Labiel Opublikowano 1 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2013 a robiłeś coś z tym czujnikiem położenie wału, bo tak myślę żeby go wyjąć i wyczyścić tylko nie wiem jak, czy olej wycieknie itp? Nie, póki co nie tykałem go. Problem z diagnozą jest u mnie taki że aktualnie auto nie zawsze szarpie, w zasadzie w tym momencie raczej bardzo rzadko. Ostatnio większy problem był jak mocno się nagrzał a tak to chodzi raczej dobrze. Więc ciężko szukać przyczyny, podmieniać części itp jak nie wiadomo kiedy będzie źle a kiedy dobrze.
karol2984 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Opublikowano 1 Stycznia 2013 u mnie aktualnie na zimnym da się ruszać w miarę dobrze ale jak dam więcej gazu to szarpie najbardziej na 1,2 na 3, 4,5 mniej za to jak się nagrzeje to tragedia przy ruszaniu , lekko wcisnę gaz na 1ce i szarpie całym silnikiem
Labiel Opublikowano 1 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2013 U nie zawsze to były raczej szarpania bardziej irytujące niż uniemożliwiające jazdę. Raz czy dwa jedynie jak auto bardzo mocno się nagrzało w korkach to ciężko się jechała bo się dławił.
karol2984 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Opublikowano 1 Stycznia 2013 poszedłem nawet sprawdzić czujnik położenie pedału sprzęgła ale się okazało że go nie mam albo nie znalazłem
motor144 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Mam takie pytanie, których bloków logi dynamiczne mogę zrobić aby coś wykluczyć, bo ja nie mogę tego ogarnąć jakoś który do czego? Te same grupy co zrobiłeś zrób statyczne, wtedy może coś będzie więcej widać. Z tych co zrobiłeś to dynamiczne miały sens tylko dla gr002 - przepływka działa O.K.
karol2984 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam, pomogło przywrócenie ustawień fabrycznych vag-iem, czyli chyba reset komputera, dziwne bo odłączałem aku. na parę godzin i nic to nie dawało więc przez kabel można to jakoś inaczej zrobić, niestety nie byłem przy tym i nie widziałem jak diagnosta to robił. Może ktoś wie jak to zrobić samemu?
andrzej_1970 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Jeżeli masz kabelek i program to bez problemu jest tam funkcja ustawienia fabryczne ale wątpię aby to pomogło na dłuższy czas.Coś mi się wydaje,że to wina czujnika halla lub położenia wału.
andrzej_1970 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Jedynym wytłumaczeniem to ,że gaz rozstroił sterownik silnika lub źle była zalogowana przepustnica.Po przywróceniu ustawień fabrycznych mogło pomóc.
karol2984 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 innego wyjścia chyba nie ma, a jak przywrócić ustawienia fabryczne vagiem?
andrzej_1970 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Na tym programie nie działałem ale mam vag 4.9 (pełna wersja) i tam w blokach danych są ustawienia pierwotne.Początkowo myślałem ,że to ściema w takim programie taka funkcja aż do chwili jak u brata przetestowałem w A6 i też pomogło byłem zdziwiony.
Labiel Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Może zrobię to i u siebie, ale jak pamiętam gazownik też mi to robił bo dziwiło go to cięcie czasów wtrysku. Przestawił na pierwotne i chwilkę czasy były prawidłowe ale zaraz znowu zaczął ciąć. Powiedzcie mi który czujnik odpowiada za prawidłowy moment zapłonu mieszanki?
Labiel Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 To musiałbym go sprawdzić plus sprawdzić listwę wtryskową PB. Generalnie sprawa wygląda tak jakby po mocnym nagrzaniu dostawał iskrę nie w tym momencie, przez co nie przepala mieszanki a dalej to już wiadomo. Nieprzepalona mieszanka zawala świece, daje sondzie sygnał na bogato a ECU tnie czasy.
karol2984 Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Zakręcie i wypal gaz, wyjmij bezpiecznik od gazu i zresetuj komputer, to ostatnie to nie wiem jak dokładnie zrobić , dziś włączyłem gaz To znowu coś nie tak
andrzej_1970 Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 To musiałbym go sprawdzić plus sprawdzić listwę wtryskową PB. Generalnie sprawa wygląda tak jakby po mocnym nagrzaniu dostawał iskrę nie w tym momencie, przez co nie przepala mieszanki a dalej to już wiadomo. Nieprzepalona mieszanka zawala świece, daje sondzie sygnał na bogato a ECU tnie czasy. Przełącz na gaz i wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa i zobaczysz jak chodzi ,jeżeli nastąpi poprawa to znaczy że wtryski przepuszczają, a jeszcze jedno ściągnij wężyk z regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy nie ma tam paliwa jeżeli jest regulator do wymiany bo zalewa swiece.
Labiel Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Regulator już sprawdzałem - jest sucho ale dla 100% pewności pewnie trzeba byłoby sprawdzić ciśnienie. Co do wyciągania bezpiecznika pompy paliwa to już wpadłem na to wcześniej - co prawda nie jeździłem tak ale sprawdzałem w tym czasie odczyty VAGiem i nie było różnicy. Moim zdanie - tak z obserwacji gaz oczywiście miesza całość, ale miesza przez to że benzyna nie jest w 100% ok. Co prawda na PB raczej nie szarpie ale robiąc reset kompa i zagrzewając go tylko na PB VAG pokazywał ten sam efekt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się