezbyt równo - sprawdzone świece dzisiaj wymieniam bo 2 spalone, ale niebieski dym to chyba nie bardzo ma się do świec.

Zalogowałem co nieco furkę i jest problem z Basic Settings dla bloku 003 - EGR. Przy max otwarciu EGR-u silnik zaczyna się dusić nawet raz zgasł (widać w logu BS 003) a z tyłu auta chmura szaro-czarnawego dymu. Proszę o pomoc dziwna sprawa z tym EGR... nie wiem już gdzie wsadzić ręce.

Statyczne:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krukj14_75460.html

meas + BS: Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/krukj14_75462.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krukj14_75467.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krukj14_75463.html

Dynamiczne:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krukj14_75469.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krukj14_75466.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krukj14_75461.html

Opublikowano

jakies błedy sa zapisane w sterowniku ? co do egr-a wyczysc lub wymien zaworek n18 jesli to nie pomoze moze sie okazac ze sam egr jest trafiony .co do odpalania to zrób jeszcze logi z bloku 13 23

Opublikowano

Kurcze właśnie błędów brak, EGR czyściutki śladowe ilości nagaru, podłączałem go na krótko za pomocą (generatora podciśnienia) strzykawki :) otwiera i zamyka się ...na oko bez problemów i mębrana trzyma szczelność podciśnienia. Bloków 13 i 23 nie zamieściłem ale sprawdzałem dawki: w 13 nie odchodzą więcej niż 0,3 od zera, w grupie 23 max +35 dla pierwszego cylindra, reszta mieści się w zakresie +30. Zastanawiałem się zad takim wariantem: może być że zawyża przepływomierz w niskim zakresie obrotów ?? N18 można podmienić z zaworkiem od klapy gaszącej ??

Opublikowano

N18 zamień z N75, od klapy gaszącej to inna bajka

Opublikowano

Ale... wczoraj miałem w ręku oba zaworki i zaciągając przez nie powietrze wydaje mi się, że działają na odwrotnej zasadzie, jeden po podaniu napięcia się jakby otwierał drugi zamykał .... czy oby na pewno są one identyczne, różnią się kolorem: jeden ma czarne rurki do których przyłąca się wężyki a drugi jest z białym plastikiem.

Opublikowano

Wstaw te logi jak przystało na to forum... inaczej watek leci do kosza.

pzdr

Opublikowano

Zrobię logi, ale tak na szybko.... z moich obserwacji logów i porównywania z innymi AWX umieszczonymi na forum wszystko jest O.K. oprócz grupy BS 003, przy pierwszych próbach auto gasło, potem tylko dusiło się i z tyłu chmura dymu. PRZEMIK proszę o odrobinę wyrozumiałości i spojrzenie na mój log BS 003 i krótka podpowiedź co może się dziać... nowy EGR to spory koszt i szkoda by wydać kasę na darmo. Piszę siedząc w pracy a pliki z excela miałem na pendrivie więc wrzuciłem co miałem.

Opublikowano

Logi najpierw skonwertuj a dopiero zamieść bo można dostać oczopląsu.

A co nie tak z logiem 003 według ciebie ?

Opublikowano

Zacznij od wyczyszczenia/wymycia EGR... i sprawdzenia wezykow podcisnienia do niego.

I przyjdz znow z logami.

Ale juz w ludzkiej formie.

Opublikowano

No i jest dobrze..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...