Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dalej drgania po wymianie dwumasa


mariuszsn

Rekomendowane odpowiedzi

To pomaga ale tylko na chwilę .. bo to wygląda na leczenie objawowe... moim zdaniem i tak plecionka do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też powalczę ze swoją Niunią :mysli:

Wymieniłem dwumas,docisk,tarcz i poduszki pod silnikiem i skrzynią.Wymieniałem ponieważ szukałem przyczyny szarpania i podskakiwania przodu podczas ruszania co nasilało się szczególnie podczas nagrzanego auta po dłuższej pracy.Ale w sumie zawsze.

Ale gdy już wszystko zamontowałem i odpaliłem to matko jedyna jakie wibracje :polew: Od wymiany minął gdzieś miesiąc i sporo się zmniejszyły ale nadal szczególnie na biegu jałowym idą wibracje w kierownicę i w nogi.Zrobił się także jakby głośniejszy.Buczy głośniej jak jadę lub gdy butuję.Jak dodaję leciutko gazu na jałowym i otworzę drzwi to jest moment że drży strasznie tłumik.Potem mija ale cały czas jest mrowienie.

Polecono mi czego jeszcze nie zrobiłem abym zdjął osłonę podłogi i wyregulował tłumik drgań.Zrobię to i zobaczę czy coś się poprawi.Plecionka wygląda na dobrą ale z tego co tutaj przeczytałem to nic nie znaczy.

Dziwne że przedtem tego nie było a po wymianie tego wszystkiego takie wibracje przyszły.Szkoda bo szarpanie i skakanie przodu się znikło.Ale te wibracje męczą w czasie jazdy i stania na światłach.Są pewne prędkości gdy jest troszkę lepiej ale ogólnie to kupa :wallbash:

Zobaczę czy dojdę do przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też powalczę ze swoją Niunią :mysli:

Wymieniłem dwumas,docisk,tarcz i poduszki pod silnikiem i skrzynią.Wymieniałem ponieważ szukałem przyczyny szarpania i podskakiwania przodu podczas ruszania co nasilało się szczególnie podczas nagrzanego auta po dłuższej pracy.Ale w sumie zawsze.

Ale gdy już wszystko zamontowałem i odpaliłem to matko jedyna jakie wibracje :polew: Od wymiany minął gdzieś miesiąc i sporo się zmniejszyły ale nadal szczególnie na biegu jałowym idą wibracje w kierownicę i w nogi.Zrobił się także jakby głośniejszy.Buczy głośniej jak jadę lub gdy butuję.Jak dodaję leciutko gazu na jałowym i otworzę drzwi to jest moment że drży strasznie tłumik.Potem mija ale cały czas jest mrowienie.

Polecono mi czego jeszcze nie zrobiłem abym zdjął osłonę podłogi i wyregulował tłumik drgań.Zrobię to i zobaczę czy coś się poprawi.Plecionka wygląda na dobrą ale z tego co tutaj przeczytałem to nic nie znaczy.

Dziwne że przedtem tego nie było a po wymianie tego wszystkiego takie wibracje przyszły.Szkoda bo szarpanie i skakanie przodu się znikło.Ale te wibracje męczą w czasie jazdy i stania na światłach.Są pewne prędkości gdy jest troszkę lepiej ale ogólnie to kupa :wallbash:

Zobaczę czy dojdę do przyczyny.

Uszkodzone poduszki pod silnikiem powodują uszkodzenie plecionki, która przejmuje role tłumienia drgań dlatego mimo, że zewnętrznie wygląda idealnie to nadaje się do wymiany. Ponadto jak zawadzi się mocno o coś układem wydechowym to złącze również nadaje się do wymiany. Ja wymieniłem najpierw same gumowe wieszaki w układzie wydechowym ale nie dało się jeździć i wróciłem do starych rozciągniętych. Po wymianie złącza elastycznego i wieszaków nastąpiła znaczna poprawa ale po jakimś czasie problem zaczął ponownie powracać ponieważ całe zawieszenie układu napędowego również nadawało się do wymiany. Dopiero po wymianie poduszek problem z drganiami minął ale popełniłem błąd bo trzeba było to zrobić kompleksowo przy wymianie plecionki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc zacznę od tej plecionki.Przy tym ile kosztowała mnie ostatnia regeneracja Niuni to chyba jakoś jeszcze podołam finansowo :mysli:

Ale jeszcze jedno pytanko.Kupować jakąś szczególną,dobrej jakości czy byle średnica pasowała i długość.Domyślam się że lepiej coś dobrego wrzucić ale chyba nie muszę kupować oryginalnej w ASO :wallbash:

Wspawanie to prosta sprawa czy poszukać dobrego fachowca?

Kurde ciągle coś.Już by się mogła Niunia odwdzięczyć za tak dobre traktowanie :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a ile za dwumas sprzeglo i robocizne zaplaciles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc zacznę od tej plecionki.Przy tym ile kosztowała mnie ostatnia regeneracja Niuni to chyba jakoś jeszcze podołam finansowo :mysli:

Ale jeszcze jedno pytanko.Kupować jakąś szczególną,dobrej jakości czy byle średnica pasowała i długość.Domyślam się że lepiej coś dobrego wrzucić ale chyba nie muszę kupować oryginalnej w ASO :wallbash:

Wspawanie to prosta sprawa czy poszukać dobrego fachowca?

Kurde ciągle coś.Już by się mogła Niunia odwdzięczyć za tak dobre traktowanie :>

Oryginalnej samej plecionki nie kupisz w ASO ponieważ jest w komplecie z katalizatorem. Kup złącze elastyczne podwójnie wzmacniane Fischer-a w rozmiarze 55x105 z tego co pamiętam to do AFN-a chyba taki jest rozmiar ale najlepiej sprawdź to. Co do wspawania w dziale warsztat jest temat poświęcony wymianie plecionki. Autor pokazał jak przy pomocy prostego przyrządu zachować prawidłowy kąt który jest bardzo ważny dla trwałości plecionki. Ja złącze spawałem tigiem i taka metodę polecił mi znajomy który wspawywał ludziom ale migomatem i stwierdził, że ta spawarka się do tego nie za bardzo nadaje. Ponadto zwróć uwagę na gumowe wieszaki w układzie wydechowym u mnie były powyciągane po 2 cm w stosunku do nowych oryginalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a ile za dwumas sprzeglo i robocizne zaplaciles ?

Koło dwumasowe kosztowało mnie 1170 zł, uszczelniacz na wał 104 zł, kpl.sprzęgło czyli docisk,tarcza i łożysko 516 zł.Do tego jeszcze brałem poduszki pod silnik i skrzynię co razem dało wszystkiego 2111 zł.

Tylko to tak kolego po zniżkach :wink4:

Co do robocizny to też raczej Ci nie pomogę bo wymieniałem jeszcze całe przednie zawieszenie i robiłem to u mechanika z rodziny pomagając mu także co kosztowało mnie jedyne 300 zł.Czyli grosze.

Ale tak jak pisałem skończyło się podskakiwanie przodu i szarpanie.Przynajmniej na razie :mysli:[br]Dopisany: 19 Maj 2011, 19:09_________________________________________________

Tak więc zacznę od tej plecionki.Przy tym ile kosztowała mnie ostatnia regeneracja Niuni to chyba jakoś jeszcze podołam finansowo :mysli:

Ale jeszcze jedno pytanko.Kupować jakąś szczególną,dobrej jakości czy byle średnica pasowała i długość.Domyślam się że lepiej coś dobrego wrzucić ale chyba nie muszę kupować oryginalnej w ASO :wallbash:

Wspawanie to prosta sprawa czy poszukać dobrego fachowca?

Kurde ciągle coś.Już by się mogła Niunia odwdzięczyć za tak dobre traktowanie :>

Oryginalnej samej plecionki nie kupisz w ASO ponieważ jest w komplecie z katalizatorem. Kup złącze elastyczne podwójnie wzmacniane Fischer-a w rozmiarze 55x105 z tego co pamiętam to do AFN-a chyba taki jest rozmiar ale najlepiej sprawdź to. Co do wspawania w dziale warsztat jest temat poświęcony wymianie plecionki. Autor pokazał jak przy pomocy prostego przyrządu zachować prawidłowy kąt który jest bardzo ważny dla trwałości plecionki. Ja złącze spawałem tigiem i taka metodę polecił mi znajomy który wspawywał ludziom ale migomatem i stwierdził, że ta spawarka się do tego nie za bardzo nadaje. Ponadto zwróć uwagę na gumowe wieszaki w układzie wydechowym u mnie były powyciągane po 2 cm w stosunku do nowych oryginalnych.

Ok.Sprawdzę dokładnie wymiary i poszukam takiej plecionki.Nie będę wiedział jak nie wymienię więc wyjścia nie mam.Tak samo zwrócę uwagę na te wieszaki.

Dzięki za informację :hi:. Dam znać jaki będzie efekt po zabiegu.Mam nadzieję że coś się poprawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Sprawdzę dokładnie wymiary i poszukam takiej plecionki.Nie będę wiedział jak nie wymienię więc wyjścia nie mam.Tak samo zwrócę uwagę na te wieszaki.

Dzięki za informację :hi:. Dam znać jaki będzie efekt po zabiegu.Mam nadzieję że coś się poprawi :)

Plecionkę możesz łatwo zdiagnozować. Wystarczy, że ktoś naciśnie ci z tyłu na końcówkę tłumika podczas pracy na biegu jałowym gdy ty będziesz siedział w kabinie. Po naciśnięciu wibracje powinny ustąpić, ponadto jak pościskasz gumowe wieszaki w połowie ich długości np opaskami elektrycznymi lub jakimś drutem to przy uszkodzonej plecionce wibracje ustana ale tylko na jakiś czas więc nie sugeruj się, że wystarczy ścisnąć wieszaki i temat załatwiony :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dołączam się z moim problemem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=204193.new. U mnie na postoju również auto całe się trzęsie, a najbardziej drążek od biegów. Dzisiaj gdy wróciłem z pracy nie zgasiłem silnika i otworzyłem maskę, wziąłem deskę i docisnąłem plecionkę wydechu i tak jakby wszystkie drgania ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...