adadur Opublikowano 24 Listopada 2006 Opublikowano 24 Listopada 2006 Witam, podlacze sie do tematu. ABS lekko wkuzajacy, trzeba miec na uwadze ze droga hamowania duzo dłuższa ale rzeczywiscie nic na boki nie zyca. Ale moje pytanie czy przy chamowaniu na sliskiej powierzchni jak abs dzoiala macie takie chrupanmie i mocno wam odbija pedał chamulca? to norma?pozdro Tak ma być z powodu zmian ciśnienia w układzie i kompletnie nie należy się tego "bać" tylko cisnąć
Tukan Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 mam pytanie z innej beczki mianowicie czujnik ABS-u w kolach jest wsuwany!! teraz czy on ma byc wsuniety do oporu???? bo ostatnio dzialo mi sie tak ze przy ok 20km/h zalaczal sie abs stuknolem lekko czujnik wszedl glebiej blizej koronki i wszystko jest ok!! ale czy ten czujnik powinienem wbic az do oporu czy nie bo juz sam nie wiem!!!! pozdro
adadur Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Tak czujniki są wsuwane. Minimalne wysunięcie nie powinno żle wpłynąć na jego działania, aby tylko gumeczka z drugiej strony dobrze dolegała by go nie zasyfiło. Mówisz o czujniku na tylnim kole czy z przodu?
Tukan Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 przód!!!! czy mam wcisnac ten czujnik do konca????
ilo Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 przud!!!! czy mam wcisnac ten czujnik do konca???? Tak ma być wciśnięty do końca bo u mnie jak się trochę poluzował przy wymianie wahaczy to abs źle działał:już przy lekkim dotknięciu pedału hamulca się załączał
golab24 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 No wlasnie, mam dokladnie taki sam problem, ABS wlacza mi sie przy jakis 10km/h i robi to zawsze bez wzgledu na jakos drogi, wiec przed kazdymi swiatlami mam to drzenie pedalu hamulca. Ostatnio wymienialem klocki hamulcowe ale nic z czujnikami nie robilem a ten efekt sie pojawil i nie chce zniknac. Dzisiaj nawet mialem chec jechac do ASO zeby sprzwdzili na komputerze co jest, ale moze to jest jakas prostrza sprawa, czkam na wskazowki jak to usunac. Pozdrwaiam Marcin
Tukan Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 prosta sprawa sciagasz kolo i dobijasz czujnik do konca jak napisal kolega!!!!! jest on po prawej stronie jak sciagniesz kolo prawe taki czarny z kabelkiem!!!!!
qtny Opublikowano 18 Grudnia 2006 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Koledzy, myślę, że mylicie się, nie możecie czujnika ABS przy kole dobijać do końca. Musi zostać niewielki luz między czujnikiem a koronką przy kole, w przeciwnym razie czujnik się wytrze i może zrobić się w nim dziura i ABS będzie wariował szczególnie podczas deszczu. Jeżeli natomiast będzie za duży luz to ABS sam włącza się podczas ostatniej fazy hamowania, niezależnie jak delikatnie hamujesz.
Gość zdeniu Opublikowano 18 Grudnia 2006 Opublikowano 18 Grudnia 2006 qtny, tylko że jego długość jest taka że gdy jest wbity/dobity/wciśnięty do końca do pozostaje między nim a koronką właściwa wymagana odległość tak więc trza wciskać do końca
qtny Opublikowano 18 Grudnia 2006 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zdeniu jeśli chodzi o moje A4 z 1995r to nie ma żadnego ogranicznika, może w późniejszych modelach wprowadzili takie usprawnienie. W moim samochodzie właśnie czujnik był dobity do końca i wystąpiła opisana przezemnie usterka - koszt ok. 400 zł . Auto kupiłem jak była ładna pogoda a ABS zaczą szwankować po pierwszych deszczach
adadur Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Jeśli czujnik się uszkodził to może dotykał koła impulsowego (zabrudzone, zaśniedziałe przyrdzewiałe). Możliwe że ktoś przed tobą miał podobny problem i wstawił czujnik nie dokładnie taki jak powinien być. Ogólnie pwinno być tak żę czujnik się wsuwa do końca a powierzchnie cylindryczne powinny być czyste (co jakiś czas trzeba wyczyścić)
Piterex Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 A ja mam walnięty sterownik ABS-u i problem z głowy na zimę, dużo lepiej mi się jeździ bez niego. Ale na cieplejsze miesiące to by się przydał, tylko nie mogę go nigdzie znaleźć...
qtny Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 adadur, może masz rację ale po naprawie walniętego czujnika sprawdziłem czujniki w pozostałych kołach i okazało się, że nigdzie nie mam ograniczników i jeśli czujnik wcisnę za daleko to ociera się o koło impulsowe (koronkę). Wnioskuję z tego, że w tym modelu jest taka konstrukcja czujnika ABS. Dlatego wolałem zwrócić wam uwagę na ten problem.
pablo666 Opublikowano 31 Maja 2007 Opublikowano 31 Maja 2007 dzięki za ciekawą dyskusję, myślę że dzięki niej rozwiązałem swój problem, Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się