Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie siknikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od niedawna w mojej a4 pojawił sie problem a mianowicie przy odpaleniu szarpie chwile silnikiem ok 5sekund problem uspokaja sie i jest wszystko ok w przedziale obrotów od 1800 - do 2200 szarpie mocno silnikiem niekiedy zapala sie zółta kontrolka <jakis wykrzyknik a w nim znak zapytania > sytuacja jest opanowana gdy auto uzyska temp. 90 stopni co z tym fantem czynic jakies podpowiedzi

Opublikowano
witam

od niedawna w mojej a4 pojawił sie problem a mianowicie przy odpaleniu szarpie chwile silnikiem ok 5sekund problem uspokaja sie i jest wszystko ok w przedziale obrotów od 1800 - do 2200 szarpie mocno silnikiem niekiedy zapala sie zółta kontrolka <jakis wykrzyknik a w nim znak zapytania > sytuacja jest opanowana gdy auto uzyska temp. 90 stopni co z tym fantem czynic jakies podpowiedzi

Po pierwsze

To audi w 2002r nie produkowało już modelu B5 , ale tu na pewno wkradła się literówka i domyślam się że chodzi ci o model B6

Po drugie

To pierwsze co powinienes zrobic to zapiąć vaga i sprawdzić jakie błędy wywaliło bo przyczyn może byc bardzo wiele

Opublikowano

po podpieciu wyskoczyło ze uszkodzony czujnik temp. paliwa - został wymieniony , oraz uszkodzenie wtrysku 1,po wymianie czujnika bład sie nie powtorzył natomiast wtrysk pozostał

Opublikowano
po podpieciu wyskoczyło ze uszkodzony czujnik temp. paliwa - został wymieniony , oraz uszkodzenie wtrysku 1,po wymianie czujnika bład sie nie powtorzył natomiast wtrysk pozostał

Moim zdaniem to wtryski już lecą ale mogę sie mylić , czy po osiągnieciu temperatury 90 stopni też czuc jakieś szarpania albo coś podobnego ?

Spróbuj odpiąć wtyczke od czujnika temperatury płynu chłodzącego , przejedź sie i zobacz czy będzie to samo

---------- Post added at 21:31 ---------- Previous post was at 21:25 ----------

Może to banalne ale najlepiej zacząć od najtańszych rzeczy a jak to nic nie pomorze to dopiero potem wydawac gruba kase.

Juz nie raz widziałem przypadki gdzie były wymieniane drogie podzespoły a tak na prawde winna była po stronie czego innego .

Mam nadzieję że u ciebie też obejdzie sie bez wywalenia grubszej kasy.

Opublikowano

Zdejmij pokrywę głowicy i sprawdź dokładnie wiązkę elektryczną 1 wtrysku( przy okazji wszystkie) a dokładnie wtyczkę pewnie te słynne blaszki się poluzowały i dobrze nie przewodzi. Nie zaszkodzi też psiknąć jakimś sprayem na poprawę przewodzenia. Na 99 % to będzie ten problem. Na owej usterce nie jeden mechanik podreperował sobie budżet, sprzedając kit że pompowtrysk do wymiany. Następnie rzekomo wymienił go za duże pieniądze a w rzeczywistości w 15 min przeczyścił wiązkę elektroniczną pompowtrysku i chodzi jak złoto.

Niestety za niewiedzę się płaci słone pieniądze :)

Opublikowano
Zdejmij pokrywę głowicy i sprawdź dokładnie wiązkę elektryczną 1 wtrysku( przy okazji wszystkie) a dokładnie wtyczkę pewnie te słynne blaszki się poluzowały i dobrze nie przewodzi. Nie zaszkodzi też psiknąć jakimś sprayem na poprawę przewodzenia. Na 99 % to będzie ten problem. Na owej usterce nie jeden mechanik podreperował sobie budżet, sprzedając kit że pompowtrysk do wymiany. Następnie rzekomo wymienił go za duże pieniądze a w rzeczywistości w 15 min przeczyścił wiązkę elektroniczną pompowtrysku i chodzi jak złoto.

Niestety za niewiedzę się płaci słone pieniądze :)

Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej wiązka elektryczna wtrysków też do sprawdzenia , po wyczyszczeniu i docisnieciu styków na listwie zasilajace pompowtryski może się okazać że wszystko wróci do normy a ty zaoszczędzisz . Zacznij od tego, myśle ze pomoże. Nawet jak masz uszkodzoną wiązkę to lepiej wydać koło 300zł na wiązkę niż grubą kasę na PDeki .

Trzymam kciuki

Opublikowano

witam ....miałem podobny problem...dużo by pisać co moje auto przeszło od tego momentu ale na dobre wszystko ustało jak po prostu zmieniłem CPN na którym wcześniej tankowałem

Opublikowano

co do cpn to tankuje zawsze na lotosie i zawsze te drozsze paliwko , jutro jjestem umowiony w warsztacie to przekaze wszelkie uwagi od Was i wszystko napisze na forum co z diagnoza

Opublikowano
co do cpn to tankuje zawsze na lotosie i zawsze te drozsze paliwko , jutro jjestem umowiony w warsztacie to przekaze wszelkie uwagi od Was i wszystko napisze na forum co z diagnoza

Trzymam kciuki i mam nadzieję że skończy się to tylko na nie drogiej naprawie

Opublikowano

znacie kogos w kujawsko pomorskim od pompek jezeli potwierdzi sie najgorsza diagnoza trzeba bedzie je gdzies dac ewentualnie kupic

Opublikowano

Spokojnie to nie jest poważna usterka :) Jaki masz przebieg ???? Poza tym to nie silnik 2.0 tdi gdzie pompowtryski padały jeszcze grubo przed zrobieniem 100 tys no chyba że zamiast ropą zalewany był jakimś syfem.

Opublikowano

przebieg to 199tys a mozliwe ze to te styki ? wydaje mi sie ze jezeli cos nie łaczy to temp nie powinna miec znaczenia , podobnie nawet z uszkodzonym wtryskiem szfankuje albo nie a tu rozgrzeje sie i jest ok

Opublikowano
przebieg to 199tys a mozliwe ze to te styki ? wydaje mi sie ze jezeli cos nie łaczy to temp nie powinna miec znaczenia , podobnie nawet z uszkodzonym wtryskiem szfankuje albo nie a tu rozgrzeje sie i jest ok

Sprawdziłeś ten czujnik temperatury płynu chodzącego ?

Opublikowano

skoro jest blad wtrysku, konektor do dogiecia.

Jezeli problem nie ustapi. zmien PD miejcami z innym cylindrem i sprawdz czy blad przeniesie sie do innego cylindra.

jeżeli nie przeniesie sie wiazka do wymiany,

jezeli blad przeniesie sie, PD do wymiany, sugeruje wymienic wszystkie. zapewne niedlugo kolejne dolacza poza tym przy tym przebiegu, zapewne nie maja juz swoich normatywnych parametrow i pogarszaja warunki pracy silnika, co sie odbija na problemach z EGR i turbina.

Opublikowano

po dzisiejszej wizycie w warsztacie stwierdzona usterka "zaworu pompowstryskiwacza" tak pokazał komp, przy okazji zrobione mechanik zasugerował wymiane popychaczy, uszczelka pokrywy oraz uszczelniacz, swiece sa ok wiec nie ma potrzeby

---------- Post added at 14:15 ---------- Previous post was at 14:13 ----------

tak czujnik zostal wymieniony na nowy i nic nie pomógł

Opublikowano

usterka zapisana w pamięci może być spowodowana usterką wiązki.

Gdybyś podał dokładny nr błędu można by potwierdzić czy faktycznie to wina PD.

wymiana popychaczy to demontaż wałka rozrządu a więc i paska rozrządu warto może przy okazji zrobic rozrząd i pompę wody.

Opublikowano

Witam,chciałbym dołączyć do tematu.

U mnie na dugim pompowtrysku pokazuje błąd,zaczyna czasami budą rzucać,zapala się ESP.Jak poruszam kablami z tyłu silnika tam gdzie idzie wiązka elektryczna na pompowtryski to wszystko wraca do normy wraz z parametrami drugiego wtrysku.Pytanie jak ta rzecz się nazywa,która podaje tą wiązke,bo muszę ją kupić.I jeszcze jedna mam zaślepiony EGR gdy gaszę silnik mocno zarzuci budą,dodam,mechanik połamał gruszkę przy EGR,polepił ją na super klej i mówi,że jest ok,czy może mieć ona wpływ na zarzucenie budą w momencie wyłączenia silnika???

Opublikowano

byc moze do złączki dostala się woda, lub jest uszkodzona wiązka pompowtryskiwaczy w głowicy. ew. wiązka pomiedzy ECU a głowicą.

Opublikowano

a czy możesz mi napisac jak wpisac to w allegro,zeby wyszykac "tą wiązkę elektryczną" chodzi oczywiście o ten platstkowy panel,który podaje zasilaanie na pompowtryski,bo za cholere nie wiem jak to wpisać w allegro,dzieki.

---------- Post added at 09:56 ---------- Previous post was at 09:25 ----------

moderator,jak to coś się nazywa?bo nikt mi tu nie chce dać odpowiedzi,please...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...