Maniusiek28 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam.....zatem mam zbyt dużą temp po dłuższej eksploatacji silnika (cieczy chłodzącej) na panelu klimatronika kanał 49 mam 96 st C ,a czasem dochodzi nawet do 100 st.To raczej nie jest normalne.Wymieniłem termostat i zastanawiam się na wymiana czujnika temp (choć wątpię czy to on bo w końcu pokazuje temp tyle że za dużą). Mam chipa na 145 km ale przed zabiegiem też było tak samo.Więc raczej nie tu leży problem.Może zetkną się ktoś z podobnym przypadkiem....pozdrawiam.
Wihajster Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 jest to wyzej niz srednia ale nie ma tragedi.sprawdz ile pokazuje vag
Musashi Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 najpierw czujnik, wchodzisz VAG-em w zegary i odczytujesz, pozniej w ECU. jezeli wartosci sie roznia czujnik jezeli takie same termostat. sprawdz rowniez powyzsze temperatury rano gdy jest zimny silnik, czy sa identyczne jak temperatura zewnetrzna. jezeli by nie pomoglo to termostat
Maniusiek28 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2008 sprawdz ile pokazuje vag :wink4 niestety na VAG pokazuje te same wartości (podobne) temp co na klimatroniku...a tak na marginesie gdzie znajduje się ten czujnik???czy tam gdzie zaznaczyłem???taki niebieski???
Piotrek98igo Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 obawiam sie ze uszczelka pod glowica sie wydmuchala,spr czy w zbiorniczku plynu chlodzacego masz jakies smary itp
Maniusiek28 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 A na jaki termostat wymieniles nie pamiętam dokładnie firma varden czy jakoś tak
Musashi Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 oczywiscie norma, 80-110C ale warto sie przygladac. byc moze akurat taka charakterystyke posiada zamontowany termostat
Maniusiek28 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Ja pier**** masz normalna temp. po co grzebiesz przy tym silnku? Słyszałem na tym forum że ma trzymać 90 st.Więc jak to wreszcie jest 95-100 st to normalka czy nie???
Maniusiek28 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Budzik jest tak wysterowany ze w przedziale od 75-100 stopni pokazuje zawsze 90,wiec tak powinno byc.Twierdze tak dlatego ze miedzy innymi u mnie i jeszcze wielu innych uzytkownikow tego forum temp. na klimatroniku zawsze waha sie miedzy 95-100 stopni.Taka temp dla silnika do nic zlego,dlatego na blacie jest 90 zeby nie robic metlika w glowie kierowcy.Przerabial to kolega Viki,po wymiane polowy czesci zwiazanych z temperatura dalej mial 95-100 stopni. no to oki przestaje męczyć ten temat...dzięki za informacje!!!
berciu Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 przerabiałem u siebie to samo, to jest normalna temp, wskazówka reaguje dopiero powyżej 105 stopni, u mnie latem trzyma 98 i to jest ok
baskecior Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Bzdury pier**licie aż miło AFN ma trzymac 88-91 w normalnych warunkach. 100 st C to sygnał że dzieje sie coś bardzo złego. @maniusiek28: po pierwsze wymień termostat na oryginalny zakupiony w ASO - firmy BTT. Po wymianie obserwuj dalej wskazania i będziemy szukać dalej dziury w d... Nie lekceważ tego problemu ! Może skończyć się przegrzaniem silnika !
Piotrek98igo Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 przy ostrym cisnieciu u mnie dochodzi do max 92C i wiecej nie niet musi byc tak jak pisze baskecior
Musashi Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 tak jak napisalem norma VW 80-110C przy czym wartosci prawidlowe oscyluja posrodku. tak jak napisales baskecior. wzrost lub spadek temperatury to sygnal ze cos sie dzieje. z reguly konczy sie termostat, ale przyczyny moga byc inne. powodem zbyt wysokiej temperatury moze byc brudna chlodnica z pozatykanymi zeberkami lub niedomagajaca pompa wody, awaria uszczelki pod glowica. ale u kolegi wydaje sie powodem byc dziwna charakterystyka termostatu. ja mialem u siebie 86C wiec termostat polecial do wymiany. i jeszcze raz powtarzam tylko ORI
Maniusiek28 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Bzdury pier**licie aż miło AFN ma trzymac 88-91 w normalnych warunkach. 100 st C to sygnał że dzieje sie coś bardzo złego. @maniusiek28: po pierwsze wymień termostat na oryginalny zakupiony w ASO - firmy BTT. Po wymianie obserwuj dalej wskazania i będziemy szukać dalej dziury w d... Nie lekceważ tego problemu ! Może skończyć się przegrzaniem silnika ! oki zakupię ori termostat , a wiesz może jaki jest jego nr kat. bo u mnie w mieście to sami nie wiedzą w aso co mają
baskecior Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Bzdury pier**licie aż miło AFN ma trzymac 88-91 w normalnych warunkach. 100 st C to sygnał że dzieje sie coś bardzo złego. @maniusiek28: po pierwsze wymień termostat na oryginalny zakupiony w ASO - firmy BTT. Po wymianie obserwuj dalej wskazania i będziemy szukać dalej dziury w d... Nie lekceważ tego problemu ! Może skończyć się przegrzaniem silnika ! oki zakupię ori termostat , a wiesz może jaki jest jego nr kat. bo u mnie w mieście to sami nie wiedzą w aso co mają Nie mam teraz dostępu do ETKI, ale odezwij się wieczorem na GG , to zajrzę i Ci podam nr katalogowy.
baskecior Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 To teraz wytłumaczcie mi i koledze dlaczego na blacie nie ma informacji o żadnej awarii czyt:wskazówka pokazuje 90stopni? Kolejna bzdura to to ze przy 100 stopniach można przegrzać silnik ja swoja jeździłem 2 lata i nic sie nie działo. W jednym sie zgodze ze wymiana termostatu nie zaszkodzi. O jakim silniku piszesz ? O AFN`ie, który jest tak sprawny i oszczędny , że w normalnych warunkach nie ma szans aby zobaczyć 100 st w 007 czy 49 , czy też o benzyniaku, który rozrzuca nadmiar mocy na prawo i lewo (głównie w chłodnicę) ? Nie napisałem nigdzie że 100 st spowoduje przegrzanie silnika, ale może to się stać w konsekwencji jazdy z niesprawnym termostatem. Po drugie - skoro przy obecnych temperaturach silnik kolegi osiągał bez problemu 100 st C, co będzie latem ? Podkreślam iż nadal mówimy o super sprawnym i oszczędnym AFN`ie . Po trzecie - szafa zaczyna pokazywać 90 w chwili, gdy w 007 pojawia się 84 st C i nie drgnie do chwili, gdy silnik przekroczy ok 105 st C. [br]Dopisany: 23 Kwiecień 2008, 08:34 _________________________________________________ Byl juz podobny temat tylko ze w silniku 1.6ADP 100stopni ma byc. Tutaj zaś fragment bzdury wkleconej nie wiedzieć czemu w ten wątek ...
marewel Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 100 st C to sygnał że dzieje sie coś bardzo złego.Nie lekceważ tego problemu ! Może skończyć się przegrzaniem silnika ! Tu napisales. Po drugie wypisuje sie z dyskusji bo nie mam AFN'a.
fryt Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 witam. ja mam w swoim aucie podobny problem. mysle ze wszystkie audiolki z tych lat sie z nim borykają. mnie niepokoi jedna rzecz! mianowicie wskaznik pokazuje niespelna 90 stopni a komputer sygnalizuje zbyt wysoką temperature i zaczyna oddawac sygnaly dzwiekowe. pytanie czy moge z tym jechac dalej czy musze sie zatrzymac jak to jest napisane w instrukcji pojazdu. dodam ze dzieje sie tak podczas wolnej jazdy po mieście a np w 600 kilometrowej trasie nie spotkalo mnie to ani razu. moj silnik 2,6 V6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się