zbychzz Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Mam okazję kupić samochód z silniczkiem BAU. Wszystko jest ok, ale dowiedziałem sie że samochód jeździ od conajmniej 3 lat na oleju castrol longLife i jest wymieniany co 30k. Jakie są wasze opinie na ten temat - wart uwagi ?
Musashi Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 powinien byc ok. ale pewnosc po zdjeciu pokryw glowic.
yarek7504 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 tutaj masz link do mojego wątku ....http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?206135-ALL-Czyszczenie-silnika-od-wewn%B1trz-z-g%EAstej-mazi-warto-czy-nie-warto opinia mechaników była taka że wymiana oleju była stanowczo za rzadko...dlatego jak nie ma pewności-lepiej sprawdzić P.S w wątku były fotki ale odkąd nowe forum nastało to zniknęły ...jak będzie potrzeba to postaram sie je z powrotem powrzucać....pozdrawiam
zbychzz Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 dzieki Jaro za podpowiedź - ale tu chodzi mi o longlife-a. W swoim wątku poruszałeś temat gdzie prawdopodobnie olej był rzadko wymieniany - longlife jest przstosowany do większych przebiegów (nawet do 50k) i chciałem się dowiedzieć jak wygląda to w praktyce ale z tym olejem właśnie.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 Witam Teoretycznie silnik BAU to juz nowa technologia i w nim nie powinny sie wycierać wałki. Z 2 strony olej longlife juz mógł narobic bigosu. Z mojego punktu widzenia i tylko to jest moje zdanie jako iz ze tez jestem inzynierem technicznym to powiesił bym tego jełopa co wymyslił tego typu oleje. Ja u siebie wymieniam co 10 tyś. I jak wylatuje ten olej z miski to aż strach patrzeć na niego. Nie wyobrażam sobie jak wyglada olej po 30 tyś. A tym bardziej silnik. Olej jaki ja stosuje tez spełnia normy BMW do jakiegoś tam silnika jako longlife. A u mnie po 10 tyś on poprostu nie wyglada. Tylko Bóg jeden wie jak co. Jak masz czas to szukaj auta co były oleje wymieniane co 15 tyś. Pozdro ZC
Musashi Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 glowny problem to zacierajace sie popychacze, dopiero uszkodzony popychacz powoduje niszczenie krzywki walka.
przemek4net Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 silnik bau to nie nowa technologia ale stary pierdziel na pompie wtryskowej jeden 30tys robi w pol roku autostradami a inny w 2 lata w odcinkach po 10km w ruchu miejskim robilem niewiele mniejsze przebiegi na lotosie 5w40 (zaden longlife) honda civic 1.4 16v LPG w ruchu miejskim, auto uzywalem 9lat robiaz ponad 100tys i nie bylo tam zadnych w zwiazku z tym problemow... no ale to byl dobry stary pierdziel W silniku bau walki sie nie wycieraja... one czasem pekaja - a to pewnie malo od oleju zalezy Pozdrawiam, Przemek
mariuszsal Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Dodając - a znajdź Pan teraz auto które nie jeździło na LL i jego odmianach (mówię o tych z ostatnich 5-6 lat). Chyba już wszyscy producenci dostosowali się do "potrzeb rynku". Mój były szef wybierał auta do floty kierując się między innymi długimi okresami międzyprzeglądowymi. I jak w jednym modelu było co 15 tyś a w drugim co 30 tyś i więcej; to wybór zawsze padał na te drugie, bo w przeciętnym okresie leasingowania jego kalkulator liczył że zapłaci 4 x 2000 zł zamiast 8 x 1700 zł.
Bieniek Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 glowny problem to zacierajace sie popychacze, dopiero uszkodzony popychacz powoduje niszczenie krzywki walka. TAk z ciekawosci.Czy sa jakies objawy zacierajacych sie popychaczy?
przemek4net Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 olej w ASO to wydatek z filtrem okolo 450-500zyla (z tego roboczoh to chyba ze 150zyla) - w rok z hakiem zrobilem okolo 60 tysiecy (2.0tdi CR) glownie trasami... swiadomie wymieniam olej "az" 2 razy (co prawie 30tys) bo nie mam czasu zapinac do ASO co 3 miesiace i tracic na to pol dnia Sensowne moim zdaniem to rozwiazanie to np co druga wymiana oleju bez wymiany filtra (lewatywa od gory u mechanika poza aso) - tak aby mechanik zrobil to w 15min max i nie ma na to sladu (jezeli auto na gwarancji to poza aso wymiany oleju daje pole manewru do wyslizgania sie z gwarancji) Szmelcwagen (a przynajmniej seat) ma wymiane f.powietrza co 60tys wiec to ogolny trend na dluzsza bezobslugowosc Czasem w silnikach (nie wiem czy u szmlecwagena) jest czujnik jakosci oleju (nie mylic z poziomem czy cisnieniem) i to wtedy sprawa jasna i bezpieczna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się