Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie przed wymianą płynu hamulcowego


zizel

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam zamiar wymienic plyn hamulcowy metodą ''deptania'' z pomocą kolegi, i mam pytanie czy przy takiej metodzie układ się odpowietrza sam czy należy przeprowadzic dodatkowo odpowietrzanie? dodam ze mam wrazenie że w tej chwili układ jest delikatnie zapowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągnij strzykawką płyn ze zbiorniczka ile się tylko da, zalej nowy i niech kolega nacisnie pedał hamulca a ty spuść reszte z przewodów a na koniec uzupełnij braki. W ten sposób nie powinien się zapowietrzyć, a jesli był zapowietrzony to się odpowietrzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dziale "warsztat" opisywałem metodę wymiany płynu hamulcowego.

poczytaj i będziesz wszystko wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale opisujesz inna metode ktora mnie nie interesuje a poza tym nie znalazlem tam odpowiedzi na moje pytanie

---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 15:08 ----------

w książce sam naprawiam audi a4 pisze zeby wymieniac plyn na uruchomionym silniku, jest taka potrzeba waszym zdaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie audi cięzko się odpowietrza, ale jak już chcesz wymieniać płyn metodą "deptania przez kolegę" to proponuję na zgaszonym silniku przepompować cały płyn, ok 1lita, a potem odpalić silnik i po pokolei zaczynając od naddaleszego koła od pomy hamulcowej odpowietrzać układ.

za 2-3 dni ponownie, kontrolnie odpowietrzyć układ

ogólnie przyjeło się, że odpowietrzanie układu hamulcowego z pompą abs przeprowadza się na odpalonym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na odpalonym silniku czy wystarczy zaplon na ON ? i mowisz ze od najdalszego kola, a duzo ludzi pisze ze z abs wlasnie odwrotnie od najblizszego do najdalszego, jak to wkoncu jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wymienialem u siebie to od najblizszego do najdalszego :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrobił,

w autach z układem ABS odpowietrza sie od najbliższego bloku ABS

kazda metoda jest dobra aby tylko była skuteczna

lepiej na zapalonym silniku, wówczas działamy zdecydowanie wieksza siłą na płyn

ktos powyzej pisał o rurce zanurzonej w płynie, owszem to prawidłowa metoda

zdarza sie ze w momencie puszczania hamulca powietrze cofa sie do zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrobił,

w autach z układem ABS odpowietrza sie od najbliższego bloku ABS

kazda metoda jest dobra aby tylko była skuteczna

lepiej na zapalonym silniku, wówczas działamy zdecydowanie wieksza siłą na płyn

ktos powyzej pisał o rurce zanurzonej w płynie, owszem to prawidłowa metoda

zdarza sie ze w momencie puszczania hamulca powietrze cofa sie do zacisku

i na zapalonym dokladnie :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przy wymianie plynu metoda ''metoda'' deptania uklad sie odpowietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje metoda: Na zbiorniczek zakręcam nakrętkę z dołączoną rurką (wentyl ze starej dętki). Do zbiorniczka tłoczę powietrze ze sprężarki pod ciśnieniem 1,5 do 2,0 barów. Więcej nie radzę. Potem schodzę do kanału z oczkowym kluczykiem, czystym słoikiem półlitrowym i wężykiem. Zaczynam od prawy tył itd. Sprężone powietrze wypycha stary płyn i pęcherzyki powietrza znacznie szybciej i pewniej niż tradycyjne "pompowanie". Dlatego należy mocno uważać, żeby nie osuszyć zbiorniczka (najlepiej druga osoba). Gdy jest już mało - dokręcić odpowietrznik, spuścić sprężone powietrze ze zbiorniczka, uzupełnić płyn po korek (świeży, nowy płyn, bo ten spuszczony jest napowietrzony) i dokończyć robotę. Nieuważne zapowietrzenie ABS-u grozi potrzebą użycia VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieuważne zapowietrzenie ABS-u grozi potrzebą użycia VAGa.

pod warunkiem że ta procedura chodzi w danym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieuważne zapowietrzenie ABS-u grozi potrzebą użycia VAGa.

pod warunkiem że ta procedura chodzi w danym aucie

Jest to metoda stosowana na ogół w SO, w tym do pojazdów z ABS. Urządzenie oczywiście jest bardziej profesjonalne, z dużym zasobem płynu, ale zasada jest taka sama. Od najdalszego koła. Silnik wyłączony.Być może są modele aut, gdzie jej nie można zastosować - takich nie znam. Materiał źródłowy m.in.: "Audi A4 Sam naprawiam" autorstwa H.R. Etzold s. 197 i 198.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od najbliższego koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykly DOT4 - 60 000 km lub 2 lata

Ate Typ200 - 3 lata

Motul RBF600 lub 660 - 1 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem gdzies ze miedzy kolami podczas deptania w pedal podczas odpowietrzania trzeba robic przerwy kilka minut ze niby pompa abs moze pracowac tylko 2 min i trzeba ja schlodzic, prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykly DOT4 - 60 000 km lub 2 lata

Ate Typ200 - 3 lata

Motul RBF600 lub 660 - 1 rok

dzięki... to chyba już czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta z esp i abs przy wymianie płynu muszą mieć odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym więc metoda na deptanie przez kolegę jest trochę ryzykowna, nie mówię że się nie uda ale często dochodzi do zapowietrzenia układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...