Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Granatowy trumniak LY5K by whayat


whayat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! :hi:

Przyszedł czas, żeby pochwalić się swoją B5 :smiley:

Najpierw trochę historii:

Posiadaczem auta jestem od 16 kwietnia 2011 roku i jest to moje pierwsze auto. Jestem jego 3 właścicielem, a kupiłem je od pewnej Pani, która sprowadziła je z niemiec w 2007 roku(rzekomo od swoich znajomych). Przebieg auta w dniu zakupu 273 099 km. Wygląda na oryginalny tym bardziej ze porównanie odczytu przebiegu VAGiem zgadzało się mniej więcej ze wskazaniem licznika (różnica mieściła się w dopuszczalnym błędzie 5%). Pewności oczywiście nie ma, ale autentyczność przebiegu ma dla mnie drugorzędne znaczenie - najważniejsze, że auto okazało się być sprawne. Audi miała małą przygodę za kadencji poprzedniej właścicielki, a mianowicie była uderzona od strony kierowcy. Ślady tej przygody są jeszcze widoczne, ponieważ naprawa lakiernicza została wykonana niefachowo i wyłazi szpachla :( ale mam zamiar się z tym uporać i wtedy będzie piknie. Stłuczka nie miała na szczęście wpływu na skrzywienie konstrukcji nośnej. Ogólny stan auta przy zakupie oceniłem jako dobry - aczkolwiek patrząc z perspektywy czasu i tego ile pracy w nie wkładam, auto było troche zaniedbane przez poprzednią właścicelkę.

Oczywiście kupując 11 letnie auto używane trzeba liczyć się z tym, że będą wydatki. Miesiąc po zakupie zrobiony był kompletny rozrząd wraz z pompą wody, wymiana wszystkich filtrów oraz płynów. Wszystkie części, które zaczynają wymagać już wymiany wymieniam na bieżąco, a w międzyczasie wprowadzam własne modyfikacje na tyle na ile portfel pozwala :smiley:

Z auta jestem mega zadowolony i po roku czasu moge stwierdzić, że nie było jeszcze sytuacji, żeby to auto mnie zawiodło i się rozkraczyło w połowie drogi. Zobaczymy jak będzie w przyszłości. W każdym razie mam dość ambitne plany modyfikacja i za jakiś czas auto będzie z pewnością wyglądało o niebo lepiej.

Obecny przebieg auta: 336 410 km (30.12.2014)

Dane:
Marka: Audi
Model: A4 B5 Avant
Rok: 1999 (modelowo 2000)
Silnik: 1.9 TDI AVG 110km
Kod lakieru: LY5K (Brilliantblau)
Kod koloru wnętrza: N5G /EB (Royalblau)

Kolor auta przy zakupie nie grał u mnie roli, ale przyznam się że wszędzie obecny kolor granatowy przy pierwszych oględzinach auta kłuł w oczy. Z zewnątrz taki lakier bardzo mi się od samego początku podobał - kolor w środku niestety nie. Z czasem jednak przyzwyczaiłem się do niego i po roku użytkowania auta z takim wnętrzem musze stwierdzić, że nie zamieniłbym go na inny kolor dostępny w B5kach :tongue4:Być może aż tak się już do niego przyzwyczaiłem (albo po prostu się przekonałem). W odcieniach czerni i szarości na pewno takie wnętrze się wyróżnia i z tego co patrze to nie widziałem (nawet na forum) zbyt dużo B5 z takim niebieskim wnętrzem. Jedyna wada takiego koloru dla mnie to problem z ilością dostępnych części w kolorze wnętrza na rynku wtórnym.

Wyposażenie (w dniu zakupu):
- ABS
- 2 x elektryczne szyby
- elektrycznie regulowane lusterka
- podgrzewane spryskiwacze
- centralny zamek z kluczyka
- climatronic
- 4 x poduszka powietrzna
- licznik 1/2 FIS
- lampy soczewkowe H7/H7
- zawieszenie 1BA
- 15" felgi aluminiowe (popularne słoneczka) z oponami letnimi Vredestein Hi-Trac 195/65 R15 J6 ET45
- asferyczne wkłady lusterek
- welurowa tapicerka
- dzielona tylna kanapa (niestety bez przelotki na długie przedmioty)
- regulowana wysokość fotela kierowcy
- 5 biegowa skrzynia manualna
- konsola 1din (bez ori radia :thumbdown:)
- roleta bagażnika + siatka grodziowa

Dołożone bajery:
- pełen FIS z 6 wskaźnikami + aluminiowe ringi + manetka
- centralny zamek z pilota na fabrycznej instalacji i pompce
- multifunkcyjna kierownica + taśma airbagu z A6 C5
- instalacja telefoniczna bluetooth z obsługą poprzez multifunkcyjną kierownicę i komunikatami na FISie (FISCON Bluetooth Handsfree)
- dedykowany "aktywny" uchwyt na telefon Brodit
- 4 x elektryczna szyba + skórzane boczki
- 2din + RNS-Dx + tuner TV + zmieniarka CD
- tempomat + manetka
- elektrycznie podgrzewane lusterka
- elektrycznie składane lusterka
- tapicerka w pełnej skórze wraz z boczkami i łokciem z oświetleniem po jego otwarciu
- wyłącznik poduszki pasażera w schowku + lampka sygnalizacyjna w podsufitce
- podświetlenie ambiente dla tylnej kanapy
- wymiana wszystkich żarówek we wnętrzu na LED w kolorze zimny biały
- wymiana żarówek oświetlenia tablicy rejestracyjnej na LED w kolorze zimny biały
- wymiana żarówek 3 światła stop na czerwone LED
- zimne biale LEDowe podswietlenie podlogi po otwarciu tylnych drzwi
- czerwone podswietlenie ambiente klamek wewnatrz
- czerwone podswietlenie ambiente podlogi z regulacja jasnosci
- lampki oświetlenia podłoża pod autem po otwarciu drzwi x 4 (oczywiście na LEDach zimna biel :naughty:)
- osłona ręcznego w skórze
- skórzana gałka ori

- przyciecie drazka zmiany biegow
- przelotówka zamiast katalizatora
- fela 17" S-line na lato z oponkami 215/45 R17 J7,5 ET45 + dystans 13mm przód i 15mm tył
- polerka kominów :decayed:
- tarcze 312mm przód + malowanie osłon, jarzm i zacisków na srebrno
- obniżenie/utwardzenie zawieszenia z 1BA do 1BE czyli o jakieś -20mm
- rozpórka górna (dopasowana z A6 C5) i dolna ori
- FMIC + pelny dolot z kwasiaka + kolektor AVF i EGR off nowe

- chiptuning, sprzeglo 240mm, skrzynia DQS(6bieg), wtryski 230, turbo BRD ( 174KM @ 3854 , 375Nm @ 2230 ) nowe

Plany modów:
- RNS-E + multimedia + kamera cofania
- automatyczne unoszenie i opuszczenie pokrywy bagażnika ( projekt w trakcie realizowania )
- samopoziomowanie reflektorów pod ksenon - montaz jak bedzie zderzak od s4
- biksenon + LEDy do jazdy dziennej w miejscu długich H7 - montaz jak bedzie zderzak od s4
- LED w światłach postojowych, kierunkach, cofania
- spryski pod ksenon + zbiornik z czujnikiem poziomu płynu - montaz jak bedzie zderzak od s4
- S4 look - zderzak przód, tył, progi i grill RS4
- grzane stołki
- polerka całego auta, aby odświeżyć lakier
- przyciemnienie szyb
- parctronic
- wygłuszenie całego auta matami wygłuszającymi

- wydech z kwasówki

Jak widać lista jest długa i dość ambitna... Ale wszystko da się zrobić - kwestia tylko czasu:naughty:


Zdjęcia, jak było zaraz po zakupie (16.04.2011):

Pierwszą rzeczą jaką zrobilem po załatwieniu wszystkich formalności bylo usunięcie z klapy tych azjatyckich znaczków oraz tego V8 - ktoś miał fantazję, żeby naklejać coś takiego :grin: Następnie pozbyłem się tych żałosnych pokrowców na fotele i dywaników, które latały pod nogami na lewo i prawo. Nie posiadam więcej zdjęć z tego dnia, ponieważ skupiłem się raczej na udokumentowaniu uszkodzeń niż poglądu na całe auto. Na aucie jest kilka głębszych rys po bokach. Listwy dolne zaczynały już wtedy powoli odchodzić. Na masce występuje zgrubienie od szpachli po niefachowej naprawie lakierniczej. Zderzak posiada sporo odprysków, nie ma ramek halogenów, a jego dokładka jest pofalowana. Wyświetlacz licznika, jak widać, zaczął już blednąć miejscami gdy jest gorąco. Poprzedniej właścicielce ukradli też dekielki do felg. Mimo opisanych mankamentów stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi. Defekty nadwozia natomiast zamierzam stopniowo usuwać.


58b6f2b329c5513emc.jpg 99f00ad603dd6ef5mc.jpg c35809f93f2506f4mc.jpg
764a989922a87575mc.jpg f6ab44831da84cedmc.jpg bcdc2eb5e11b875cmc.jpg
40b7553b9f78ce11mc.jpg


Zdjęcia (16.03.2012):

Tutaj zdjęcia jeszcze na zimowych kołach. Z zewnątrz nie ma dużych zmian w porównaniu ze stanem w dniu zakupy, ponieważ moje modyfikacje skupiły się raczej na wnętrzu auta. Poza tym jeśli już mam wymieniać zderzak to tylko na taki ze spryskami. Cały czas poluję ale albo nie mam kasy, albo nie ma nic ciekawego więc zapewne trochę to jeszcze potrwa. Zmiany od dnia zakupu to m.in: materiałowy podłokietnik z dołożonym podświetleniem wewnątrz po otwarciu, multifukcyjna kierownica w skórze, skórzana obudowa hamulca ręcznego, licznik z FIS, fabryczne radio Concert I, tempomat, podgrzewane lusterka, oświetlenie wnętrza LED, oświetlenie podłoża pod autem w drzwiach po ich otwarciu, niefabryczny alram z centralnym zamkiem na pilota + domykanie szyb, wyłącznik poduszki pasażera w schowku z sygnalizacją w lampce w podsufitce, podświetlenie ambiente dla tylnej kanapy, LEDy w 3 swietle stop.


61890dcf6c7c15a4mc.jpg 61344ee4f135e865mc.jpg 50bde6af4640f465mc.jpg 586bdd08aed25372mc.jpg
8af4eb659ae25561mc.jpg e0a3a600357200cbmc.jpg 2aa3be89df2fb90bmc.jpg bd6ee7750f00a36cmc.jpg
0c9185e822c9e823mc.jpg 2ecfbe7baf441739mc.jpg 60a8bbda8814cb35mc.jpg 03a9b7cd525b5dbbmc.jpg
d4b3837cc6138134mc.jpg 9f196a9ce6ff33e2mc.jpg 84842d71ac5dadb2mc.jpg daafaed0ccae0ce9mc.jpg
cc684a5323328f1emc.jpg




Zdjęcia (27.04.2012):

Dla porównania, zdjęcia na letnim felunku w tej samej scenerii co wyżej. Na razie auto to "koza nad kozami", ale gleba w planie na następny sezon.



67203a5d4fec4c31mc.jpg c6bec6edc7582770mc.jpg 1198df5a782b00a0mc.jpg 452994df02e81309mc.jpg 9618b673e1ed6b07mc.jpg f3205db138526977mc.jpg
fbbea53c99b4c895mc.jpg 767910a394607fb3mc.jpg 471b8d8284af2dd7mc.jpg 4af6a05d52d15ea4mc.jpg 34c548f167020c9emc.jpg 64af256b7549c09emc.jpg
361c42c2cecff0c9mc.jpg 9e0319a69418c7efmc.jpg 01596da517812898mc.jpg ea6f3bf1589141acmc.jpg 364f842d3d8ede26mc.jpg 0a3eca172097b6a8mc.jpg



Zdjęcia (31.07.2013):

Dawno nie było żadnego update'a, a od ostatniego wrzucenia zdjęć trochę się pozmieniało zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz auta. Przede wszystkim odpadły listwy przednich drzwi :polew: i pojawiła się wgniotka w lewym nadkolu (po tym jak wjechał we mnie rowerzysta :grin:). Listwami się nie przejmuję bo i tak w planie jest body od S4 więc listwy i tak chciałem wymieniać. Wyłamały mi się też uchwyty rolety w boczkach bagażnika:kwasny: naprawiłem je doraźnie ale pęknięcie jest na tyle duże, że jak tylko namierzę boczki w moim kolorze wnętrza to stare idą do wymiany. Tyle jeżeli chodzi o negatywy. Najważniejsza zmiana to zawias 1BE, który planowałem już od zeszłego sezonu i w końcu udało się go namierzyć i założyć. Auto już nie stoi tak wysoko jak koza :decayed: i czuć różnicę w prowadzeniu - na zakrętach nie buja tak jak przy 1BA. Na brak bujania przyczynia się także komplet rozpórek góra i dół oraz dystanse. No i plastiki z przodu przestały skrzypieć... Co prawda przy 1BE jest trochę twardziej na wybojach, ale komfort aż tak strasznie nie ucierpiał. Dla mnie jest :thumbup1: i zmiana tylko na plus. Przy wymianie zawiechy od razu zmieniłem tarcze z przodu na 312mm oraz pomalowałem zaciski i jarzma na kolor Speed Silver farbą Motip. Efekt myślę, że niezły, zobaczymy jak długo się utrzyma i czy było warto. Z modów na zewnątrz doszła jeszcze polerka kominów. We wnętrzu doszły boczki w granatowej skórze pod 4 elektryczne szyby, ręczny w skórze, duża ori gałka w skórze + ori mieszek, panel od małej navi w tunelu środkowym (na którego wykorzystanie mam już pewien pomysł :decayed:), konsola 2DIN z navi RNS-Dx, zmieniarka CD + tuner TV, podświetlenie klamek, podświetlenie nóg pasażerów po otwarciu drzwi, podświetlenie ambiente przestrzeni pod nogami z regulacją jasności, lampki ostrzegawcze w pokrywie bagażnika po otwarciu oraz dedykowany "aktywny" uchwyt na telefon. Chyba o niczym nie zapomniałem :wink: Teraz planuje wygłuszenie auta matami STP, a przy okazji położe wiązkę od 4 elektrycznych szyb oraz od elektrycznie składanych lusterek i podłącze tak, żeby składały się automatycznie po zamknięciu auta. Dodatkowo jestem w trakcie projektu "automatyczne unoszenie i opuszczanie pokrywy bagażnika" i dlatego na zdjęciach jest ten przycisk zamykania w pokrywie. Wszystko wskazuje na to, że mi się to uda - kwestia tylko dopasowania siłowników wrzecionowych na wymiar bo sterownik mam już opracowany. Następnie zapodam S4 look i skórzaną tapicerke :wink: Jeśli komuś chciało się to czytać to zapraszam do oglądania fotek z postępów modzenia :


7dd46f6d093f1e89mc.jpg f3fbc4d3295589dfmc.jpg bb58530f8bda8afbmc.jpg 5d2f0451f4d47dd2mc.jpg 2b88573ae6043dc4mc.jpg 9f183372fd6ef244mc.jpg
ab84995645c81397mc.jpg adce50b29215ca11mc.jpg 72af05f67c466484mc.jpg 56684263f4d0e652mc.jpg 5cdd17ca9e4e80edmc.jpg c971b11742fd97c9mc.jpg
fab1eecb5c4011e2mc.jpg 10247fa6ae64be2dmc.jpg 9bed73146f293f92mc.jpg 2aa98e037663c7ddmc.jpg 11b77fbf2a5e262dmc.jpg 830025f58aadb47cmc.jpg
e27947928fac91d8mc.jpg 0cb5876b4a925e68mc.jpg 66f5d49f7b46094fmc.jpg 9427b213a7321d1amc.jpg 35798f80ed2b71f4mc.jpg 4c8fbd6cc7b9a3eemc.jpg
123fc02d349884ffmc.jpg 0129bd91fefc0c7bmc.jpg 836327e3d6fcaa33mc.jpg ee51af31a5f17c5dmc.jpg 738fbf62bb34326fmc.jpg




Zdjęcia (15.08.2013):

Zdjęcia tapicerki skórzanej, która zawitała ostatnio w trumniaku :) Przy okazji wymieniłem też boczki bagażnika bo uchwyty rolety były wyłamane. W nowych boczkach wzmocniłem uchwyty od wewnątrz, także nie powinny się znowu wyłamać (oby !). Następny krok to body od eSy i korekta lakieru :naughty:


294d62956836a7b4mc.jpg 34bf8ebab2cacc6amc.jpg 5001a567dfe6325bmc.jpg 353f6afbc75cdc50mc.jpg 2893ca5c0139ba92mc.jpg 3f3aba7fae3b3b1dmc.jpg

Zdjęcia (12.10.2014):

W aucie zawital FMIC,pelen dolot znierdzewki oraz kolektor dolotowy z AVF i EGR off :)

a0ed22bab58caea3mc.jpg 45f1df302bd5be6emc.jpg ae59f82c516933e6mc.jpg

Zdjęcia (30.12.2014):

Przyszedl czas na ogarniecie silnika w zwiazku z nabitym przebiegiem i konieczna wymiana rozrzadu oraz sprzegla. Wraz z rozrzadem postanowilem wymienic troche wiecej czesci niz tylko te ktore wymagaly wymiany :decayed: Wymieniony zostal kompletny rozrzad z simeringami, pompa wody, termostatem plynem chlodniczym G13 oraz chlodnica wody bo zaczynala juz przeciekac. Zostala zdjeta glowica ktora pojechala do sprawdzenia. Okazalo sie ze jest w bdb stanie wiec byla tylko wyczyszczona i planowana. Z silnika saczyl sie w kilku miejscach olej wiec zostal kompleksowo uszczelniony pod miska, glowica oraz pokrywa zaworow. Po zdjeciu skrzyni okazalo sie ze uszczelniacz walu tez cieknie wiec rownie zostal wymieniony. Wymieniona zostala odma oraz uszczelki pod kolektorami i turbina. Wraz z nowa turbina BRD ktora pojawila sie w aucie wymieniona zostala rurka olejowa. Silnik zostal zalany olejem Motul X-Clean C3 5W40. Wymienione zostaly obie poduszki pod silnikiem oraz pod skrzynia. Sprzeglo i dwumas zostalo wymienione na komplet 240mm z A4 B6 a nastepnie zalozona zostala skrzynia 6b DQS. Zmiana skrzyni pociagnela za soba wymiane sanek pod silnikiem, wybieraka, zmiane rozrusznika i wlozenie flanszy pomiedzy skrzynie a silnik. Z pakietu moc oprocz turbiny BRD w aucie pojawily sie takze wieksze wtryskiwacze FIRAD 0,230 oraz wiekszy MAP sensor 051 C. FMIC ze sztywnim dolotem oraz kolektor AVF + usuniecie EGR bylo zrobione juz wczeniej.

Po modach chip w ECUproject i oto efekt. Uzyskanie wiekszej mocy ograniczyla niestety seryjna pompa 10mm na wymiane ktorej juz nie starczylo srodkow... Nie mniej jednak jak na 336 410 przebiegu chyba calkiem niezle wyszlo :)

8ce18a4b028fe088gen.jpg

Edytowane przez whayat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec 1 ;p

wiec dodaj fotki bysmy mogli ocenic autko

jakies plany itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieskie wnętrze to nic ładnego... czekamy na pikczersy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzecz gustu :) dla mnie jest git - zdjęcia będą za jakiś czas, wątek dopiero powstaje i mam milion pomysłów na jego realizację więc muszę to wszystko sobie poukładać najpierw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foty daj jak wygląda na początku, będzie co śledzić w modach :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze takiego dokładnego opisu to nie widziałem - masz baaaaaardzo duzy plus za to u mnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:) Nie wiem czy to dlatego, że to moje pierwsze auto, czy dlatego, że jestem takim fanem motoryzacji.:naughty: W każdym razie uważam, że dokumentowanie zabiegów przy aucie nie kosztuje dużo czasu, a później procentuje np przy sprzedaży - bo wszystko jest wtedy czarno na białym. Chociaż wcale nie zamierzam sprzedawać tego auta i mam nadzieje, że nie będę musiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:) Nie wiem czy to dlatego, że to moje pierwsze auto, czy dlatego, że jestem takim fanem motoryzacji.:naughty: W każdym razie uważam, że dokumentowanie zabiegów przy aucie nie kosztuje dużo czasu, a później procentuje np przy sprzedaży - bo wszystko jest wtedy czarno na białym. Chociaż wcale nie zamierzam sprzedawać tego auta i mam nadzieje, że nie będę musiał.

robiłem podobnie z poprzednim autem typu wymiana pękniętej szyby itd. fakt zdjęcia pomogły przy sprzedaży, ale nie wszyscy chcą w to wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to już sprawa potencjalnych kupujących czy zechcą w to uwierzyć. Mogło być też tak, że tylko udawali że nie wierzą żeby zbić z ceny ;) Jest tyle oszustów na wtórnym rynku, że Ci porządni i uczciwi nie mają łatwo, niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nowy nabytek :naughty: Jutro montaż:decayed:

2b4d41521a9c4701mc.jpg 73481b0d0257a2eamc.jpg

Jestem ciekaw ile mi wytrzymają te wahacze przy 17" feldze i naszych dziurawych drogach :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super fajna furka. widze ze mnie masz zaslepek wokol halogenow. i tu moja prosba moze zrobil bys zdjecie jak jest mocowany od czola jak sie na niego patrzy i sprawdzil jaki torx tam idzie zeby odkrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halogen jest mocowany 3 śrubami, w zderzaku sa dziury pod sruby, ale bez gwintu. Na te dziury przychodzi taka plastikowa wsuwka, w której jest gwintowany otwór pod śrubę. Co do torxa to jeśli dobrze pamiętam T20 lub T25. Jak będe przy aucie i będe miał chwilę wolnego czasu to zrobie zdjęcie i sprawdze rozmiar tego torxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super fajna furka. widze ze mnie masz zaslepek wokol halogenow. i tu moja prosba moze zrobil bys zdjecie jak jest mocowany od czola jak sie na niego patrzy i sprawdzil jaki torx tam idzie zeby odkrecic.

OK, poszło PW ze zdjęciami, co do rozmiaru torxa to coś mi się pomyliło i musisz sam sobie dopasować rozmiar bo u mnie krzyżaki zwykłe były przu obu halogenach - może dlatego, że po tej stłuczce ktoś przykręcał tym co miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy felunek na lato :)

9f1cf090faa31446mc.jpg 8c71e8d312e1767dmc.jpg

Więcej zdjęć będzie na 1 stronie jak zrobi się troche cieplej. Auto według mnie stoi na tej feldze świetnie :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias przynajmniej -20. dla 17ki najlepiej lezy wizualnie -35

obecnie to masz wóz drabiniasty, ale wzór felgi jeden z lepszych sobie wybrałeś:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż tak źle to nie jest, aczkolwiek posadzona wyglądała by jeszcze lepiej - zawias w dół jest w planie na następny sezon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maly up w 1 poscie ;)

---------- Post dopisany 10-12-2012 at 20:25 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2012 at 19:43 ----------

up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...