szymonaudi Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 Witajcie.Jak w tytule,gdy silnik jest ciepły podczas delikatnego dodania gazu pojawia się metaliczny dźwięk jakby za kolektorem ssącym w okolicach przepustnicy.Nie zawsze to występuje ale wolę dmuchać na zimne.Gdy auto wejdzie na wyższe obroty dźwięk ustępuje.Zarówno na luzie jak i podczas jazdy.Nie mam pojęcia do czego to podpiąć :/ Poza tym pytanie do właścicieli ASNów,jak w Waszych autach ze spalaniem oleju? Jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W40,przebieg 130 000,posiadam to auto od roku,średnio w miesiącu robię 2000 km i trochę oleju dolewam.Zdaję sobie sprawę że norma producenta to 0,7 l na 1000km. Posiadam LPG. Z góry dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi.
Onkel Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Każdy leje co chce ale ogólnie Castrol nie ma dobrej opinie. Najlepiej zmienić przy następnej wymianie.... Poczytaj temat o oleju.
szymonaudi Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Opublikowano 15 Marca 2012 ale chodzi mi o ilość "spalanego" oleju na 1000km.
benne Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 jak masz przebieg 130 000 to przejdź na 5w40
szymonaudi Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Opublikowano 15 Marca 2012 używałem tego oleju,tak samo dolewałem jak teraz dolewam
KYLOMC Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 hmm a nie powinno być 10 000 km na 1L oleju norma ? chyba ze się mylę bo 0,7 L oleju na 1000km to bardzo dużo !!!! nagraj ten dźwięk
ghost1717 Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Czesc koledzy Do wszystkich silników audi benzynowych i TDI lanie oleju 10W40 to nic dobrego... Nasze auta są skonstuowane aby pracować na 5w30 / 5w40 / 5w50 Na twoim miejscu zrobił bym tak: - płukanka silnika do starego oleju - 10/15 min na wolnych obrotach i zlac stary olej... wymienic filtr oliwy zalac nowy olej najlepiej valvoline maxlife 5w40 lub Liquy Moly 5w40 i napisz czy Ci autko nadal bierze olej... Stawiam 100zł ,że zużycie spadnie conajmniej o połowe... jesli macie wątpliwosci wejdzcie zapraszam do lektury : STERNDOCKTOR Jaki olej - http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf . Pomiędzy wymianami nie dolewam NIC. Olej Valvoline maxlife 5w40 na castrolu pomiedzy wymianami potrafilem dolac nawet LITR!!! Mój silnik był płukany przed zastosowaniem valvoline żadnych skutków ubocznych - same pozytywne. Nie stukają zawory po uruchomieniu , pali mniej o conamniej litr benzynk/100 i i silnik chodzi bardziej miekko... POLECAM WSZYSTKIM przy wiekszym przebiegu!!!
szymonaudi Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Opublikowano 18 Marca 2012 Panowie,to takie podsumowanie,do mojego ASN który lata na castrolu magnatec 10W40,mający 130 000 przebiegu jaki olej zalać,bo zgłupiałem Po przeczytaniu postów myślę o Valvoline max life 10W40,jest ktoś za?
Rafal-L Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 ja mam okolo 150 tysiecy i leje ciagle full syntetyk obecnie motula w przyszla niedziele jedzie Millers CFS 5w30 tryple esters
emay Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Jeżdze aktualnie ( tak zalał poprzedni właściciel ) na 10w40 total poł syntetyk silnik ALT który kocha wysokie temperatury. Byłem u mechaniora i zapytałem jaki olej do tego silnika, on bez zastanowienia Mobli 1 5w50 full syntetyk. Potwierdza teze z dobrego artykułu. Także następna wymiana oleju to bedzie właśnie 5w50.
ghost1717 Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Jak Wam nie szkoda kasy to możecie lać 5w50.. czemu nie ?Tylko czy jest on Wam potrzebny ? 5w40 spokojnie starczy... Mobil i Mercedes zrobili na nim test MB e350 benzyna od nowosci do miliona kilometrów cały czas pełny syntetyk.. zgadnijcie jakie było zużycie silnika po takim przebiegu ? Tak wiec po cholere Wam 10w40 ? a tymbardziej...15w40 ?!!! LAĆ TYLKO PEŁNE SYNTETYKI Zarówno do ALT jak i do ASN wlał bym 5w40 lub 5w50 niezaleznie od jego przebiegu!! Liquy Moly,Valvoline,Mobil kolejnosc przypadkowa byle nie CASTROL ale to moje osobiste przekonanie do tego oleju wiec nie sugerujcie sie nim Najtaniej pewnie wyjdzie liquy moly lub valvoline ale to już zależy kto jaki ma dostep do czesci...
marc1n Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Witajcie.Jak w tytule,gdy silnik jest ciepły podczas delikatnego dodania gazu pojawia się metaliczny dźwięk jakby za kolektorem ssącym w okolicach przepustnicy.Nie zawsze to występuje ale wolę dmuchać na zimne.Gdy auto wejdzie na wyższe obroty dźwięk ustępuje.Zarówno na luzie jak i podczas jazdy.Nie mam pojęcia do czego to podpiąć :/ Poza tym pytanie do właścicieli ASNów,jak w Waszych autach ze spalaniem oleju? Jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W40,przebieg 130 000,posiadam to auto od roku,średnio w miesiącu robię 2000 km i trochę oleju dolewam.Zdaję sobie sprawę że norma producenta to 0,7 l na 1000km. Posiadam LPG. Z góry dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. czy dźwięk ustępuje przy około 4000-4200rpm ?
krzys70 Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Jezdze ASN od 4 lat, ma przejechane 165 tkm i jak narazie sprawuje sie b. dobrze!! Na LPG jezdze od 3 lat. Zurzycie oleju ok. 0,5 L na 10 000km. urzywam od 4 lat Mobil1 0W40. Narazie nie zmieniam na inny, nie widze powodu, cena oleju jak w polsce tak i w niemczech bardzo podobna, ok. 40 zl/L (internet). Przy nastepnej wymianie planuje plukanie silnika, tylko tak z ciekawosci.
Rafal-L Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Ja wyplukalem silnik przed zalaniem millersa CFS plukanka tez od nich, rewelacja:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się