Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Osiągi 235/45/17


mat-85

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko do osób dłużej już śmigających na większych kołach.

Mianowicie po założeniu kół 235/45/17 (przesiadka z 205/55/16) autko to muł bagienny - nie jedzie.

Czy spadek dynamiki wynika w większej mierze z szerokości opony, czy raczej ze zwiększenia rzeczywistego obwodu koła (przy 17 dużo mniejsze ugięcie gumy - samochód poszedł sporo w górę)?

Chciałbym chociaż częściowo zniwelować tą przypadłość (najchętniej nie rezygnując totalnie z szerokości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale ja nie odczuwam zbytnio wielkich różnic po zmianie z 16 na 17,wiadomo większa felga sztywniejsze auto,mam s-line 1BV zawieszenie więc u mnie nic do góry nie idzie,a na dynamice też nie stracił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar 17?

Chociaż to że wyżej stoi na większej feldze to chyba standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205 a 235 to juz duza róznica... nie wiem co tam masz za silnik. po swoich doswiadczeniach , przejazdach z 195--> 225, róznica jest taka ze na 195 osiagałem z punktu A do B predkosc 190km/h a na 225 185. wiec praktycznie nie wielka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina lezy w szerokosci opon, na spalaniu również to odczujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im szersza opona tym bardziej jest odczuwalna utrata mocy i większe spalanie. Ale też ważnym czynnikiem jest ciężar felgi.

Testowałem poprzedniego sezonu kilka felg i np. avus II waży ok 14kg, opona 225/47/17 - po zmianie z zimówek 15-stek odczuwalna utrata mocy i spalanie znacznie większe. Następne kupiłem bbs 18" - waga nie całe 9kg, opona 235/40, opona szersza od 17 ale za to felga dużo lżejsza i spalanie porównywalne jak na 15-stkach i praktycznie nie odczuwam różnicy w mocy. Także warto patrzeć także na wagę felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im szersza opona tym bardziej jest odczuwalna utrata mocy i większe spalanie. Ale też ważnym czynnikiem jest ciężar felgi.

Testowałem poprzedniego sezonu kilka felg i np. avus II waży ok 14kg, opona 225/47/17 - po zmianie z zimówek 15-stek odczuwalna utrata mocy i spalanie znacznie większe. Następne kupiłem bbs 18" - waga nie całe 9kg, opona 235/40, opona szersza od 17 ale za to felga dużo lżejsza i spalanie porównywalne jak na 15-stkach i praktycznie nie odczuwam różnicy w mocy. Także warto patrzeć także na wagę felgi.

Dzięki o coś takiego właśnie mi chodziło. Felgi nie wiem ile ważą ale rzeczywiście są masywne o takie:

http://otomoto.pl/skoda-superb-platinium-bixenon-serwis-C22918402.html

Czyli średnicę koła raczej mogę pominąć podejmując decyzję jaką wybrać oponę jeżeli moim celem jest głównie poprawienie dynamiki?

Mówię oczywiście o rozmiarach mieszczących się w granicy błędu (215/50, 215/45, 225/45, 205.50)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im szersza opona tym bardziej jest odczuwalna utrata mocy i większe spalanie. Ale też ważnym czynnikiem jest ciężar felgi.

Testowałem poprzedniego sezonu kilka felg i np. avus II waży ok 14kg, opona 225/47/17 - po zmianie z zimówek 15-stek odczuwalna utrata mocy i spalanie znacznie większe. Następne kupiłem bbs 18" - waga nie całe 9kg, opona 235/40, opona szersza od 17 ale za to felga dużo lżejsza i spalanie porównywalne jak na 15-stkach i praktycznie nie odczuwam różnicy w mocy. Także warto patrzeć także na wagę felgi.

Dzięki o coś takiego właśnie mi chodziło. Felgi nie wiem ile ważą ale rzeczywiście są masywne o takie:

http://otomoto.pl/skoda-superb-platinium-bixenon-serwis-C22918402.html

Czyli średnicę koła raczej mogę pominąć podejmując decyzję jaką wybrać oponę jeżeli moim celem jest głównie poprawienie dynamiki?

Mówię oczywiście o rozmiarach mieszczących się w granicy błędu (215/50, 215/45, 225/45, 205.50)?

O średnicy koła musisz także pamiętać. Są kalkulatory/ przeliczniki także na pewno coś wybierzesz. Wiadomo też, że czym szersza guma tym opory toczenia większe więc w jakimś stopniu ograniczy to też moc i negatywnie wpłynie na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wierzyć że przy twojim silniku 1.8T, przy zmianie z kół 205/55/16 na 235/45/17 "autko to muł bagienny - nie jedzie." Nie jest to niewiadomy jaki przeskok żeby auto aż tak straciło na mocy... :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przy 1.8T nie powinien odczuć tego aż tak jak to opisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważnym czynnikiem jest ciężar felgi nie po to występują ultralekkie (superleggera) felgi które z tego tytułu są bardzo drogie.

Jeśli felga waży tak jak u mnie ok 25kg 19" to w kole jest 4 krotna różnica, tak więc z tych 25kg robi się 100kg a przy tym odczuwalne w wielkim stopniu spalanie jest zarówno przy spokojnej jak i szybkiej jeździe.

Im szersza opona tym większy opór, ja tak przez 3 lata odczuwam różnicę po zdjęciu zimówek 16" 205/55/R16 na 19" 235 przód i tył 245/35/R19 to przy mojej 2.6 V6 150KM jest dramat w osiągach i spalaniu dlatego nie mam zamiaru znów ich zakładać i idą na sprzedaż.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez różnicy 2.0TDI BPW zima 205/55/16 lato 235/45/17 s-line jedzie tak samo na koleinach wiadomo trzęsie bardziej i inna sztywność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na takich kołach 235/45/17 lato A4 2,0 TDI 140km jezdzi mi się lux koleiny nie stwarzają mi problemu trzymam mocniej kierę po prostu-zimę mam 205/55/16 różnica jest tylko taka że lżej chodzi kierownica i ciszej pompa wspomagania na zimówkach ale lata nie zmienię na inne bo się super autko trzyma drogi jak przyklejone a spalanie nie jest znowu jakieś większe.Ale niedługo będzie mapa.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam podobnie 205/55/16 zima na stalówce i 235/45/17 fela 9 ramienna s-line na lato. Mogę stwiedzić, że na letnich wyraźnie ciężej chodzi kiera spalanie w górę o ok. 0,4-0,5 litra a max osiągnięty ok. 235 kmh po programie. Niestety nie miałem okazji sprawdzić maxa na zimówkach ale auto jest na 205 odczuwalnie żwawsze. Szybciej raczej nie będzie bo 235 to już koniec skrzyni i kreski lecą ostro w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O średnicy koła musisz także pamiętać. Są kalkulatory/ przeliczniki także na pewno coś wybierzesz. Wiadomo też, że czym szersza guma tym opory toczenia większe więc w jakimś stopniu ograniczy to też moc i negatywnie wpłynie na spalanie.

Ja to wszystko w teorii wiem - jasne i logiczne żadne to kosmosy - chodzi mi o to jak teoria sprawdza się w praktyce.

OK ,więc doradźcie Panowie Panie bo moje typy i wątpliwości z nimi związane są następujące:

225/45 - chyba powinno być ciut lepiej bo trochę węziej i mniejszy obwód(ale skoro mówicie że głównie chodzi o szerokość to może nadal za szeroki kapeć i różnica będzie pomijalna?)

215/50 - tu już 2 oczka węziej ale czy przez większy obwód nie wyjdzie to samo co na 225 bo wtedy już wolę tamte

215/45 - nie chcę bo za mało gumy i koło ginie w nadkolu na 1BE

205/50 - tu poprawa powinna być bezdyskusyjna ale zostawiam ją jako ostateczność

wiem, że marudzę jak nastolatka ale to moje pierwsze podejście do 17 i po prostu nie chcę kasy wyrzucać w błoto na opony albo potem być niezadowolony.

A z tym mułem bagiennym to oczywiście troszkę przesadziłem :) co nie zmienia faktu, że różnica jest znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśłi nie zmaierzasz glebic go gwintem, to bierz 225/45 to jest dedykowany rozmiar dla 17cali w tym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czemu doradzacie mu 225/45 jesli na szerokości 205 jezdzi mu się dobrze to nie se kupi 205/50

Przecież jest to idealny zamiennik bo b5

A co do tematu spalanie/osiagi ja również widze roznice jak w tamten sezon jeździłem na 225/40R18 a teraz mam 205/55R 16

A juz nie wspomnę o zimowkach 195/65R16 i super lekkie alumki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam bo akurat jeździłem na takiej oponie i to w a4 i w golfie IV. Wiadomo jeśli chce więcej komfortu to niech wybierze 205/50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...